דף הבית בניין ואחזקה בית חכם מצלמות IP של מגה פיקסל
מצלמות IP של מגה פיקסל
גנדי מליס 28/09/12 |  צפיות: 3087

במאמר קודם סקרנו  את כל סוגי המצלמות אבטחה ולמדנו איך לבחור מערכת אבטחה הנכונה העונה לצרכים שלכם.

במאמר זה ניתן לכם כמה טיפים נוספים לבחירת מצלמות ולבדיקה של אמינות הציוד שמוכרים לנו.

החלטתם להתקין בבית מצלמות, קראתם הרבה כתבות בתחום, אתם יודעים מה אתם צריכים מבחינת הדרישה וצורך, למשל החלטתם לצלם חנייה מחוץ לבית ולאחר יעוץ מקצועי מחברות מתמחות בתחום, אתם יודעים אפילו באיזו מצלמה מדובר. ועכשיו נשאלת השאלה האם הציוד ( מערכת מצלמות והקלטה) עונה על דרישה שלכם באמת ואיך אפשר לדעת שקניתם באמת הציוד הנכון?

בתחום מצלמות אבטחה קיימים שני סוגים העיקריים, להם מתחלקות המצלמות:

1.      מצלמות במעגל סגור

2.      מצלמות IP (מגה פיקסל ומעלה)

עד לשנים האחרונות היה נהוג להתקין בעיקר מערכות מצלמות במעגל סגור, השיטה מחייבת להתקין תשתית מיוחדת, המיועדת רק לשימוש במערכת מצלמות אבטחה, המערכת בנויה ממצלמות אבטחה ומקליט (DVR) או כרטיס הקלטה בתוך המחשב.

המכשולים העיקריים בחדירת מצלמות IP של מגה פיקסל לשוק הצרכנים הפרטיים היו העלויות הגבוהות יחסית (אלפי שקלים לציוד). אך עם השנים, בעקבות הוזלתן של מצלמות רשת וכניסתן של חברות שמספקות פתרון זול יותר, המכשול הכספי מהווה פחות בעיה בבחירת מערכת איכותית.

כולנו זוכרים את התפתחות של תחום הטלוויזיות בשנים האחרונות, כל מי שהחליף לפני כמה שנים טלוויזיה הישנה לפלזמה ושילם עבורה מחירים אסטרונומיים, פיתום גילה על הכנסתה של טכנולוגיית LCD חדשה לשוק ומחירים של פלזמה ירדו במאות אחוזים, ולאחר שנה, כבר טכנולוגיית לדים החדשה שולטת בשוק הטלוויזיות.

במצלמות אבטחה בשנים האחרונות קורה מהפך דומה בין סוגי המצלמות. מצלמות IP התומכות ברזולוציות גבוהות הופכות להיות יותר נגישות לקהל הרחב. כך שלפי התחזיות, מצלמות IP הולכות להחליף את כל השוק מערכות במעגל הסגור.

יתרונות וחסרונות של כל סוג המערכת:

בבחירת מצלמה, רזולוציה של מצלמה למשל, זהו הפרמטר מאוד חשוב המשפיע על איכות התמונה.
היום שוק של מצלמות אבטחה במעגל סגור נהיה פרוץ לחלוטין, אלפי ספקים קטנים ובינוניים מביאים מצלמות מסין ולא תמיד המפרט המופיע על מדבקת המוצר תואם למפרט האמיתי של המצלמה.
הלקוח בלתי מנוסה ואפילו 80 אחוז מהמתקינים לא יוכלו לזהות במיידי מה מוכרים להם.
היום למעשה 70% מהסכורה הנמצאת בשוק לא תואמת לנתונים המופיעים במפרט המצלמה. ברוב המקרים, גם אפילו שבחרתם ספק גדול וידוע, המספק את הציוד עם אחריות, כשאתם קונים מצלמה עם רזולוציה 700 קוי טלוויזיה, תקבלו מקסימום 540 קו, ואפילו 480 קו.

אי אמינות של ספקים מקומיים גורמת לנו להוצאות יתר עבור הסכורה הבינונית, בד"כ מצלמה עם רזולוציה גבוה תהיה עשויה גם משאר החומרים האיכותיים, כך שתמונה שלה תהיה יותר צבעונית, חדה וברורה וכמובן המחיר של מצלמה עם המפרט הטוב ואמיתי כמובן יהיה יותר גבוה בהרבה, לכן כשאתם רואים מצלמה עם המפרט איכותי במחיר זול, "הנורה האדומה" צריכה להידלק אצלכם בראש, תנסו לבדוק באינטרנט לפי הדגם המדויק של המצלמה, האם המפרט שמופיע אצל הספקים האחרים זהה למפרט של המצלמה.

היום קיימות בשוק מצלמות IP של מגה פיקסל ומעלה.
מצלמת IP הינה מצלמת אבטחה המתחברת אל רשת מקומית או רשת האינטרנט.

המחירים של מצלמות אלו עדיין גבוהים יחסית, מצלמות אלה מגיעות בד"כ עם תוכנת הקלטה חינמית, אותה מתקינים על כל מחשב, כך שתוכלו לחסוך בעלות הDVR שמחייבת מערכת מצלמות אבטחה במעגל סגור (בין 1000-2000 ₪ ).

התקנת מצלמת IP יותר כלה, אפשר להשתמש בתשתית רשת הקיימת.
מצלמות IP אלחוטיות דורשות רק חיבור חשמל, כך שהתקנת מצלמות אלו אמורה להיות הרבה יותר קלה וזולה, מהתקנה של מצלמות במעגל סגור, כך שכאשר מדובר בכמות קטנה של מצלמות, ההבדל במחיר לא יהיה משמעותי, אך אם לא יהיה זהה.

בהתקנת מערכת אבטחה מבוססת מצלמות IP קיימת יכולת גמישות גבוהה כיוון, שתמיד ישנה אפשרות להוסיף עוד מצלמה בחיבור פשוט יחסית למערך מצלמות IP הקיים (ללא תלות בכרטיס/מכשיר הקלטה).

קיימות מצלמות IP באיכות של כמה מגה פיקסל ומעלה, למערכות במעגל סגור אין כזו יכולת, לכן במערכות מבוססות מצלמות IP של מגה פיקסל ומעלה ניתן לקבל תמונה יותר איכותית (יותר פיקסלים), דבר שמאפשר לעשות זום דיגיטלי און ליין וגם בחומר מוקלט, מבלי לאבד באיכות התמונה.
למצלמות אלה יכולת האבחנה בפרטים גבוהה יותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גנדי מליס

Genady Malis

Royalnet
www.royalnet.co.il



 


מאמרים נוספים מאת גנדי מליס
 
מצלמות IP של מגה פיקסל
28/09/12 | בית חכם
טיפים חשובים בבחירת מערכת מצלמות אבטחה? מה מוכרים לנו? מפרט טכני אמיתי או לא? איך לדעת ואיך להבטיח קנייה בטוחה. מצלמות IP של מגה פיקסל ומעלה.

מדריך לבחירת מצלמות אבטחה
19/11/11 | בית חכם
איך לבחור מצלמות אבטחה מתאימה לצרכים שלכם? איך לדעת, שקיבלתם את המצלמה עם מפרט טכני אמיתי שאתם צריכים? במאמר תוכלו לקבל כמה טיפים מאוד חשובים לבחירת מצלמה המתאימה לכם, מיבואן מצלמות אבטחה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI