דף הבית בידור ופנאי הפקת אירועים התאמת צבעים לאירוע
התאמת צבעים לאירוע
katy 14/05/11 |  צפיות: 1526

צבעים הם מרכיב חשוב מאוד בעיצוב אירועים - התאמת צבעים נכונה היא בדיוק מה שיכול להפוך את האירוע שלכם מערב משמים, לערב מדהים.

עולם הצבעים הוא עשיר ומגוון ואפשרויותערבוב הצבעים רבות וכמעט אין סופיות, ייתכן שתמצאו את עצמכם מבולבלים מהשפעותבחרו בשילובים שאינם לטעמכם וכשתגיעו לערב האירוע לא תהיו מרוציםמהעיצוב.

תורת הצבעים נחקרת ונלמדת עוד מימי האדםהקדמון. בשנת 1666 סידר המדען אייזיק ניוטון את הצבעים ב"גלגל הצבעים שלניוטון" תוך התבססות על מרכיב האור בכל אחד מהצבעים, ועל צבעי הקשת.

קיימות חלוקות שונות של צבעים, לדוגמה, חלוקה למשפחות: הגוונים השונים של הצבע האדום משתלבים יפה מאוד זה עם זה, וכך גםהגווניםהכחולים בינם לבין עצמם, והגוונים הירוקים, גווני הכתום והסגול 'מסתדרים'מצוין עם גווני האדום, וגווני הצהוב הם חברים טובים של הירוקים והכתומים.

חלוקה נוספת נעשית לפי סגנונות: קלאסי,לדוגמה, הצבעים: כתום, צהוב, סגול, ירוק וכחול נחשבים כבר מאות בשניםלצבעים 'קלאסיים', וכפי הנראה יהיו אופנתיים גם במאות הבאות. אולם, הםנחשבים לצבעים שמרניים. לעומת זאת הסגנון המודרני הוא תזזיתי ומשתנהתכופות, והכלל היחיד שמאפיין אותו הוא שאין כללים. מה שהיה נכון לאתמול,היום כבר נחשב ל'פאסה', ומה שנכון למחר יהיה מפתיע ובלתי צפוי בחדשנותוובנועזותו.

כמובן שאיננו מצפים שלקראת הערב החשוב בחייכם תלמדו את כל תורת הצבעים על רגל אחת, את זה תשאירו לנו. כל שעליכם לעשות, הוא:

א. לבחור במעצב מקצועי, קשוב, אמין, שישמע את העדפותיכם, וייצור מהן את הקו העיצובי האישי שלכם.

ב.לומר למעצב האירוע מה הם הצבעים שאינכם אוהבים, ומה הסגנון המועדף עליכם: קלאסי, מודרני, רגוע או רועש.

לאלה מכם שכן מעוניינים להתנסות, ברצוני להביא בפניכם מספר טיפים בעזרתם תוכלו לדייק בבחירת הצבעים לאירוע שלכם כך שישקפו באמת את מי שאתם:

ניגודים משלימים - לכל גוון יש גוון מקביל בגלגל הגוונים. גוונים מקבילים בגלגל נקראים גוונים משלימים, לדוגמה: השילוב של אדום שהוא גוון חם עם הירוק שהוא גוון קר, יוצר מראה עוצמתי ואנרגטי בשל רמתהניגודיות הגבוהה ביניהם. גוונים מנוגדים בשילוב נכון במרכיביו השונים שלחלל העיצוב יוצרים מראה הרמוני ונעים לעין המתבונן.

צבעים חמים, צבעים קרים - הצבעים הקרים הם כחולים, ירוקים, וסגולים, והצבעים החמים הם אדומים, כתומים, וצהובים.

גוונים 'חמים' משדרים חמימות, קירבה ואינטימיות, והם מתאימים מאוד לעיצוב חתונת קיץ בסגנון כפרי בגן אירועים.

גוונים 'קרים' לעומת זאת משדרים קרירות וריחוק, ובהם אנו משתמשים ליצירת אווירה של מרחב ורוגע, מתאים מאוד לחתונת חורף, או אירוע על חוף הים.

לבן ושחור אינם צבעים טבעיים, אם אתם מאוד רוצים להשתמש בהם אני ממליצה לערבב אותם עם צבעים אחרים שבחרתם, אך יש לדעת שהצבע הלבן מבהיר כל גוון שמערבבים איתו ומפחית מעוצמתו, והמראה המוגמר נראה רך, עדין ונעים יותר לעין. הלבן מרכך אפילו את השילובים של הצבעים המנוגדים.

הצבע השחור לעומת זאת מכהה כל גוון שמערבבים איתו, וכמו הצבע הלבן, גם כאן עוצמת הגוון המקורי תפחת.

יש עוד הרבה מה לומר על צבעים, אני יכולהלדבר על זה שעות, אבל במשפט אחד אנסה לסכם את כל התורה כולה: תדמיינו איךהיו נראים חיינו בשחור לבן? ללא צבעים בכלל? ועכשיו בואו ונחזיר מהר מהר אתהצבע לחיינו, ואל היום החשוב שלכם.

תנו לנו, למעצבים המומחים של ורד רוזאירועים, לצבוע את האירוע שלכם בצבעים יפהפיים ולהפוך אותו לערב שייזכרואותו וידברו עליו זמן רב לאחר סיומו.

לקביעת פגישת ייעוץ והיכרות ללא עלות, צרו עמנו קשר.

בהצלחה רבה,

קטי קולומייבסקי – 052-5461378

ורד רוז עיצוב אירועים

www.veredrose.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 katy


 


מאמרים נוספים מאת katy
 
התאמת צבעים לאירוע
אני נותנת טיפים בתחום עיצוב אירועים כשור להתאמת צבעים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI