דף הבית קניות וצרכנות צרכנות רכב חדש: השקפת עולם
רכב חדש: השקפת עולם
אירה פינסקר 04/03/13 |  צפיות: 2745

רכישת רכב חדש הוא סוג של הרפתקה. איך הוא יתנהג על הכביש? כמה זמן יקח עד שהנהג והרכב יתרגלו אחד לשני? איך יעמוד הרכב בעומסים ובנסיעות רבות? כמה דלק יצרוך? האם יתנהג כמו סוס עבודה ממושמע וטוב, או שיעיק עלינו בגחמותיו ויכריח אותנו לבקר במוסך כל שני וחמישי? שאלות אלה ואחרות מעסיקות כל נהג המבקש לשדרג את רכבו.

רכישת רכב חדש היא צעד משמעותי. אנו נוטים להתרגל למכוניות שלנו ולהקשר אליהן. במובן הזה,  מכונית היא יותר מאשר חפץ : יש לה אופי, יש לה הרגלים ויש לה דרישות. בדומה לביתנו, היא יכולה לשמש כביטוי לסגנון ולטעם האישי שלנו; ההבדל העיקרי הוא שמספר האנשים שרואים את ביתנו קטן בהרבה מאשר מספר האנשים שרואים את מכוניתנו. לכן רכב חדש משמש להעברת מסרים חברתיים סמויים. מי שנוהג במשפחתית גדולה ומגושמת מעט מספר על עצמו סיפור שונה ממי שנוהג במכונית ספורטיבית יוקרתית.

בשנים האחרונות רכב חדש יכול לשמש כהצהרה גם בתחומים אחרים, מעבר לסגנון אישי. הופעתן של המכוניות ההיברידיות מאפשרת לנהגים רבים לנקוט עמדה גם בנושאים אקולוגיים. עד לאחרונה, נהיגה במכונית נראתה כמנוגדת לחלוטין למודעות אקולוגית. מי שחפץ בטיהור הסביבה ונאבק במזהמים, היה חייב לוותר על שימוש בתחבורה מבוססת דלק, על מנת להיות עקבי. כיום הוא יכול לרכוש רכב חדש ללא נקיפות מצפון: המכוניות ההיברידיות צורכות מעט דלק ומאפשרות להנות גם מנסיעה נוחה וגם מהידיעה שהזיהום הנגרם על ידינו הוא מינימלי.

מכוניות היברידיות מיוצרות כיום במספר דגמים: קטנות, משפחתיות, ובעתיד הקרוב ייתכן ונראה גם רכבי שטח היברידיים. לכן ניתן לרכוש רכב חדש המתאים גם לקריטריונים התפקודיים השונים וגם למדיניות אקולוגית עכשווית.

לסיכום, בשנים האחרונות רכישת רכב חדש יכולה לשמש גם כהצהרה על השקפת עולם או על עמדה בנושאים סביבתיים. המכוניות ההיברידיות מאפשרות להנות מנסיעה מהירה ובטוחה תוך מזעור הנזק לסביבה. מחירן הגבוה היחסית של המכוניות ההיברידיות מאוזן בחסכון המשמעותי בצריכת הדלק , ונראה שזה רק עניין של זמן עד שמכוניות מסוג זה ישתלטו על השוק ויהפכו לסטנדרט.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI