דף הבית בניין ואחזקה בית חכם מה כל כך מושך בעיצוב בעזרת פרגולות אלומיניום?
מה כל כך מושך בעיצוב בעזרת פרגולות אלומיניום?
רוני מאירי 22/09/11 |  צפיות: 2252

פרגולות סטנדרטיות כבר מזמן פינו את מקומם לפרגולות אלומיניום, שבנייתם אינה אורכת זמן רב ואפשרויות העיצוב והטקסטורות שלהן מגוונות ומתואמות לכל סגנון עיצובי. מה מציעות לנו פרגולות אלומיניום ולמי הן מתאימות? בכתבה הבאה.

פרגולה כידוע, היא בעצם סככה אשר בנויה מקורות המשולבות זו בזו, בצורה של שתי וערב מאוזן ומאונך, המונחות על יסודות של מוטות העשויות חומרים שונים. אמנם הפרגולות השכיחות ביותר הן פרגולות העץ, אלא שלאחרונה פחות ופחות עושים שימוש בעץ לטובת בניית פרגולות, מכמה סיבות: גם מכיוון שהעץ מתגלה כחומר גלם בעל אורך חיים מוגבל הנוטה לבלאי מהיר וגם מכיוון שהמגמה כיום היא לשמור על הסביבה ולעשות שימוש בחומרים ממוחזרים, הכולל גם הפחתה בכריתת עצים.

כך, והרבה בזכות בניה קלה, נולדהבעצם פרגולת אלומיניום, שהולכת וצוברת תאוצה בעשור האחרון. האלומיניום ברובו,נחשב למתכת הנפוצה ביותר בטבע והשימוש ביסוד כימי מתכתי הוא חסכוני עד מאד.יחד עם זאת, הוא נחשב חזק ועמיד במיוחד ואף קל מאוד לנשיאה, משום שצפיפותו אינוגדולה ומכבידה.

האלומיניום עצמו, נחשב לאחד מחומרי הגלם החסכוניים ביותר והנוחים ביותר לתפעול ועבודה. מעבר לכך, ניתן לעצב באמצעות חומר זה, פרגולות בעלות מראה יוקרתי, נקי ונוח לעיצוב.

איך משתלבת פרגולת האלומיניום בעיצוב כיום?

פרגולה כבר מזמן לא נחשבת מותרות. כיום, פרגולה מוצבת בכל חזית או אחורי בית פרטי, חצר, פטיו, מסעדה או מלון. השימוש בפרגולה אשר משתלבת בחוכמה עם כל סגנון עיצוב, הוא שכיח ומומלץ.

מי שמעוניין בפרגולה אשר נותנת מראהצלול ופתוח למקום, יבקש לעצב פרגולה אשר מאפשרת הצללה אסתטית. פרגולה מסוג זה,מאופיינת במרווחים גדולים יותר בין הקורותלמראה פתוח ורחב ידיים ותעוטר בצבעיםבגוונים "שקטים" יותר, כגון: לבן, שמנת, אפור בהיר ושמפנייה. באמצעותצבעים אלו, המראה שמתקבל יהיה נקי ומתוחכם. זהו ללא ספק יתרון עצום עבור בתיםהבנוים בבניה קלאסית, או כאלה הבנוים באמצעות בניה קלה או בניה מתועשת.

איך מעצבים בסגנון כפרי עם פרגולות אלומיניום?

מי שמעוניין במראה הכפרי עשוי העץ, אבל עדיין מעוניין להצטרף למגמה של שמירה על הסביבה, יכול לבדוק את האופציה של עיצוב פרגולה, כאשר הטקסטורה שלה היא הדבר הכי קרוב לעץ שניתן להשיג. פרגולה זאת, תתאפיין בצבעי עץ טבעי, כגון: חום כהה, חום בהיר , חמרה וכדומה ויהיה קשה מאד להבחין בהבדלים בין האלומיניום לעץ. מבנה הפרגולה יהיה עם מרווחים קטנים יותר בין קורה לקורה וסיום בקצוות מעוגלים המאפיינים את המראה הכפרי.

לאוהבי הרוחניות והרוגע, הרוצים להשרות אווירה רגועה ומאמינים שעיצוב קשור גם לאנרגיות המשולבות בבנייה נכונה, ניתן להתאים פרגולות בטקסטורת עץ צפופה בין המוטות. מראה כזה יוצר ריבוי קוביות המזכירות את הפגודות ביפן. למראה אוריינטלי מושלם ניתן להשתמש בגוון הדובדבן שכה נפוץ העיצוב היפני.

פרגולות אלומיניום בהתאמה אישית

מעבר לכל יתרונות הקיימים בפרגולות האלומיניום, חשוב להבין, שבסוג זה של עיצוב ניתן לעשות כמעט הכול(!). ההתאמה האינדיווידואלית לכל סוג של מבנה, מתאפיינת בהתאמת הפרגולות לכל צורה שנחפוץ: אובאלי, מלבני, עגול , ואף חד זווית. ואופציה לבנייה בכל גובה ללא סכנה.

בנייה ותכנון של פרגולה היא פרויקט מיוחד ומהנה. אם אתם אוהבי אתגרים בעיצוב קחו לכם יום או יומיים לתכנון והזמנה. והכי חשוב- תיהנו מהדרך ובעיקר מהתוצאה!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רוני מאירי

בטא פלוס:
פנלים מבודדים
סגירת מרפסת
חניה לרכב
בנייה קלה



 


מאמרים נוספים מאת רוני מאירי
 
מה כל כך מושך בעיצוב בעזרת פרגולות אלומיניום?
22/09/11 | בית חכם
פרגולות סטנדרטיות כבר מזמן פינו את מקומם לפרגולות אלומיניום, שבנייתם אינה אורכת זמן רב ואפשרויות העיצוב והטקסטורות שלהן מגוונות ומתואמות לכל סגנון עיצובי. מה מציעות לנו פרגולות אלומיניום ולמי הן מתאימות? בכתבה הבאה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI