דף הבית קניות וצרכנות קניות וצרכנות - אחר מהו מתקן המים המשתלם לבית?
מהו מתקן המים המשתלם לבית?
יגאל לוי 27/09/11 |  צפיות: 2455

מתקני מים הפכו לאחרונה למוצר חובה בכל מטבח ביתי, אך בטרם רכישת מתקן שכזה עולה השאלה איזה מתקן מים הכי משתלם, מי מעניק את התמורה הטובה ביותר למחיר. אין תשובה חד משמעית בעניין והדבר נתון לפרשנויות ולטעם אישי אולם נראה כי הכף נוטה לכיוון מתקני מים מטהרים כדוגמת תמי 4 וזאת ממספר סיבות.

ראשית הליך סינון המים במתקני המים הינו ייחודי ומעניק שקט נפשי וביטחון בנוגע לאיכות מי השתייה. מדובר במערכות סינון מתקדמות ומשולבות, מסנן מיקרוני העשוי מרשת המונע חדירת חלודה, חול ואבנים מיקרוניות. מסנן פחם פעיל הסופח חמרים אורגניים וכלור וכך משפר את איכות המים, צבעם וטעמם, ולסיום נורת אולטרא סגול המשמידה את החיידקים המצויים במים ומונעת מהם להתרבות.

לעומת זאת במתקני מים מינרלים שמהווים את האלטרנטיבה למתקני מים מטהרים אין כל מערכות סינון ולמעשה מי השתייה חשופים להתפתחות זיהומים ובקטריות. עד לאחרונה גם תהליך שאיבת המים היה חשוף אך לאחר שהתגלו זיהומים במים והופסק הליך השאיבה הוחלט להוסיף לתהליך מסנן מיקרוני לסינון המים, התוצאה היא שאכן המים המינרלים עוזבים את המפעל כשהם נקיים אך דבר אינו מבטיח כי כך יישאר המצב לאחר חשיפה לשמש או לגורמים מזהמים, הרי המתקן עצמו חשוף לאוויר והמים מובלים על פני משאיות כשהם חשופים לשמש, לפגעי מזג אוויר ואף לדלקים נדיפים.

כמו כן מתקני המים המטהרים של תמי 4 קיבלו אישור ותו תקן ממכון התקנים הישראלי ונמצאו מאושרים לסינון מי שתייה. כאשר למתקני מים מינרלים אין כל תו תקן. נוסף על כך מכון התקנים מבצע בדיקות תקופתיות במשך חיי המתקן. יתרון נוסף במתקני המים המטהרים הוא שההוצאות ידועות מראש. עלות המכשיר נתונה בהתחלה ועליה צריך להוסיף את עלות החלפת המסננים בהתאם להוראות היצרן, חצי שנה לפחם פעיל ושנה לנורת האולטרא סגול וזהו.

מנגד, במתקני מים מינרלים שאתם יודעים איפה אתם מתחילים אך לא איפה מסיימים, כמות המים מוגבלת וצריכה מוגברת תצריך החלפה תדירה ועלות גבוהה שאינה ניתנת לחישוב מוקדם. מתקני מים מטהרים מחוברים ישירות לצנרת הביתית ומספקים מים ללא הגבלה בעוד מתקני מים מינרלים מוגבלים בתכולת המים בהתאם לסוג המתקן. במתקן מיני בר מדובר בכמות של כ-12 ליטר ובמתקן בר מים מדובר על כמות של כ-20 ליטר. אמנם מדובר בכמויות מכובדות אך משפחה בת מספר נפשות תחסל את המיכלים במהירות.

כמו כן מתקני מיני בר ובר המים מעוצבים בטוב טעם, מדובר בעיצובים חדשניים שזכו כבר למספר פרסים בתחרויות עיצוב עולמיות. לעומת העיצוב של מתקני מיני בר ובר המים של מתקני מים מינרלים שנותר מסורבל ומגושם, הרי אין מה לעשות, מיכל המים תופס נפח ומקום יקר.

ואי אפשר מבלי להתייחס לנוחות ההפעלה של מתקני בר מים ומיני בר מטהרים, לחיצה על כפתור מעניקה ברגע מים קרים, חמים ואף מורתחים, כן רתיחה מלאה שלא קיימת במתקני מים מינרלים. מתקנים נוחים וקומפקטיים שאינם מצריכים מקום אחסון של מיכלי מים, וגם לא צריך להחליף ולהרים מיכלי מים כבדים ולסכן לחינם את הגב, מקסימום להחליף מסנן מים פנימי.

נוסף על כך ישנם מתקני מיני בר או בר המים דיגיטאליים, המילה האחרונה בתחום, המאפשרים לקבוע בדיוק מרבי את טמפרטורת וכמות המים הרצויים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יגאל לוי


 


מאמרים נוספים מאת יגאל לוי
 
מי עדן מול תמי 4, מי הבחירה הנכונה?
11/10/11 | צרכנות
שתיים מהחברות המובילות בשוק המים, כל אחת בתחומה הן חברות תמי 4 ומי עדן, ונשאלת השאלה מי עדיף מביניהן, במי כדאי לבחור?

מהו מתקן המים המשתלם לבית?
מתקני מים הפכו לאחרונה למוצר חובה בכל מטבח ביתי, אך בטרם רכישת מתקן שכזה עולה השאלה איזה מתקן מים הכי משתלם, מי מעניק את התמורה הטובה ביותר למחיר. אין תשובה חד משמעית בעניין והדבר נתון לפרשנויות ולטעם אישי אולם נראה כי הכף נוטה לכיוון מתקני מים מטהרים כדוגמת תמי 4 וזאת ממספר סיבות.

מי שתייה מינרלים או מתקני מים מטהרים, מה עדיף ?
13/09/11 | צרכנות
מצב המים בישראל אינו כפי שהיה בימים עברו זאת כבר כולם יודעים. נגמרו הימים שבהם ילדינו היו שותים לרוויה מהברזיות בבתי הספר או ישירות מהברז בבית, הרי בעין בלתי מזוינת ניתן להבחין בקלות בצבעם העכור של מים ועוד לא דיברנו על טעם הלוואי הדומיננטי של הכלור. כיום ישנן חלופות למי הברז הרגילים ושניים עיקרים מהם הינם מתקני מים מטהרים או מים מינרלים ולא פעם נשאלת השאלה מה עדיף מבין השניים, מה כדאי לרכוש ומה עדיף לאורך זמן. האמת שאין תשובה ברורה בעניין ובסופו של דבר כל אדם ייעשה כטוב בעיניו אך בראייה כלכלית
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI