דף הבית מדעי החברה פסיכולוגיה פסיכולוג קליני עונה לשאלות 8- הבוס מספר בדיחות על הומואים
פסיכולוג קליני עונה לשאלות 8- הבוס מספר בדיחות על הומואים
עמית ורהפטיג 05/03/11 |  צפיות: 4334

עמית שלום

אני  בן 29, עו"ד, הומו מחוץ לארון כבר שנים. לפני מספר חודשים התקבלתי לעבודה במשרד פרטי.  לפני ראיון הקבלה לעבודה, הכינו אותי קולגות,  שהבוס הוא הומופוב. אכן בראיון הוא שאל אותי אם יש לי חברה וכשהשבתי בשלילה, הוא התחיל לחקור מה הסיבה. הוא לא הרפה ובלית ברירה, נתתי לו להאמין, שיש מישהי, שאני איתה בקשר.

מאז סיפרתי לכמה עובדים שאני הומו, ולאף אחד לא הייתה בעיה. רק הבוס שהוא הומופוב ושוביניסט , מספר לא פעם בדיחות מעליבות על הומואים (ועל נשים). אף אחד לא מעז להגיד לו כלום, ואפילו יש כאלה שצוחקים. האמת שאני מתבייש לספר, אבל גם אני לפעמים צוחק.  אני חושש שהוא יבין שאני הומו, וששיקרתי לו בראיון. אחר כך אני חוזר למשרד שלי, ושונא את עצמי. למה אני לא מעז לעמוד מולו?

                                                                                                                                                       עומר

שלום עומר

באיזה סיטואציה אבסורדית אתה נמצא. אתה מחוץ לארון כבר שנים, המשפחה, חברים ומכרים יודעים, ומקבלים אותך. אפילו בעבודה כבר ספרת . והנה בסיטואציה ספציפית אחת, אתה מוצא  עצמך  נעול בתוך ארון. 

 יש המספרים על  סיטואציות דומות המתרחשות בשירות מילואים: התקבצות של גברים המפגינים את גבריותם על ידי זלזול במין הנשי, ובגברים אחרים, רגישים ועדינים יותר. במקרה שלך מדובר בעובדים הנאספים בחדר הקפה סביב הבוס בעל הסמכות, ומגחכים לשמע בדיחותיו המעליבות . אתה, שרגיל לא להסתתר, לא מעז במצבים אלו לצאת ולעמוד על שלך, להיות מי שאתה. אתה מתנכר לעצמך, ומצטרף לצד המשפיל.

 קשה לי להאמין שתגובתך נובעת מהחשש שהבוס יגלה שאתה הומו. הרי דיי סביר שבמוקדם או במאוחר מישהו יספר לו. אם היית חושש שהוא ידע, לא היית מספר לחברים מהעבודה. אני חושב שכאשר הבוס מספר את הבדיחה, מופעל  בתוכך מנגנון אוטומטי כמעט, הנקרא, "הזדהות עם התקפן".

לעיתים,  כשקרבן אונס, או אדם שנמצא בשבי, חווים עצמם כקרבנות חסרי אונים, מותקפים ומושפלים , המצב הופך מבחינתם בלתי נסבל. התחושות הללו קשות מנשוא, ולכן על מנת לא להרגיש אותם, הם מזדהים עם הצד התוקף. כך הם הופכים להיות בצד החזק בעל הכוח.

אולי לרגע אחד ויחיד, ההשפלה של הבוס היא בלתי נסבלת, ואתה צוחק מהבדיחה, כי מאוד קשה להיות קרבן. זהו סוג של אונס, אונס קבוצתי.

הומואים רבים מספרים על שנים של גינוי עצמי. גינוי הנובע מההומופוביה שהפנימו מהסביבה, הזדהות עם התוקפנות שהופנתה כלפיהם. אתה מספר שאתה חוזר לחדרך ושונא את עצמך. אין טעם להוסיף שנאה עצמית. זאת סיטואציה קשה כמעט בלתי אפשרית, וכל תגובה שלך היא לגיטימית, ובודאי לא ראויה לגינוי ולשנאה.

אם אתה מרגיש שקשה לעמוד מול הבוס, אני מציע שבינתיים, תימנע  מלהשתתף בהתכנסויות, שבהם הוא מספר את בדיחותיו חסרות הטעם. עם זאת, אם תרגיש שיש לך כוח להתמודד מולו, תלמד, אני חושב, עד כמה הומופוביה היא  עניין של חינוך, ודווקא הנוכחות שלך במשרד כהומו, עשויה לשנות את דעותיו ואת האווירה שהוא יוצר.

 עוד על טיפול פסיכולוגי :

פסיכולוג קליני מסביר על טיפול פסיכולוגי לצעירים


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עמית ורהפטיג

עמית ורהפטיג, פסיכולוג קליני, מטפל בקליניקה לטיפול פסיכולוגי לצעירים

 יוצר הדרכות ברשת בנושא יישום עקרונות הטיפול הפסיכולוגי בחיי היום יום



 


מאמרים נוספים מאת עמית ורהפטיג
 
פסיכולוג קליני - תהליך ההדחה באח הגדול ממבט פסיכולוגי
האם גם בנפש שלנו יש תהליך הדחה? מה אנחנו משליכים מתוכנו ולא מוכנים לקבל? פסיכולוג קליני כותב על פסיכולוגיה וטלוויזיה בשפה ברורה ובהירה

האח הגדול ממבט פסיכולוגי - ביקור בית של פסיכולוג
האח הגדול כמשל לנפש שלנו: האם ניתן ללמוד מהתכנית האח הגדול על מה שמתחולל בנפש שלנו. האם ניתן להשוות? ומה מסמל שימי הדג?

פסיכולוג קליני - מה מושך כל כך הרבה אנשים לצפות ב"אח הגדול"
עובד מסור מתפלא על עצמו שהוא מאוד נהנה לצפות באח הגדול גם כשהוא בעבודה, גם כשהוא בבית. האם אני עד כדי כך משועמם מהחיים שלי?? הוא שואל, וקצת בז לעצמו.

פסיכולוג קליני- המנהל לוקח תרופות אנטי דיכאוניות
האם צריך לחשוש כשעובד שלך לוקח תרופות אנטי דיכאוניות? האם יש חשש מפגיעה בתפקוד, או דוקא להיפך, זה אומר שהוא דואג לעצמו? האם יש סטיגמה לגבי תרופות פסיכיאטריות?

פסיכולוג קליני - החסרון של בוס ריכוזי
האם ריכוזיות היא תכונה טובה לבוס? מתי היא הופכת למכשול?

פסיכולוג קליני - אמא שמאוכזבת מהבן שלה ומחוסר ההצלחה שלו
איך מתמודדים עם בן שלא מצליח בחיים, ומבקש מההורים עזרה וכסף

פסיכולוג קליני - השותף לחדר בעבודה פשוט מסריח
מה עושים כשהשותף לחדר בעבודה מסריח, האם להגיד ךמנהל? האם להעיר לו? איך לעשות זאת בצורה שלא יעלב ויקבל את הביקורת

פסיכולוג קליני - מה קורה בחדר הפסיכולוג
שיחה בין פסיכולוג למטופל , מה קורה בחדר הטיפולים? הדגמה על ידי שיחה דמיונית.

פסיכולוג קליני - הצצה לתוך חדר הטיפולים של הפסיכולוג
שיחה בידיונית בין פסיכולוג ומטופלת.

פסיכולוג קליני עונה לשאלות 8- הבוס מספר בדיחות על הומואים
הומופוביה במשרד -איך מתמודדים? פסיכולוג קליני עונה לשאלה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI