דף הבית אימון אישי אימון לקריירה למה בעצם להיות דוגמן? מהו תהליך ההחלטה העובר על האדם בעת בחירת מקצוע לחיים?
למה בעצם להיות דוגמן? מהו תהליך ההחלטה העובר על האדם בעת בחירת מקצוע לחיים?
ראובן אלמליך 14/04/15 |  צפיות: 13249

העידן התעשייתי הולך ונכחד מעל פני כדור הארץ ואיתו מגיח עידן חדש ונוצץ ושמו עידן המידע: מה שחשוב בעידן זה הוא מה אני עושה בחיים כלומר מהו המקצוע שאני עוסק בו למחייתי, משמעו- מי אני. אנו חיים בתקופה בה לכלי המדיה התקשורתיים יש חשיבות תרבותית וחברתית גדולה עד כדי כך שאם לעצם היותי אין ביטוי תקשורתי- הווה ואומר, שאינני קיים. אתם יכולים להגיד שטענה זו נשמעת קיצונית בקריאה ראשונה, אך למרבה הצער, מבט חטוף בעיתונים, טלוויזיה ובמגזינים של נשים ונוער מעלה לנו מידע מדאיג. מה שמתגלה הוא שכל מגזיני ה"צהובונים" והתקשורת עוסקים רוב הזמן סביב מפורסמים ו"סלבריטאים" ובינהם הדוגמניות מקבלות תשומת לב אולי אפילו מעל כולם. נמצא שעיסוק בדוגמנות מעלה את הסיכוי להיות שחקנית מוכרת, מגישת טלוויזיה, מוזמנת להשקות נוצצות ולמסיבות הכי שוות בארץ... אז למה לא בעצם?

מתי בעצם מתרחש בחירת מקצוע לעתיד?


אחת משלבי המשימות הראשונים שלנו כמתבגרים היא בחירת כיוון מקצוע – "מה אתה רוצה לעשות בחיים" שאלה שנשאלת עוד שהילד בגן. החלטה זאת בעלת השלכות עצומות ומשמעותיות בבחירת מסלול חיים. בחירת מקצוע לחיים היא אחת ההחלטות הבסיסיות ביותר לאדם בבשלותו, הרי כמו שהסברנו בסעיף קודם מדובר ב "איזה אדם אתה רוצה להיות" כלומר מה המקצוע שלך.
האם על המתבגרים ללכת לפי המלצת הוריהם "ולשמר" בעצם את החוקים והתקנים הנרכשו בבית ולשמור להורים אמונים או שבעצם יוצא להיות אדון לעצמי?

האם על הנער לספק ולרצות תענוגות מיידיים או להציב מטרות לטווח רחוק? כיצד מבטא המקצוע את הכישורים והנטיות של האדם? יתר על כן, שיקולים רבים כרוכים בהחלטה על כיוון מקצוע לחיים בינהם: זהות אישית, תקשורת ויחסים במשפחה, מקום בחברה, חותם אישי בעולם ועוד.
קיימות תיאוריות פסיכולוגיות שטוענות כי בחירת מקצוע בעצם נובעת ממשימות בלתי פתורות ומימוש אישי לא פתור ומעובד של ההורים.


לדוגמא: מי שחש חרדה ממחלות בד"כ יתמודד עם פחדים לעסוק ברפואה אך מצד שני ויתמודד בקלות עם מחלות של מטופליו, אך לא יעבור בדיקות תקופתיות בעצמו.


האם דוגמנות הוא מקצוע ששיקולי בחירתו זהים לבחירת מקצועות אחרים?

נסכם את השאלה לפי השלבים הבאים:
-היחס בין מידת ההשקעה הנדרשת (זמן לימודים, הכשרה מקצועית) לבין הרווח הפוטנציאלי הצפוי במקצוע.
-עניין
-מימוש עצמי וסקרנות
-תנאים הפיזיים של העבודה.


כשם ששלבים אלה שתוארו למעלה מובילים אדם להחליט באיזה מקצוע הוא מעוניין לעסוק בחייו, הבחירה בדוגמנות כעיסוק מקצועי עשויה להתקבל מאותם שיקולי החלטה של בחירת מקצועות אחרים, אולם לעיסוק הדוגמנות קיימים עוד מספר מאפיינים ייחודיים:


א. הבחירה לעסוק בדוגמנות מתרחשת כבר בגיל צעיר בחיים בהשוואה לבחירת עיסוק אחר שהוא לא דוגמנות.
ב. העיסוק בדוגמנות אינו דורש הכשרה מקצועית מוקדמת וממושכת או לימודים ארוכים.
ג. הכישורים הנדרשים לדוגמנות הם בעיקר: פיזיים כלומר מראה חיצוני ואסטטי.
ד. העיסוק בדוגמנות בניגוד למקצועות אחרים הוא לטווח קצר בשנים וממש לא קריירה לכל החיים עד הפנסיה.
ה. המגמה ההולכת וגוברת של הפיכת הדוגמניות למודל חיקוי והערצה מגבירה קצב ועולה הילוך מה שמגביר את הביקוש הגדל למקצוע.

כאמור אם את\ה חושב\ת שיש לך את הנתונים הנדרשים להיות דוגמנית בתור התחלה תוכלי לפנות למספר סוכנויות דוגמניות אשר יעשו לך אודישנים ובמידה ותעברי אותם ותמצאי מתאימה ייחתם איתך חוזה בין הסוכנות לבינך האומר שהם מייצגים אותך בעולם הסוער של הזוהר והדוגמנות ובתמורה הם יתחלקו איתך ברווחים.

מומלץ לנסות את הסוכניות הבאות:

hhmodels
israel-models.co.il
אינטרקליק


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ראובן אלמליך


 


מאמרים נוספים מאת ראובן אלמליך
 
למה בעצם להיות דוגמן? מהו תהליך ההחלטה העובר על האדם בעת בחירת מקצוע לחיים?
העידן התעשייתי הולך ונכחד מעל פני כדור הארץ ואיתו מגיח עידן חדש ונוצץ ושמו עידן המידע: מה שחשוב בעידן זה הוא מה אני עושה בחיים כלומר מהו המקצוע שאני עוסק בו למחייתי, משמעו- מי אני...
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI