דף הבית בידור ופנאי תיאטרון 1599עצקרח-ענבל פינטו ואבשלום פולק
1599עצקרח-ענבל פינטו ואבשלום פולק
ELYBIKORET 02/08/17 |  צפיות: 2903
1599עצקרח-ענבל פינטו ואבשלום פולקצילומים-יחצןענבל פינטו ואבשלום פולק יצרו כוריאוגרפיה חדשה בשם'עצקרח'או במילים נפרדות-עץקרח. זאת יצירה מקסימה ,עדינה, מלאת חן ויופי.יצירה שבה הכל זורם, הכל מתחלקבקלות. ההרגשה היא שהרקדנים מחליקים על משטח קרח בקלות כאילו מרחפים .היצירה מתחילה לצלילי נגינת פסנתר כאשר רקדניות רוקדות והרקדנים עומדים קפואיםבמקום.הרקדניות תוך כדי הריקוד כאילו מחליקות על קרח. צילצול מפשיר את הקפואים והם מתחילים לרקוד.בהמשך החלפת תפקידים בין הרקדניםלרקדניות. הכל מבוצע בצורה אסתטית ביותר,מלאת חן ויופי.יצירה שעוד בתחילתה מבטיחה הנאה ואינה מאכזבת עד סופה.מתחילים משחקי כסאות.הכסאות מוזזים במעגל,ימינה שמאלה,הולכים עליהם ויוצריםקומפוזיציות מקסימות ביופיים.השעון מצלצל.הזמן מדוד.יש המראות,יש טיסות. הכל נמדד בקפדנות בשניות.השעוןממשיך לתקתק ומודד את הזמן. הכוריאוגרפיה בנויה כך שנראה לך שהיא בנויה מקטעים קטעים אך הכל מתחבר לשלמותאחת בסוף מתברר לך שהכל עולם חלומי שלא מתגשם במציאות.הבמה ריקה בעומק הבמה וילון דרכו נכנסים ויוצאים מהבמה.צבי פישזון שהפך בזמן האחרון המבוגר הרוקד ומשתתף בהרבה מופעי מחול הן לילדיםוהן למבוגרים רוקד בלווי הרקדניות כאשר הבדלי הגיל ויכולת הריקוד ניכריםהיטב.על הבמה הכל לבן דומה למגרש החלקה.אם לנחש לפי שם היצירה זה קרח. מתבוננים בנרקד על הבמה ורואים חן עדין.יופי של מראה.יופי של תנועה.יופי שלביצוע.הכל שיא האסתטיקה הכל בוהק.התנועות מוכרות ,חלקן מסקרנות ,קשות לביצוע,מסובכות.מדוע שם היצירה עץקרח.מה היתה הכוונה. לפי מה שראיתי וקראתי ושמעתי הרקדנים מבצעים תנועות הדומות להחלקה.גוף הרקדןהופך את עצמו לבול עץ כדי לבצע תנועות הגובלות באקרובטיקה בלי להזיז את איבריו. הכל מבוצע מקסים.יפה,נהדר,מרשים.הכל מדוייק,מדוד,מתואם להפליא.ביצועלמופת.בקטע אחר פישזון שוכב על הארץ.חולם.חלומו מוקרן ליד ראשו בוידאו בקנה מידהקטן.עולם חלומי שלא התגשם במציאות.בחלום משתקף הזכרון שרואים דרכוצלליות של רקדנים רוקדים ועוד קטעים רבים אחרים.בסופו של דבר כפי שכתבתי הכלמשתלב אחד בשני והקטעים הופכים לאחד שלם מעולה המגלה את כוונת הכוריאוגרפיה..כרגיל בעבודתם של ענבל פינטו ואבשלום פולק הם הכוריאוגרפים,מעצבי פסהקול,התלבושות,חלל הבמה. את התאורה עיצב יואן טובולי והאנמציה עשה פיטר סלוצקר. השתתבו 9 רקדנים כולל צבי פישזון.ראות או לא לראות:כוריאוגרפיה מקסימה,רעיונות נפלאים,בוצוע מושלם,יופישמימי.מומלץ ביותר.נכתבעל ידי elybikoret-אלי ליאון, 22/7/2017 24:12 אליליאון [email protected] www.elybikoret.022.co.il 03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקראמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהלקהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה מבקר התרבות של דעתון ושל הפורטל שלנו מבקר תרבות גם בעסקים,ק. דה מרקר,תפוז,פרשן WORDPRESS


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ELYBIKORET

אלי ליאון-ELYBIKORET



 


מאמרים נוספים מאת ELYBIKORET
 
1822דב נבון-תיאטרון תמונע
12/07/20 | תיאטרון
הצגת יחיד

1823 הכוזרי-תיאטרון תמונע
10/07/20 | תיאטרון
עפי ספר של יהודה הלוי

1821 הבן- תיאטרון הקאמרי
27/06/20 | תיאטרון
מחזה מרגש ביותר

1818אלף לילה ולילה-תיאטרון יפו
30/05/20 | תיאטרון
4 מתוך סיפורי אלף לילה ולילה

1816אורית וולף דוד דאור-מסע בשניים
24/03/20 | מוסיקה
שירים מאלבום ובכלל

1813שבילי הזמן
01/03/20 | מוסיקה
סולן פסנתרן צעיר מעולה

1811אורית וולף-לימור עובד
15/02/20 | מוסיקה
קונצרט נפלא

1810ג'נטלי-מחזמר בתיאטרון חיפה
13/02/20 | מוסיקה
מחזמר על הפליה .רוב השחקנים כההי עור

1809חלבה בטעם מלבי-אחוה
09/02/20 | עיצוב
טעם שלא קיים בעולם בחלבה יחודי לאחוה

1808רומאו ויוליה-בלט מוסיקה פרוקופייב
08/02/20 | מוסיקה
ביצוע בולשוי בלט
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI