דף הבית בידור ופנאי הפקת אירועים ההיסטוריה של המתנפחים
ההיסטוריה של המתנפחים
עידן מור 13/11/12 |  צפיות: 2321

משפחת עידנ'ס - אטרקציות לילדים  (-:

ההיסטוריה של המתנפחים

המתקן המתנפח הראשון נוצר בשנת 1959 ע"י ג'ון סקראלוק מארה"ב, וכמו הרבה המצאות מדהימות אחרות, גם ההמצאה הזו נולדה ממש במקרה.

ג'ון תכנן כיסוי מתנפח שנועד לכסות מגרשי טניס, בריכות שחייה ושטחים אחרים כדי להגן עליהם מפני פגעי מזג האוויר, לכלוך ולשם תחזוקה תקינה.
באחד הימים הוא ראה שהעובדים שלו קופצים בהנאה על המתנפח למרות שלא היו אמורים לדרוך עליו בכלל.
הפעולה של כיווץ המתקן וניפוחו מחדש גרמו להם להנאה גדולה והם קפצו במשך זמן רב. 
לפתע עלה במוחו רעיון: "אם העובדים שלי קופצים על הכיסוי המתנפח הזה וכה נהנים, אולי אייצר מתקן מתנפח שכל ייעודו הוא שייקפצו עליו?"

בשלב זה ג'ון שב לשולחן השרטוטים...

למתקנים המתנפחים הראשונים הוא קרא SPACE WALKS וזה היה אף שם החברה שהוא פתח לשם מטרה זו. 
בתחילת דרכו הוא ייצר מתקנים מתנפחים שהורכבו מבסיס גדול ורחב ללא דפנות או קירות.
עם הזמן הוא אוסיף לבסיס קירות שיגנו מפני נפילה.
בשנת 1969 הוא התחיל לייצר מתנפחים להשכרה בצורות של חיות שמשכו מאוד את הילדים ושדרגו את המראה המשעמם של המתנפחים הראשונים.

בשנה זו התקיימה השכרת מתנפחים ראשונה: אשתו פרנסיס התחילה להשכיר את המתנפחים תמורת 19.95 דולר ל-24 שעות מכיוון שלרכוש אותם היה דבר כמעט בלתי אפשרי בגלל מחירם הגבוה (רוב הרוכשים היו קרקסים גדולים שהיו מיועדים למגוון גילאים).
עם השנים נכנסו עוד ועוד יצרנים לשוק עם מאות דגמים וצורות אותן אנו יכולים לראות היום.

בישראל הקטנה שלנו, המתקנים המתנפחים מאוד פופולאריים בקרב הילדים החמודים ואף בקרב מבוגרים רבים, למרות שרובם לא מודים (-;

מקווים שנהנתם והחכמתם, מוגש באהבה ע"י עידן מור מחברת עידנ'ס – אטרקציות לאירועים (מתנפחים, שולחנות משחק, ג'ימבורי, בר ממתקים, דוכני מזון לכל הגילאים, בר אקטיבי לילדים ועוד)

אתם מוזמנים לקרוא מאמרים נוספים בתחום המתנפחים  ואטרקציות נוספות לאירועים אשר מופיעים באתר זה. ואל תשכחו שאם תרצו מתנפחים , ג'ימבורי ואטרקציות אחרות לאירוע שלכם, תוכלו לפנות אלינו ונשמח לעזור ולשרת אתכם בכל עת!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עידן מור

עידנ'ס - אטרקציות לאירועים
מתנפחים
בר ממתקים
שולחנות משחק
השכרת מתקנים מתנפחים
השכרת מתנפחים



 


מאמרים נוספים מאת עידן מור
 
שר התמ"ת הפך תקן חדש של מתקנים מתנפחים לרשמי
שר התעשייה המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, הכריז על רשמיות לשני תקנים שיסייעו לשמירה על בטיחות ילדנו: ת"י 5378- מתקני משחקים מתנפחים ות"י 12586-אביזרים לטיפול בילדים-מחזיק מוצץ.

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 6
ירוע בפארק או גן שעשועים: נפלאים!!! פשוטים להקמה, לתפעול ולקיפול עצמי. יש לציין שגנרטור קטן אחד יכול לספק חשמל לשלושה מתנפחים של עידנ'ס! מקסימום הנאה במינימום הוצאה

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 5
שורה תחתונה – איזה מתנפחים להזמין ומתי: עמודה ראשונה – מתנפחים שלנו עמודה שניה – מתנפחים ענקיים

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 4
4. מתנפחים קשים לקיפול - מכיוון שהשמשונית היא חומר לא כ"כ גמיש (יחסית למתנפחים של Happy Hop) קשה מאוד לקפל אותה, כמובן שהמשקל גם כן לא מוסיף לתענוג וכך יוצא שאדם לא מיומן יכול בקלות להכפיל את מידת המתקן כשהוא מקופל ואז גם הטנדר לא מספיק וצריך משאית...

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 3
3 החסרונות במתנפחים של Happy Hop (מתנפחים של עידנ'ס) : 1. מתנפחים אלה אינם יכולים להכיל מספר רב של ילדים (בין 6 ל-15, תלוי בדגם המתקן ובגיל הילדים).

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 2
מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 2 16 היתרונות במתנפחים של Happy Hop (מתנפחים של עידנ'ס) : 1. מתנפחים קלים מאוד לנשיאה – אפשר להרים מתנפח בקלות ביד אחת ואת המפוח שלו ביד השנייה.

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 1
שלום לכולם, שמי עידן מור ואני מנהל את העסק המשפחתי "עידנ'ס" כבר מספר שנים (אבא שלי בחר את שם העסק... אין לי שיגעון גדלות או משהו...). בתחילת הדרך, בין השנים 2002 ל-2007 תפעלתי 3 משחקיות לילדים, אחת בפ"ת ושתיים בר"ג, אחת במרכז אלרם ברח' ביאליק והשניה ב"מרום סנטר", בשכונת מרום נווה.

מתנפחים לברית או בריתה
מזל טוב! תינוק חדש בא לאויר העולם ואתם מתכוננים לערוך לו את מצוות ברית המילה או שאולי נולדה לכם תינוקת מתוקה ואתם רוצים לפרגן לה במסיבת בריתה? נכון שאתם יודעים שיהיו במקום הרבה ילדים של האחים / בני דודים / חברים / שכנים ועוד אבל אינכם יודעים מהי האטרקציה שתעסיק אותם כל האירוע במינימום הוצאה?

מה ההבדל בין מתנפחים של עידנ'ס לבין מתקנים מתנפחים אחרים בשוק – חלק 3
מה ההבדל בין מתנפחים של עידנ'ס לבין מתקנים מתנפחים אחרים בשוק – חלק 3 שורה תחתונה – איזה מתנפחים להזמין ומתי:

מה ההבדל בין מתנפחים של עידנ'ס לבין מתקנים מתנפחים אחרים בשוק – חלק 2
5 היתרונות במתנפחים הגדולים (מתקני שמשונית בלבד) : 1. מתקנים מתנפחים אלה יכולים להכיל מספר רב של ילדים בהתאם לגודל המתקן. 2. מתנפחים אלה יכולים להכיל ילדים (וחלקם אף מבוגרים) ללא הגבלת גיל ומשקל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI