דף הבית אימון אישי אימון לאיכות חיים דור חדש אומגה 3 צמחי הטוב ביותר בעולם !!!
דור חדש אומגה 3 צמחי הטוב ביותר בעולם !!!
רמי יונאי 05/12/10 |  צפיות: 4179

שמן זרעי מרווה-

לפני כ 6-7 שנים חוקרים ישראלים ממכון וולקני, גילו שבזן הולך ונכחד של צמח המרווה ( המרווה המרושתת- Salvia Sclarea), יש כמות רבה של אומגה 3. לא בעלים של הצמח, כי אם בזרעים שלו.  לאחר מספר בדיקות של שמן זרעי מרווה, התברר שהוא  מכיל כ -51% אומגה 3, ריכוז זהה לריכוז שנמצא בזרעי פשתן, שהיו ידועים עד לאותו הרגע כמקור המרוכז ביותר לאומגה 3 בטבע. 

לאחר בדיקות מעבדה רבות לשמן, נדהמו החוקרים לגלות ששמן המרווה יציב בצורה חריגה, עמיד מאוד ואינו מתחמצן. שמן זרעי מרווה לא התחמצן בטמפ' החדר גם לאחר שנה ואף שנתיים בעומדו בבקבוק שקוף, שלא בתוך מקרר. (שמן פשתן, להבדיל התחמצן בתנאים אלו תוך כ 20 דקות) .

לאחר שהכניסו את השמן לתנור בטמפ של 250 מעלות, השמן החזיק מעמד כחצי שעה. ( שמנים אחרים מתחמצנים בטמפ' כזו תוך שניות ספורות). לפרוט על מבחני יציבות נוספים שנעשו לשמן זרעי מרווה בהשוואה לשמן פשתן ראה בנספח מס 1 .



להלן ריכוז היתרונות של שמן המרווה שהתגלו עד כה במחקרים:

1)      כאמור, שמן  זרעי מרווה מכיל את האומגה 3 היציב ביותר בטבע. לכן, ככל הנראה זהו האומגה 3 היעיל ביותר בנמצא.

2)      שמן  זרעי מרווה לא מכיל פיטו- אסטרוגנים כלל. ( העלים והזרעים של המרווה מכילים אסטרוגנים צמחיים, אך בשמן עצמו אין פיטו - אסטרוגנים).

3)       בבדיקה במספר מעבדות  התברר ששמן זרעי מרווה אינו מכיל כלל מתכות כבדות, PBC , מתכות כבדות או רעלים מכל סוג אחר.

4)      שמן זרעי מרווה אינו מכיל חומרים ממשפחת הציאנידים.

5)      במבחני טעימה שנעשו, התברר ששמן זרעי מרווה היה הרבה יותר טעים משמן פשתן.

6)       התברר ששמן המרווה מכיל בנוסף ל -50% אומגה 3 איכותי ויציב, גם עוד כ - 100 חומרים שידועים כנוגדי חמצון, חומרים אנטי דלקתיים, אנטי- פטריתיים ואנטי בקטריאליים.

7)      יחס האומגה 3 לאומגה 6 הינו 3:1 לטובת האומגה 3. דבר שעוזר לאזן את חוסר האומגה 3 בתזונה המערבית



להלן פרוט חלק קטן מהחומרים הנוספים שנתגלו עד כה בשמן המרווה מעבר ל -אומגה 3:

1.          קו אנזים Q10 - חומר שידוע כנוגד חמצון חזר, מגביר ומייעל יצור אנרגיה בשריר הלב, משפר החלמה של דלקות חניכיים, מייצב ממברנות, משפר יכולת גופנית ומעכב תהליכי זיקנה. כאשר קונים קו אנזים Q10 כתוסף מדובר בחומר סינטטי שספיגתו מועטה ומידת פעולתו בתאים לא ברורה. בשמן  זרעי מרווה נמצא קו אנזים Q10 טבעי.

2.          חומצה טאנינית- tannic acid - חומר בעל תכונות נוגדות חמצון, אנטי דלקתי, אנטי בקטריאלי ואנטי ויראלי

3.          סקלראול- sclareol - חומר נדיר שהופק עד כה בעיקר מלוויתנים. ידוע כנוגד חמצון חזק מאוד ובעל תכונות אנטי בקטריאליות ואנטי פיטריתיות. התגלה כבעל יכולת להשמיד תאים סרטניים (במיוחד  תאי לוקמיה ותאי סרטן שד) וכן נמצא שהוא מגביר את היעילות של תרופות כימותרפיות.

4.          לינלול ולינליל אצטט - Linalool and Linalyl acetate - בעל תכונות אנטי דלקתיות, אנטי בקטריאלי ואנטי פיטרייתי.

5.          מנול- mannol - מעכב יצירת קרישי דם, אנטי בקטריאלי ואנטי פיטרייתי, במיוחד נגד קנדידה.

6.          Caryophyllene oxide - בעת תכונות אנטי פטרייתיות

7.          סטרולים צמחיים- sterols - חומרים בעלי השפעה טובה על רמות הכולסטרול בגוף. מורידים רמות LDL ( כולסטרול רע) ומעלים רמות HDL  (כולסטרול טוב).  שמן זרעי מרווה מכיל כ- 10 סוגים שונים של סטרולים צמחיים. עדויות מהחודשים הראשונים לשימוש בשמן זרעי מרווה, הראה שיפור משמעותי בכל פרופיל השומנים, ירידה ב - LDL, ירידה משמעותית בטריגליצרידים ואף עליה משמעותית מאוד ב HDL . (לא ידועים נכון להיום על חומרים טבעיים או תרופות שמעלים HDL באופן משמעותי)

8.          ויטמין E - שמן זרעי מרווה מכיל את כל ארבעת האיזומרים (טוקופרולים) של ויטמין E, כולל את הדלתא טוקופרול, שנחשב לנדיר והינו החשוב ביותר. ויטמין E מונע חמצון של הכולסטרול הרע וכך מונע את שקיעתו בעורקים. כמו כן, נמצא שהוא מקטין שכיחות של מחלות לב ( בשימוש בוטמין E טבעי שמכיל את כל ארבעת הסוגים השונים שלו). 



ידוע שלאומגה 3 תכונות אנטי דלקתיות, אך עד היום במחקרים על אומגה 3 מדגים או מפשתן לא נצפתה הטבה במחלות מעי דלקתיות, מחלות עור, דלקות פרקים, נזלת כרונית ועוד מחלקות דלקתיות רבות.

בחודשים הראשונים לאחר התחלת השימוש הנרחב בשמן זרעי המרווה, התקבלו עדויות רבות מאוד על השפעותיו. יש לציין שלא מדובר על מחקרים קליניים מסודרים, אלא בשלב זה רק על עדויות של אנשים, בעקבות שימוש אישי בשמן זרעי מרווה. מדובר על מאות עדויות שזרמו ליצרנית השמן.

אין ספק שיש לבצע מחקרים מסודרים,  אך בשלב זה מתקבל הרושם שמדובר בחומר בעל השפעה רחבת טווח על מגוון בעיות (ככל הנראה מכיוון שלמרבית המחלות יש מרכיב דלקתי). חלק מן המחקרים הקליניים על היכולות הרפואיות של שמן זרעי מרווה מתבצעים בימים אלו בשיתוף מספר בתי חולים מרכזיים.




להלן מקצת הבעיות והמחלות שאנשים העידו על שיפור משמעותי בעקבות השימוש בשמן זרעי מרווה:

·         כאבי פרקים שדעכו עד שנעלמו כליל

·         אקנה

·         נזלת כרונית

·         פסוריאזיס - נצפתה הטבה משמעותית תוך חודש והעלמות  סימני המחלה  כליל תוך 3 חודשים

·         הורדת רמות LDL - כולסטרול רע

·         הורדה של רמות טריגליצרידים בצורה משמעותית מאוד

·         עליה ברמת HDL - הכולסטרול הטוב

·         שינה רגועה וטובה יותר

·         ערנות וחיוניות במהלך היום

·         ADD, ADHD - היפראקטיביות ובעיות קשב וריכוז- מספר אמהות דיווחו שלאחר חודשים שימוש בשמן זרעי מרווה ילדיהם יכלו להפסיק לקחת את הרטלין.

·         שיפור במצב הרוח, טיפול בדכאון

·         פיברומיאלגיה ותשישות כרונית- נצפתה הטבה משמעותית כבר תוך שבוע אחד בלבד.

·         איזון רמות ל"ד

·         איזון רמות סוכר

·         שיפור בריאות העור והשיער- מניעה של נשירת שיער

·         הטבה משמעותית בדלקות חניכיים

·         השפעה לטובה במחלות מעי דלקתיות- קרוהן וקוליטיס



הסברים אפשריים לעובדה שעדויות אלו דווחו רק לאחר שימוש בשמן זרעי מרווה ולא דווחו בעקבות שימוש באומגה 3 מסוגים אחרים ( דגים או פשתן):

1)      שמן זרעי מרווה מכיל את האומגה 3 היציב ביותר שנתגלה. אומגה 3 יציב, הווה אומר שהוא לא מתחמצן ולכן פעיל מאוד. כנראה שחלק מהאומגה 3 המצוי במזונות האחרים, מחומצן ולכן אינו פעיל. חוסר הפעילות היחסית של אומגה 3 במקורות האחרים, מסבירה את העובדה שלא דווחו השפעות אנטי דלקתיות כמו שדווחו לאחר שימוש בשמן זרעי מרווה.

2)      שמן זרעי מרווה מכיל למעלה מ- 100 חומרים, שידועים כנוגדי חמצון חזקים, חומרים אנטי דלקתיים, אנטי בקטריאלים, אנטי ויראלים ואנטי פטרייתים. יתכן שהשילוב של חומרים אלו יחד עם אומגה 3 איכותי ופעיל גרם להשפעה האנטי דלקתית החזקה שדווחה ע"י אנשים רבים.



במקביל לעדוית הנ"ל בוצעה מחקר שבו נגרם קוליטיס ( דלקת במעיים) מכוון לעברים. העכברים חולקו ל-3 קבוצות. קבוצה אחת קיבלה אומגה 3 מתוסף דגים, שמכיל EPA  ו DHA . קבוצה שניה קיבלה שמן פשתן וקבוצה שלישית קיבלה שמן זרעי מרווה. מטרת המחקר הייתה להראות ששמן המרווה לא נופל ביכולות מניעת הדלקת בהשוואה לשאר מקורות האומגה 3.

התוצאות היו מפתיעות והחוקרים חזרו עליהם כדי לוודא שלא מדובר בטעות:

הקבוצה שקיבלה שמן דגים, הראתה החמרה במצב הדלקת והדימום מאזור הדלקת גבר.

הקבוצה שקיבלה שמן פשתן, הראתה הטבה במצב הדלקת.

הקבוצה שקיבלה שמן זרעי מרווה, הראתה העלמות מלאה של תהליך הדלקת.



יש לציין שאומגה 3 צמחי, כזה הנמצא בזרעי הפשתן ובזרעי המרווה הינו מסוג ALA (שחלקו הופך בגוף לאומגה 3 מסוג EPA ו (DHA . ALA  הינו האומגה 3 שעובר בצורה הטובה ביותר בחלב אם ודרך השיליה, בהשוואה לשאר סוגי האומגה 3.

אומגה 3 חיוני מאוד להתפתחות המח בעוברים ולהתפתחות המוח בתינוקות. כמו הוא משפר זיכרון ויכולות קוגנטיביות בקשישים וככל הנראה גם באוטיסטים (דרושים מחקרים נוספים בנושא זה).



לאומגה 3 מסוג ALA יש יתרונות רבים נוספים רבים עצמאיים, מעבר להיותו חומר מוצא ל EPA ו ל DHA .

פרופ' מייקל קורפורד, אבי תורת האומגה 3 בעולם וכיום ראש המכון לחקר המח בלונדון, טוען שצריכה גבוהה מידי של אומגה 3 מסוג EPA  ו DHA שנמצאות בשמן דגים יכולה להיות מסוכנת. לדבריו הגוף מייצר חומרים אלו מהאומגה 3 הצמחי, ה- ALA .

ה FDA והאיחוד הארופאי קבעו שיש להוסיף לפורמולות מזון לתינוקות ALA ולא EPA או DHA . ( הן כי הם מתחמצנים בקלות והן כי במינון גבוהה ולא פרופורציונאלי הם מזיקים).

מחקרים רבים שבוצעו על האומגה 3 הצמחי (מסוג ALA ), הראו שיש לו השפעה מטיבה במחלות לב, היפראקטיביות, מחלות אוטואימוניות, שיפור בתפקוד נוירולוגי (אפילפסיה למשל) ועוד.



האם כדאי לכלל האוכלוסיה לצרוך תוסף אומגה 3?

התזונה המערבית עשירה מאוד כאמור, באומגה 6, שמתחרה באומגה 3 על הפיכתם לחומרים פעילים.  מעבר לכך, אומגה 6 הינו חומר מעודד דלקות ומעודד יצירת קרישי דם.

בעבר, יחס אומגה 3 לאומגה 6 בתזונה היה 1:1 . כיום היחס הינו 15:1 ובאוכלוסיות מסוימות יכול להגיע אף ל 25:1 . אין ספק שלכולנו חסרה אומגה 3 בתזונה.

מכיוון שהתזונה כיום ענייה מאוד באומגה 3 ועשירה מאוד באומגה 6 כדאי גם לבריאים וגם לאלו הסובלים מבעיות בריאות לקחת תוסף איכותי של אומגה 3 על בסיס יומיומי.

העדויות והמחקרים שבוצעו עד כה מראים שככל הנראה שמן זרעי המרווה הינו המקור הטוב ביותר והיעיל ביותר לאומגה 3, ללא החסרונות שיש למקורות האחרים. (דגים ופשתן)



מעבר לבעיות בשמן דגים שציינו בתחילת המאמר, לשמן דגים ידועים תופעות לוואי רבות.

להלן תופעות הלוואי של שמן דגים כפי שנלקחה מאינדקס התרופות באתר INFOMED :

תופעות שכיחות: שלשול, עצירות, גיהוק, הרגשת טעם או ריח של דג.
תופעות לא שכיחות: כאבי בטן, דלקות במערכת העיכול - קיבה ומעיים, פגיעה בחוש הטעם, סחרחורת, רגישות יתר של המערכת החיסונית.
תופעות נדירות: עודף סוכר בדם, כאבי ראש, אי סדרים בפעילות הכבד, אקנה, פריחה או גירוד בעור.


שמן זרעי מרווה, כנראה בזכות העובדה שמכיל לא רק אומגה ,3 אלא עוד כ - 100 חומרים שרובם נוגדי חמצון, הינו היציב ביותר ולכן גם כנראה הפעיל ביותר בהשפעה על מחלות דלקתיות, כולסטרול טוב ועוד בעיות רבות שצוינו לעיל. השפעות שלא דווחו, בעקבות לקיחת שמן דגים גם לאחר שנים רבות.

גם בשימוש בקפסולות של שמן זרעי פשתן לא דווחו השפעות על מחלות דלקתיות, כולסטרול טוב ועוד.

כנראה, מכיוון ששמן פשתן רגיש מאוד ולא יציב וחלק ניכר מהשמן בקפסולה כנראה מחומצן ולא פעיל כאומגה 3.



סיכום הבעיתיות של תוסף של אומגה 3 דגים:

1)      אנשים רבים מדווחים על תופעות הלוואי שצוינו לעיל.

2)      מתחמצן בקלות רבה. זו הסיבה העיקרית מדוע לא כדאי לצרוך אותו. יש מקורות אומגה 3 יציבים יותר ופעילים הרבה יותר.

3)      מכיל בעיקר EPA ו DHA ולא   ALA ,שהינו חומר המוצא לחומרים הנ"ל ויש לו יתרונות נוספים ובלתי תלויים שאין ל- EPA ול DHA .  כמות רבה מידי של EPA ו DHA ( חומרים שהגוף יודע לייצר לבד מ (ALA   יכולה להזיק.

4)      לא מתאים לצמחונים וטבעונים.

5)      אומגה 3 מדגים אינו עובר בחלב אם. כאמור, אומגה 3 חיוני מאוד להתפתחות המח ורק אומגה 3 צמחי עובר בחלב אם.

6)      מחקרים חדשים מראים שיתכן ששמן דגים לא רק שלא מוריד רמות כולסטרול רע, אלא אף מעלה את רמות הכולסטרול הרע , LDL .



להלן טבלה שמסכמת את ההבדלים בין המקורות העיקריים אומגה 3 צמחי - זרעי הפשתן וזרעי המרווה:



זרעי פשתן

שמן זרעי מרווה

קצב חימצון

שמן מרווה מתחמצן בטמפ' החדר תוך 20 דקות. זרעי פשתן טחונים מתחמצנים תוך יום.

לא מתחמצן גם לאחר שנה ואף שנתיים בטמפ' החדר. מכיל את האומגה 3 היציב בעולם.

פיטואסטרוגניים

זרעי פשתן מכילים הרבה מאוד פיטואסטרוגניים. פי 3 מאשר פולי סויה

שמן זרע מרווה לא מכיל פיטואסטרוגנים

חומרים ממשפחת הציאנידים

זרעי פשתן מכילים

לא מכיל

מתכות כבדות ורעלים כימיים אחרים

אין מידע

לא נמצא

קו אנזים Q 10 טבעי

לא מכיל

מכיל

4 הטוקופרולים של ויטמין E

לא מכיל

מכיל

מתאים לשימוש בזמן הריון

לא, מדכא את פעילות בלוטת התריס

כן

נצפה כיעיל במחלות דלקתיות

לא

כן



סבורני, שתוסף האומגה 3 האיכותי ביותר כיום בשוק, הינו תוסף של שמן זרעי מרווה, שהשפעותיו הרבות עדיין נחקרות בימים אלו. לא דוווח על תופעות לוואי גם לאחר שימוש של מספר חודשים. התברר שגם כאשר מורחים אותו על העור יש לו השפעות מטיבות מאוד עם מגוון בעיות עור.



שמן זרעי המרווה מתאים לכל פלחי האוכלוסיה, כולל נשים הרות, מניקות, ילדים, פעוטות, וקשישים. לא דווח על אינטראקציה שלילית עם תרופות כלשהן. גם אנשים שלוקחים אספירין יכולים לקחת שמן זרעי מרווה ללא חשש.(שמן זרעי מרווה אינו מכיל EPA שאחראי על אפקט דילול הדם). למרות האמור לעיל, לחולים שלוקחים קומדין (תרופה חזקה לדילול דם) מומלץ לצרוך שמן זרעי מרווה בצורה זהירה והדרגתית בתאום עם רופא.  נשים הרות ומניקות זקוקות לו במיוחד, מכיוון שהאומגה 3 מזרעי המרווה עובר דרך חלב הטבור ודרך חלב אם והוא חיוני להתפתחות המח ולראיה תקינה של הילוד.

גם לנשים שאינן מניקות, מומלץ להזליף את שמן זרעי המרווה לתוך פה התינוק, על מנת שיקבל אומגה 3 איכותי ויציב.



האם שמן זרעי מרווה יכול לסייע בהגנה מפני שפעת החזירים?

אין מחקר שמראה זאת וגם אין אפשרות תיאורטית לבצע מחקר מסוג זה. ( הדרך היחידה לבדוק זאת, היא לחשוף נבדקים שצרכו שמן זרעי מרווה לוירוס ולבדוק את אחוז האנשים שחלו במחלה, בהשוואה לקבוצת ביקורת, שלא צרכה שמן זרעי מרווה. למותר לציין, שניסוי זה אינו בר ביצוע...).

אך יש מקום לחשוב שאכן שמן זרעי מרווה יכול לחזק את  ההגנה של הגוף כנגד הנגיף.

ההסבר לכך הינו, שכל תא בגוף מכיל אומגה 3. גם התאים הלבנים של מערכת החיסון מכילים אומגה 3. סביר להניח שכאשר התאים הלבנים יורכבו ממעטפת חזקה, וגמישה שמקנה לה חיוניות, הם יפעלו בצורה טובה יותר. כלומר, אפשר להניח בסבירות גבוהה ששמן זרעי מרווה ישפר את תפקוד המערכת החיסון ויקטין את הסיכון לחלות בצורה קשה בנגיף.

יש לציין שכאשר מתרחשת חשיפה לנגיף, הגוף מייצר כמות רבה מאוד של תאים לבנים. המעטפת שלהם כאמור מורכבת משומן. אנו רוצים שתאים לבנים אלו יבנו מאומגה 3 יציב ואיכותי, כדי לאפשר להם לפעול בצורה מיטבית. אנו רוצים לצרוך אומגה 3 איכותי בזמן מחלה מכיוון שדווקא בזמן הזה יש ייצור מסיבי של תאים חדשים בגוף.

מכיוון ששמן זרעי מרווה מכיל את האומגה 3 האיכותי ביותר בטבע, יש סבירות שצריכה שלו תחזק את התאים של המערכת החיסונית ותאפשר להם לתפקד בצורה מיטבית.

יתרה מזאת, שמן זרעי המרווה אינו עוד תוסף רגיל של אומגה 3. הוא מכיל בנוסף, חומרים רבים שלחלקם יכולות מוכחות בפעילות אנטי ויראלית. יתכן שגם להם תהיה תרומה משמעותית בהתגברות מהירה על המחלה במידה ותהיה חשיפה לנגיף.

דיעה אישית: אין ספק שלאוכלוסיה בעולם חסר אומגה 3 בתזונה. צריכה קבועה של אומגה 3 איכותי ופעיל תשפר את בריאות האנשים, תמנע מחלות לב ובעיות רפואיות אחרות. לאחר לימוד ובדיקה של כל סוגי המקורות לאומגה 3 הקיימים כיום,שמן זרעי המרווה הינו ללא ספק המקור האיכותי ביותר לאומגה 3, ללא החסרונות בשאר המקורות ועם יתרונות נוספים בדמות חומרים פעילים רבים נוספים שאין בשאר המקורות לאומגה 3. אך שמן זרעי המרווה אינו תרופת פלא לכל בעיות הבריאות. הוא גם לא תחליף לתזונה נכונה, פעילות גופנית, אוויר נקי, מים נקים ומצב נפשי מאוזן. אי אפשר להמשיך להכניס רעלים בכמות גדולה לגוף ולסמוך על חומר אחד שירפא אותנו. אך למרות זאת, אומגה 3 הינו חומר שכיום כבר יש קונצנזוס, גם בעולם הרפואה הקונבנציונלית וגם בקרב מטפלים רבים מתחום הרפואה הטבעית שהינו חשוב וחיוני לבריאות.

אני חושב ששמן זרעי מרווה לאור יתרונותיו הרבים והעדר החסרונות שיש למקורות האחרים, הינו האומגה 3 שמומלץ לכלל האוכלוסייה לקחת באופן קבוע לשמירה, תחזוקה וריפוי מחלות.

שמן זרעי מרווה יכול לתרום משמעותית, לאיזון אורח החיים הלא טבעי שבו אנו חיים.  

מעדויות וניסיון עד כה ,אני רואה בו כלי טיפולי רב עוצמה. אמנם לא היחיד, אבל בהחלט כלי טיפולי משמעותי שנותן תוצאות כבר לאחר חודשים ספורים. ( לעיתים רואים ומרגישים שיפור כבר בשבועיים הראשונים.)

* שמן זרעי מרווה לא נמכר בחנויות אלא אך ורק דרך משווקים מורשים.

לשאלות בנושא אומגה 3 ובכלל, הערות, הארות, להזמנה של שמן זרעי מרווה והתאמה של מינון אופטימלי באופן אישי, ניתן לפנות אלי ולקבל יעוץ ללא תשלום.


רמי יונאי 050-5604103

ד"ר גיל שחר, רופא, בוגר לימודי רפואה בטכניון. מומחה לרפואת הרמב"ם ולתזונה. מרצה וכותב בנושאי בריאות ותזונה בכלל ורפואה על פי מקורות היהדות בפרט. מטפל בחולים עם מחלות כרוניות באמצעות תזונה וניקוי הגוף מרעלים, בין היתר ע"י צומות מסוגים שונים. חוקר בעיקר את הקשר בין תזונה למחלות, מניעת מחלות ע"י תזונה וריפוי מחלות באמצעות תזונה ושיטות ניקוי הגוף.

גילוי נאות: לכותב קשרים עסקיים עם החברה המפיקה את שמן זרעי המרווה.



"וכי הוא הטבע חכם וערום, שיעשה מה שראוי, ואינו צריך לזולתו ברפואת החוליים ואולם צריך הרופא לעזור אותו, את הטבע ולסעדו, לא זולת זה וללכת בדרכו. "  (הרמב"ם, ספר הנהגת הבריאות) 



נספח מס 1 - יציבות שמן זרעי מרווה בהשוואה לשמן פשתן

בבדיקות מעבדה לבדיקת יציבות שבוצעו למרווה המרושתת בהשוואה לפשתן התקבלו התוצאות הבאות:

בבדיקת חמצון חוממו שמן המרווה המרושתת ושמן פשתן לאחר הוספה של נוגד חמצון לשני השמנים (שניהם יוצרו באותו יום בכבישה קרה בתהליך זהה) לטמפרטורה של 105 מעלות ולתהליך החימום נוסף חמצן באופן מבוקר.

רמי יונאי 050-5604103


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רמי יונאי


 


מאמרים נוספים מאת רמי יונאי
 
קורס ייחודי מסוגו להצלחה בעסקים ובכלל בחיים
טרילוג הינה שיטה ייחודית של 4 מפגשים שבסיום הסדנא המשתתפים מקבלים כלים מעשיים 1,2,3 להצלחה . שמי דויד פרל ,איש עסקים ,יועץ עסקים ומפתח השיטה להצלחה -טרילוג

הכנסה חודשית נוספת מעל 8,000 ש"ח
כדי להצליח בחיים בכל דבר ובחיי היום יום ,יש צורך להיות שקול ,לבצע רכישה, להיות צרכן נבון . אין זה אומר שלהיות קמצן ,לחיות בדוחק ולא להנות בחיים ,בזמן שיש אפשרות לחיות ברווחה כלכלית.

דור חדש אומגה 3 צמחי הטוב ביותר בעולם !!!
שמן פשתן מתחמצן בטמפ' החדר תוך כ 20 דקות . כאמור- אומגה 3 מחומצן לא רק שלא יעיל, יתכן מאוד שאף מזיק.

2. זרעי פשתן מכילים פיטו-אסטרוגנים (אסטרוגנים צמחיים) בכמות רבה. פי 3 מאשר פולי סויה. אכילה מרובה וממושכת של זרעי פשתן עלולה לגרום לחוסר איזון הורמונלי, במיוחד בנשים.

3. לפשתן מקרים מתועדים של אלרגיה כתוצאה מצריכה של פשתן כולל מקרים של הלם אנפילקטי. (מצב יש הפרשת היסטמין מרובה למחזור הדם ובעקבותיה נפילה פתאומית בלחץ הדם).

4. בפשתן ישנה נוכחות של חומרים רעילים ממשפחת הציאנידים ( לימרין, ציאנוגלוקוזידים).

5. לפשתן יש השפעה שלילית


הכנסה חודשית מעל 5,000ש"ח בחודש בזמנך הפנוי ,לכריזמטיים לידרים -מנהיגים ,לאלו שאוהבים לעזור לאחרים להצליח
לכל הסקפטים אשר הם שם שלום !
כמובן שחופש הדיבור והביטוי קיים ,ואנחנו חיים בארץ דמוקרטית ,כל אחד גם שלא יודע על מה הוא מדבר ,הוא חושב שהוא יודע הכל ,פשוט פותח את הפה ,משמיץ ומדבר סרה.
אין סוף לכל דבר ,לא אי ידיעה וטמטום ובורות .
מה לעשות שאני סולד מאנשים שחושבים שהם יודעים הכל ומשמיצים בלי חשבון .
בעיניין חב'מרוולס ,מדובר בחברה אמינה ,רצינית ,משקיענית בתחום רמת המוצרים שהם הדבסט של הדבסט ,כמו כן תוכנית התיגמול הינה לעילה דעילה ,לא קיימת אף חברה בתחום השיווק והמכירות שמתגמלת את המפיצים


מרוולס -אמינות ,אומגה 3 מצמח המרווה המרושתת
לכל הסקפטים אשר הם שם שלום !
כמובן שחופש הדיבור והביטוי קיים ,ואנחנו חיים בארץ דמוקרטית ,כל אחד גם שלא יודע על מה הוא מדבר ,הוא חושב שהוא יודע הכל ,פשוט פותח את הפה ,משמיץ ומדבר סרה.
אין סוף לכל דבר ,לא אי ידיעה וטמטום ובורות .
מה לעשות שאני סולד מאנשים שחושבים שהם יודעים הכל ומשמיצים בלי חשבון .
בעיניין חב'מרוולס ,מדובר בחברה אמינה ,רצינית ,משקיענית בתחום רמת המוצרים שהם הדבסט של הדבסט ,כמו כן תוכנית התיגמול הינה לעילה דעילה ,לא קיימת אף חברה בתחום השיווק והמכירות שמתגמלת את המפיצים בצורה כל כך מיוחדת שראויה לשבח ולהלל ,לאלו הבורים שמכנים את השיווק הרישתי -במקרה של מרו

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI