דף הבית בידור ופנאי הפקת אירועים אירועים עסקיים - מגמות
אירועים עסקיים - מגמות
אסף קורן 29/08/11 |  צפיות: 1622

כנסים ואירועים עסקיים מחולקים לשתי קטגוריות מרכזיות:

1. כנסי ואירועי עובדים.

2. כנסי ואירועי לקוחות.

בעודכנסים ואירועים לעובדים נעשים לצרכים פנימיים כגון הכשרת עובדים, הוקרה אופינוק לעובדים, הרי שכנסים ואירועי לקוחות מיועדים בעיקר לצורך חשיפתמוצרי ושירותי החברה או חשיפת "המקצועיות" של החברה בקרב קהל לקוחותפוטנציאליים, מתוך מניעים שיווקיים בעיקר.

מתוך ניתוח הפניות בכנסים פורטל ומתוך שיחות עם מנהלי מרקום עולות המגמות המעניינות הבאות:

כנסים ואירועים ללקוחות הולכים ותופסים מקום מרכזי כחלק מהאסטרטגיה השיווקית של אירגונים.
ארגונים רבים מפנימים את הערך המוסף בהפקת כנס לקוחות או ארוע עסקי ומקצים לנושא את המשאבים הדרושים.
כנסים ואירועים עסקיים מספקים הזדמנות נהדרת ללמוד על מוצרי ושירותי החברה.חברות מנצלות אירועים אלו להגברת המודעות למוצריה וסגירת עסקאות.
חלק גדול ממנהלי השיווק והמרקום איתם שוחחנו סיפרו לנו כי לדעתם כנסים ואירועי חברה מספקים את החזר ההשקעה (ROI) הגבוה ביותר מהסיבות הבאות:
1. האפשרות הטובה ביותר להפגש עם לקוחות פוטנציאליים פנים אל פנים.
2. האפשרות הטובה ביותר להגיע לקהל מטרה ממוקד.
3. אחת האפשרויות הטובות ביותר להעביר בצורה משכנעת מסר שיווקי תדמיתי.

גם בתחום הכנסים ואירועי החברה,חברות רבות מבינות את הצורך בארגון אירועים עסקיים, כנסי עובדים, ימיהכשרה, ימי כייף וגיבוש, אשר תורמים למקצועיות העובד ולתחושת ההזדהות שלועם הארגון, כך שבסופו של דבר הארגון יוצא נשכר מכנסים ואירועים אלו. בתחוםזה ניתן בהחלט לזהות מגמה של הוצאת העובדים למקומות פחות בנאליים ושגרתיים.כך ניתן לזהות טרנד הולך ומתחזק בעולם האירועים העסקיים של הוצאת עובדיםומנהלים לארועי חברה במסעדות עם חדרים פרטיים, בהם מפנקים את העובדיםבארוחות, וזאת בנוסף למצגות הרגילות וההופעות. כמו כן, ניתן לזהות מגמההתחלתית של אירגונים המפיקים אירועים לעובדים בבארים, וילות ולופטיםמפוארים.

רצינולראות האם הנתונים המצטברים אצלנו באתר בנוגע לאירועים עסקיים תואמים אתהמגמה בעולם. להלן גרף המייצג את התפתחות כמות החיפושים בגוגל לאירועיםבחדרים פרטיים במסעדות ואירועים בלופטים, משנת 2004 ועד היום. ניתן לראותכי קיימת מגמה של עליה לאירועים בחדרים פרטיים, במסעדות ובלופטים.

בנוגע לסדנאות והפעלותהכשרה, כאן קיים מגוון רחב של הפעלות שונות ומשונות. יחד עם זאת גם כאןניתן לזהות מכנה משותף המסתמן כמגמה. ארגונים מעדיפים הפעלות בעלות ערךמוסף חברתי או סביבתי. כך למשל, ניתן לזהות ארגונים רבים שיוצאים לימיתרומה לקהילה או מחפשים פעילות משימתית בתחום איכות הסביבה.

לגבי החיפושים בגוגל בנוגע לכנסים, ניתן לזהות מגמה קלה של עליה בחיפוש אחר המילה "כנס". הגרף הבא מנתח מגמה זו:

לעומתזאת במילה "כנסים" ישנה מגמה של ירידה. ייתכן וההסבר לנתונים סותרים אלולכאורה הינו מגמה כללית של הפיכת החיפוש ברשת האינטרנט ליותר ויותר ממוקדעם חלוף הזמן. כלומר, הגולשים פחות ופחות מחפשים "כנסים" באופן כללי ויותרמבצעים חיפושים ממוקדים כגון "כנס הרצליה לעסקים", "כנס אבטחת מידע" וכד'.

חומר למחשבה לעוסקים באירעים עסקיים...


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אסף קורן


 


מאמרים נוספים מאת אסף קורן
 
אירועים עסקיים - מגמות
מאמר זה סוקר את המגמות העולות בעולם האירועים העסקיים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI