דף הבית אימון אישי אימון לחינוך האימון מאפשר להורים ליצור את האיזון הרצוי...
האימון מאפשר להורים ליצור את האיזון הרצוי...
אלי דורון 27/07/08 |  צפיות: 3075

אימון coaching

האימון מאפשר להורים ליצור את האיזון הרצוי, שיש בו גם הצבת דרישות וגבולות ברורים וגם נתינה והתייחסות לצרכי הילדים ורצונותיהם. האימון עוזר להורים, להשיב את מקומם החשוב בבית, כמובילים ומעצבים

אני חושב שגם בשל המלחמות ובכלל בשל העובדה שהיום אנו חיים בעידן מאוד מורכב שבו הילדים והנוער נכנסים בגיל מאוד צעיר לעולם רחב, ענק, קצב ההתקדמות שהעולם הזה מניע את הילדים עושה זאת בקצב מהיר, אך אנו המבוגרים בחלקנו, איטיים יותר בקצב היכולת לעכל את המגוון הרב של ההתקדמות. לכן הפערים נפתחים יותר ויותר ואיתם  הקושי להיות לצד הילדים, להיות להם דמויות מאתגרות ושותפות לבחירות שלהם ולשלנו, בעקבות זאת עולות בעיות תקשורת לא נעימות וחסרות כל אפשרות (לכאורה) לפתרון. שעות העשייה של הנוער שונות בתכלית למשל נערים רבים עסוקים במכלול האפשרויות של המחשב בשעות הלילה והבוקר המוקדמות בעוד היום הופך להיות שעות שינה והטענת מצברים, מספרת לי סבתא אחת בתהליך האימון איתה, שהיא מאוד כועסת על הנכד אי אפשר איתו, אין לו זמן אלי, "תמיד עסוק או שישן" והיא פגועה מאוד הוא לא איתה רק ברגעים שהיא נותנת לו מתנות, "אמא שלו לא עושה עם זה כלום ועוד..." לאחר שיחת בירור ושיקוף העולם של הנכד מול הסבתא הגענו להבנות שזו נורמת היום יום שלו ואין הוא מזלזל באימו או בסבתא, ההבנות הפחיתו את הכעסים והטרוניות ועוד תופעות הלוואי שעלו בשעתו .

כהורים למתבגרים לעיתים, אנו נתקלים  במצוקות של הילדים  בהתמודדות עם הקשיים. אנו עדים לכך שהדבר משפיע על מערכת היחסים שלנו איתם ושל כול בני המשפחה זה עם זה.
למתבגרים התמודדות עם מגוון רחב של בעיות  זהות אישית, השתלבות חברתית, הצלחה בלימודים, מתח מיני  ועוד.

חלקנו רוצים להיות שם איתם, לסייע להם להתגבר על הקשיים ולהכין אותם  הכי טוב שניתן כבוגרים. הבעיה היא שלא אחת אנחנו מרגישים שכול מאמצנו, ורצוננו הטוב, מתנפצים מול "השיגעונות" שההתבגרות מייצרת. אנו חשים שקשה לנו לתקשר איתם והם הולכים ומתרחקים מאיתנו. הנושא מעסיק אותנו ומשפיע על הזוגיות ועל הילדים הנוספים במשפחה. לעיתים אנו מרגישים חוסר אונים ותסכול. אנחנו מבינים שחייבים לעשות משהו, שחייבים לשנות.

 

האימון מאפשר להורים ליצור את האיזון הרצוי, שיש בו גם הצבת דרישות וגבולות ברורים וגם נתינה והתייחסות לצרכי הילדים ורצונותיהם. האימון עוזר להורים, להשיב את מקומם החשוב  בבית, כמובילים ומעצבים.

 האימון הופך אותם  מהנלחצים וחסרי אונים, למשפיעים, יוזמים ומעצבים את המציאות המשפחתית, תוך שמירת ההיררכיה החיונית לתפקוד מוצלח של הבית.

פגישות האימון עם המתבגרים, מאפשרות להם לעצור, לזהות את רגשותיהם, לבחון את קשייהם, לנסח את מטרותיהם, לקבוע סדרי עדיפויות, להחליט כיצד להתמודד עם בעיות בתחום כלשהו בחייהם (אולי שניים), ולהתחיל לבצע שינוי באופן מעשי.


בנוסף לפתרון בעיות, האימון הוא כלי מעולה להגשמת חלומות אישיים . במפגשי האימון, חוויתי פריצות דרך של מאומנים בתחומים רבים כמו  בחירת קריירה, עיסוקים, זוגיות יחסים עם בני הזוג עם הסביבה, שעות פנאי ועוד

אני מוצא את עצמי כמאמן-אישי וכמגשר, יותר ויותר עוסק בניסיון למצוא דרכים לגשר ולאמן את ההורים ואת ילדיהם, התוצאות מאוד מרשימות ושני הצדדים במערכה יוצאים לאחר כמה וכמה מפגשים מרוצים ופועלים בקודים ובשפה ברורה להם ולהורים. בעבודתי זו פגשתי הורים ומתבגרים המתמודדים עם בעיות בתחומים רבים: ילדים מאובחנים adhd  ולקויות נוספות, ביטחון עצמי ודימוי, לימודים, הופעה חיצונית, דרישות החברה והתעלמות מהן, שותפות במטלות ביתיות, זוגיות, חברה,  אלימות פיזית ומילולית, רצון להשיג הכול ומיד, פאסיביות יתר, שעות שינה והשכמה, היגררות וכניעה ללחץ שהיה מחוץ לבית למשך זמן ארוך ועוד.

האימון , (coaching), מוכר כיום ככלי ייחודי ומרכזי, בקידום אנשים להשגת מטרותיהם בתחומים רבים: עסקים, חינוך, ניהול, זוגיות, קרירה, פנאי ועוד. האימון, מאפשר למתאמנים להתמקד במטרות מוגדרות ולהתחיל בבצוע פעולות תכליתיות שיניעו ויזיזו לעיתים  מהמצב בו הם מצויים, למצב הרצוי להם.

אין כל בושה או "אות-קיין " לבקש סיוע מכל גורם מלומד שעשוי למצוא את הדרך אל אותם ילדים ואל אותם הורים, לדעתי שני הצדדים שואפים לפתרון טוב, כזה שיוביל להבנות ומצד שני יביא את כל אחד לפיתוח החזקות המרבי הקיים ונרכש במהלך התהליך .

טוב יעשו ההורים והילדים אם ישתמשו במאמנים האישיים (coacher)  ואו ביועצים ועוד, כדי להטיב את התקשורת עם הילדים, רבות הבעיות שעולות, בעיות אלו פוגמות בביה"ס במורים בילדים בהורים אחים חוגים ובכלל בדימוי העצמי של כל צד. אנו לא עברנו הכשרה אקדמית להיות הורים ואו ילדים  או נערים וכ"ו ולכן יש מקום מאוד חשוב להשתמש בגורמים יעילים אלו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלי דורון


 


מאמרים נוספים מאת אלי דורון
 
האימון מאפשר להורים ליצור את האיזון הרצוי...
אין כל בושה או "אות-קיין " לבקש סיוע מכל גורם מלומד שעשוי למצוא את הדרך אל אותם ילדים ואל אותם הורים, לדעתי שני הצדדים שואפים לפתרון טוב, כזה שיוביל להבנות ומצד שני יביא את כל אחד לפיתוח החזקות המרבי הקיים ונרכש במהלך התהליך .
כהורים למתבגרים לעיתים, אנו נתקלים במצוקות של הילדים בהתמודדות עם הקשיים. אנו עדים לכך שהדבר משפיע על מערכת היחסים שלנו איתם ושל כול בני המשפחה זה עם זה.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI