דף הבית מיסים מיסוי בינלאומי הגיע הזמן לחדש את הדרכון האמריקני? האח הגדול מחכה לכם, אנא היערכו בהתאם!
הגיע הזמן לחדש את הדרכון האמריקני? האח הגדול מחכה לכם, אנא היערכו בהתאם!
טל שוורץ 27/08/14 |  צפיות: 13223

רשויות המס בארצות הברית מנהלות בשנים האחרונות קמפיין רחב היקף שמטרתו לאתר את כל האזרחים האמריקנים החיים בחו"ל ולחייב אותם לדווח למס ההכנסה על ההכנסות שלהם ועל החשבונות הפיננסיים שלהם (חשבונות בנק, קרנות פנסיה, חסכונות וכולי).

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לאתר ולזהות את אותם אזרחים אמריקנים, שטרם החלו לדווח באופן סדיר, עוברת בקונסוליות האמריקניות ברחבי העולם, במהלך חידוש או הארכת דרכון.

מה ההנחיות החדשות?

מעתה, כל אזרח אמריקני שירצה להאריך או לחדש את הדרכון שלו יקבל מספר ביטוח לאומי, המקביל למספר תעודת הזהות שלו.

עם מתן המספר, יחויב האזרח למלא את כל פרטי ההתקשרות שלו ויקבל מספר זיהוי למס ההכנסה שנקרא: TAXPAYER IDENTIFICATION NUMBER.

במקרה בו האזרח יסרב לשתף פעולה עם הקונסוליה, ניתן יהיה לקנוס אותו ב- 500 דולר.

כך מתכוונת רשות המסים בארצות הברית לאתר את אותם אזרחים, להעביר את המידע לבנקים בישראל ובאמצעותם לכפות על אותם אזרחים להצהיר על אזרחותם האמריקנית ולהתחיל לדווח מידי שנה.

נזכיר כי גם ללא חידוש הדרכון או הארכתו, אם אתם אזרחים אמריקנים אתם חייבים לדווח על ההכנסות שלכם ועל החשבונות הפיננסיים שלכם. מרבית האזרחים האמריקנים החיים בישראל לא מגיעים לרצפת המס בארצות הברית ולכן לא יצטרכו לשלם מס אמריקאי נוסף. לכן, כדאי להתחיל ולדווח למס ההכנסה האמריקני ללא קשר לחידוש או הארכת דרכון.

כידוע, התרבות האמריקנית מתייחסת באופן שלילי מאוד למעלימיי מס. סביר להניח כי התייחסות זו תכתיב את אופן ההתנהלות איתם. לכן, שווה לכם להסדיר את הנושא לאלתר.

איך עושים את זה?

יש שלוש דרכים עיקריות לדווח למס ההכנסה בארצות הברית:

באופן עצמאי מול מס ההכנסה האמריקני: ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של מס ההכנסה בארצות הברית ולדווח. סביר להניח שדיווח כזה ילקה בחסר בשל חוסר הכרה של חוקי המס בישראל ובארצות הברית.

דיווח עצמאי אינו מומלץ בשל מורכבות הנושא והממשקים בין פקודת המס בישראל ובארצות הברית.

באמצעות רואה חשבון אמריקאי: ניתן לדווח באמצעות רואי חשבון אמריקאים במהלך ביקור בארצות הברית או באינטרנט. גם כאן, חוסר ההיכרות עם הזירה הכלכלית בישראל ועם חוקי המס בישראל עשויות לפגוע באיכות הדיווח ובמיצוי הזכויות של המדווח.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טל שוורץ


 


מאמרים נוספים מאת טל שוורץ
 
הגיע הזמן לחדש את הדרכון האמריקני? האח הגדול מחכה לכם, אנא היערכו בהתאם!
רשויות המס בארצות הברית מנהלות בשנים האחרונות קמפיין רחב היקף שמטרתו לאתר את כל האזרחים האמריקנים החיים בחו"ל ולחייב אותם לדווח למס ההכנסה על ההכנסות שלהם ועל החשבונות הפיננסיים שלהם (חשבונות בנק, קרנות פנסיה, חסכונות וכולי). אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לאתר ולזהות את אותם אזרחים אמריקנים, שטרם החלו לדווח באופן סדיר, עוברת בקונסוליות האמריקניות ברחבי העולם, במהלך חידוש או הארכת דרכון.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI