דף הבית בידור ופנאי עשה זאת בעצמך יצירות פסיפס מוזאיקה ופסיפס זכוכית – כל אחד יכול!
יצירות פסיפס מוזאיקה ופסיפס זכוכית – כל אחד יכול!
איציק פסקרו 01/01/12 |  צפיות: 4425

בשבת האחרונה הוזמנתי לידידה שלי, ובגאווה היא הראתה לי עבודות מדהימות מפסיפס שיצרה: שולחנות מקסימים מפסיפס זכוכית, עציצים שחידשה ויצרה, מוזאיקה משולבת עם אריחים ארמניים ועוד! המחמאות לא הפסיקו להיפלט מפי למשך דקות ארוכות.

האמת שגם אתם בטח מכירים את ההרגשה של ההתפעלות מחבר או מחברה (האמת: מלווה אף במעט קינאה) שיצרו לביתם, והתחושה המדהימה של סיפוק המלווה יצירתם זו, והגוררת התפעלותם של אורחיהם המבקרים בביתם.

לא התאפקתי ושאלתי את ידידתי האם כל אחד יכול ליצור עבודת פסיפס ( מוזאיקה בלועזית), והתשובה המאד לא מפתיעה שקיבלתי: "אם אני הצלחתי-כל אחד יכול!" מנסיוני בנושא, גיליתי אכן שאנשים רבים שלא יצרו בעבר בתחום האומנות, יוצרים בהנאה מרובה יצירות ועבודות מדהימות מפסיפס מבלי ניסיון קודם. חלקם לקחו קורס קצר (העלויות לקורסים אלה סבירות ביותר), וחלקם קראו קצת באינטרנט איך ליצור או התייעצו בפורומים בנושאי אומנות, ופשוט: החלו ליצור עבודות פסיפס מדהימות, המסבות להם סיפוק אישי רב.

איך מתחילים ליצור בפסיפס ? איך נוצרת עבודת פסיפס ? מה זה פסיפס זכוכית ? מה הוא שונה מאבני פסיפס? מה זה אריחים ארמנים ?

האמת: הבחירה של החומרים.  אבני פסיפס, פסיפס זכוכית, פסיפס קרמיקה או אריחים ארמניים וכך הלאה הינם הצד הטכני של היצירה. קודם לו החלק היצירתי יותר של בחירת האובייקט שנרצה ליצור ממנו עבודת פסיפס: זה יכול להיות חידוש של שולחן ישן לפני השלכתו, חידוש מראה ישנה או ביצוע פסיפס למראה, תמונה, עציץ לגינה או לבית וכך הלאה. כאן האדם "מביא את עצמו" ואת אישיותו , הוגה ומתכנן את היצירה המוגמרת שלו, מתכנן היכן היא תמוקם, מה תהיה הפונקציונליות שלה, ובאיזה סגנון הוא רוצה ליצור: פיגורטיבי ? רטרו ? "מרוקאי" ? בשילוב של אריחים ארמניים ? וכך הלאה- כל אחד ואחד למה שהוא "מתחבר". השלב הביצועי של היצירה עצמה הינו שלב טכני לחלוטין, שעליו כבר קבענו ואמרנו: כל אחד יכול!

השלב הבא, אחרי שתכננו את האובייקט המתאים,  והחלטנו מה נראה ליצור ממנו, וכן רכשנו את הידע הטכני לביצוע העבודה, נאתר ספק מקצועי של חומרים לתחום הפסיפס.

חשוב מאד לבחור בספק שיש לו "תחת גג אחד" את כל החומרים לפסיפס. כמו: פסיפס זכוכית, אבני פסיפס, פסיפס קרמיקה שחלק מהקרמיקות הצבעוניות מיועדות לשבירה במגוון גדול מספיק ועדכני. החשיבות לכך רבה מאד, כיוון שכך העבודות עצמן תהינה יפות , מגוונת, וצבעונית יותר. יתרון נוסף: נקבל רעיונות ו"השראה" רבה יותר כיוון שנחשף לחומרים מדהימים ומגוונים שלא הכרנו.

חשוב שלספק יהיו גם  את כלי העבודה הייחודיים לעבודת פסיפס ושאר החומרים הנדרשים ליצירה כגון: דבק, רובע, רשתות, ועוד! כך העבודה הטכנית תהיה הרבה יותר קלה פיסית, ויותר קלה לביצוע ומקצועית יותר. מספק מקצועי שזה מקצועיותו נוכל גם לקבל ייעוץ מקצועי, רעיונות ליצירה, ואפילו להתרשם מעבודות מוגמרות בקטלוגים שלו ואפילו מוחשית: בגלריה בבית העסק שלו.

אז זהו! החלטנו שגם אנחנו יכולים. בפעם הבאה שידידנו יוזמנו אלינו, גם ליבנו יתרחב מאושר בהציגנו להם את היצירות החדשות שלנו, ואז יגיע תורנו לקבל את המחמאות!

בהצלחה!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איציק פסקרו

רו"ח איציק פסקרו, בעל "בית הפסיפס" בגבעת-חן (ע"י רעננה), מייבא ומשווק "מהיבואן-ישר לצרכן" זה 14 שנה כל מה שחובב פסיפס,  אומן פסיפס או סטודיו לפסיפס צריך. תחת קורת גג אחת ניתן למצוא אצלנו במחירים אטרקטיביים אלפי פריטים: פסיפס, מוזאיקה, אבני פסיפס פסיפס זכוכית, פסיפס קרמיקה, שטיחי אבן, כלי עבודה יחודיים, דבקים, רובע, ועוד! בגלריה ובמחסן המכירה תיהנו ותתרשמו ממעל למאה עבודות פסיפס מוגמרות, מיחס חם ואישי, מייעוץ, ואף תקבלו שי-חוברת דוגמאות של יצירות פסיפס מרשימה. טל: 09-7410229



 


מאמרים נוספים מאת איציק פסקרו
 
מוזאיקה ויצירת פסיפס – גשר עכשווי עם העבר וההיסטוריה דרך ההנאה שביצירה!
במאמר זה נפרט בקצרה על התפתחות המוזאיקה במהלך ההיסטוריה ועל היתרונות הרבים שבעיסוק עם יצירות פסיפס החל מההנאה הצרופה שבעיסוק זה וכלה בתרומה הניכרת לסביבה ירוקה ומיחזור חפצים.

יצירות פסיפס מוזאיקה ופסיפס זכוכית – כל אחד יכול!
איך יוצרים בפסיפס? מה זה פסיפס זכוכית? מה ההבדל בין פסיפס למוזאיקה ואריחים ארמניים. על שאלות אלה ואחרות נענה במאמר זה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI