דף הבית בידור ופנאי בידור תחביבים ופנאי - אחר 769מפגש באין סוף-ביקורת-דורון תבורי-אנסמבל הרצליה
769מפגש באין סוף-ביקורת-דורון תבורי-אנסמבל הרצליה
ELYBIKORET 02/02/11 |  צפיות: 2394

769מפגש באין סוף-דורון תבורי-אנסמבלהרצליה צילומים-אלי ליאוןאקדים ואומר כי אני מעריך מאוד את דורון תבורי כשחקןובמאי.תמיד בהצגות שהוא מביים יהיה משהו מיוחד,משהו חריג שיאפיין אתהבימוי. הוא בוחר לביים דברים שהוא אוהב,דברים קצת לאשיגרתיים. לאור זאת יוצא שכל מה שהוא מביים מסקרן וכדאילראות. אין הוא מתחשב בצופים ולפעמים הצגה שהוא מביים מיועדת לקהלמצומצם, קהל אוהב תיאטרון מובהק או קהל שאוהב לראות דברים לא סטנדרטייםומאתגרים.כזו היא גם ההפקה של ההצגה "מפגש באין סוף"בעקבות מפיסטושמועלת כעת באנסנמבל הרצליה כאשר הקונספט והבימוי הנם של תבורי. מה המיוחד והחריג בהפקה זו.שני דברים מאפינים את הבימוי של תבורי- חוסר הדרמטיזציה והדושיח בין הדמויות.ההצגה הנמשכת כשעתיים וחצי כולל הפסקה מורכבת משני חלקיםהשונים אחד מהשני שוני רב. החלק הראשון סטטי ביותר כמעט ללא תנועה על הבמה בה יושבנמרוד ברגמן הוא גוסטף גרונדגנס שחקן ובמאי בתיאטרון מן הגרמני אחד מהתיאטרוניםהמפורסמים והמשפיעים בגרמניה במאה ה20. חלק זה הנו בעצם הצגת יחיד שלו כאשר לפעמים המונולוגיםהארוכים שלו נפסקים ע'י יפתח אופיר הוא קלאוס מן סופר ואינטלקטואל שהיה הן ידידווהן גיסו של גוסטף.יפתח אופיר מגיש את המונולוגים שלו מסרט המוקרן על מסך קולנועללא כל שיח או התערבות במונולוגים של גוסטף. תוכן המונולוגים הם בין השאר מהרומן מפיסטו שכתב מן ויצירותאחרות שלו המטפלים ביחסים ביניהם והרקע ההסטורי הרלונטי.החלק השני הרבה יותר תיאטרלי .יש מעט דו שיח בין גוסטף הנמצאעל הבמה לבין קלאוס שבסרט הווידאו .יש תנועה מסויימת על הבמה וענין בנעשה בסרטהמוקרן. התקשתי להבין את הטקסט שנאמר על הבמה או בסרט אך אין זה אומרשלא נהנתי.קשה שבעתיים ההבנה של הנאמר אם לא זכרת היטב את ספריו שלמן.משחקם של אופיר וברגמן היה טוב מאוד.זאת הצגה קשה הן לשחקניםוהן לקהל אך הראשונים התגברו עליה בגבורה. נהנתי ממשחקו הסטטי של ברגמן ומביצוע השיר במערכה הראשונהותנועותיו ו"תעלוליו"במערכה השניה וכן מאופיר שהיה רענן,חי,לעתים משעשע ומרגש וכןמדמותו האפריקאית הצבעונית.עזרו להפקה המיוחדת והמענינת הזאת יוחאי אברהמי בסרטי הוידאושהוקרנו והלוקחים חלק נכבד בהפקה,חנן אלשטיין שעשה את התחקיר ההסטורי והאישי,יחיאלאורגל האחראי על התאורה,ארקדי זיידס מעצב התנועה בעיקר במערכה השניה והתלבושות לרובבסרט אדם קלר.לראות או לא לראות:חריג,מענין,מסקרן ביותר,מיוחד.לאוהביתיאטרון מובהקים.נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון,30/01/2011 08:09 הרוצה לראות תמונות מההצגותמוזמן להכנס לאתרי www.elybikoret.022.co.il אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדשבו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחיהאמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.
ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו
הכתובת www.elybikoret.022.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ELYBIKORET

אלי ליאון-ELYBIKORET



 


מאמרים נוספים מאת ELYBIKORET
 
1822דב נבון-תיאטרון תמונע
12/07/20 | תיאטרון
הצגת יחיד

1823 הכוזרי-תיאטרון תמונע
10/07/20 | תיאטרון
עפי ספר של יהודה הלוי

1821 הבן- תיאטרון הקאמרי
27/06/20 | תיאטרון
מחזה מרגש ביותר

1818אלף לילה ולילה-תיאטרון יפו
30/05/20 | תיאטרון
4 מתוך סיפורי אלף לילה ולילה

1816אורית וולף דוד דאור-מסע בשניים
24/03/20 | מוסיקה
שירים מאלבום ובכלל

1813שבילי הזמן
01/03/20 | מוסיקה
סולן פסנתרן צעיר מעולה

1811אורית וולף-לימור עובד
15/02/20 | מוסיקה
קונצרט נפלא

1810ג'נטלי-מחזמר בתיאטרון חיפה
13/02/20 | מוסיקה
מחזמר על הפליה .רוב השחקנים כההי עור

1809חלבה בטעם מלבי-אחוה
09/02/20 | עיצוב
טעם שלא קיים בעולם בחלבה יחודי לאחוה

1808רומאו ויוליה-בלט מוסיקה פרוקופייב
08/02/20 | מוסיקה
ביצוע בולשוי בלט
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI