דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת: זוג - התעללות נפשית – הצגת חובה דרמטית ומרגשת – בית ליסין
ביקורת: זוג - התעללות נפשית – הצגת חובה דרמטית ומרגשת – בית ליסין
חיים נוי 24/05/22 |  צפיות: 2743

ביקורת: זוג -התעללות נפשית – הצגת חובה דרמטית ומרגשת – בית ליסין

מאת חיים נוי

ההצגה זוג, העולה בתיאטרון בית ליסין, היא הצגת חובה דרמטית ומרגשת, העוסקת בהתעללות מילולית ונפשית, פרי עטה של המחזאית עדנה מזי"א.

הבמאי אילן רונן להטט עם שחקנים מוכשרים והתוצאה היא הצגה קולחת ומותחת, המבוצעת באורח מעולה ומותירה בידי הצופים טעם של חוויה תיאטרלית , המחייבת צפייה בידי זוגות ואפילו תלמידי בית ספר.

העלילה עוסקת ביחסיהם של יורם נריה, איש עסקים, ואודי , אישה גרושה הנישאת ליורם וכלפי חוץ אלה הם יחסים אידיאליים, רצופים בתענוגות החיים. למעשה, אודי כלואה בתוך ביתה וכל רצונותיה הם עפר לרגליה, שבויה בידי גבר שלכאורה מרעיף עליה אהבה, אך למעשה מתעלל בה נפשית – עד שכלו כל הקצין.

לאחר ריב שגרתי ביניהם בעניין הטיפול בפרחים, מזמין יורם זר פרחים לריצוי פניה של אשתו, אך היא מתנפלת עליו בסכין שלופה ופוגעת בו בירכו.

המקרה מגיע לטיפולו של אסי, תובע מהפרקליטות המאשים את האישה בגרימת חבלה ולידיה של סנגורית צעירה , תמר, המסרבת להשלים עם מה שאירע ועם הודאתה של האישה. מסתבר, כי שני הפרקליטים הם בעצם בני זוג ועם קשר רומנטי חשאי וטרי. עתה עליהם להתמודד זה לצד זה בבית המשפט, שם גם נחשפים סודות ושקרים.

רמי הויברגר מגלם בצורה נפלאה את דמותו של יורם נריה והוא מעצב את הדמות החולנית באורח מושלם, חוויה של משחק תיאטרלי. רמי הוא אחד מטובי השחקנים כיום על במת התיאטרון ובתפקידו זה הוא מתעלה על עצמו.

שירי גולן מגלמת נפלא את דמותה של אודי, האישה שאתו, הבולעת את כל ההתעללויות הנפשיות שבעלה גורר אותה אליהם. שירי היא שחקנית מצוינת ומשחקה מעורר הערצה.

תום חגי מגלם במשחק נהדר את אסי, התובע במשפט . תום מגיש משחק רווי תובנות משפטיות ואינו בוחל בשום מאמץ לסיים את המשפט בהרשעה. תום הוא שחקן מקצועי ומשחקו הקולח, מוצלח ומשובח.

דניאל גל, הסנגורית של אודי, מגלמת את תפקידה באורח ראוי לשבחים ולמחיאות כפיים. מאבקה עד לבירור יסודי של הפרשה ראוי להערצה ומשחקה הוא אמין, מרגש, ייחודי ומרשים.

ניב מנור עצב תפאורה סמלית של כיסאות שכן ההצגה מתרחשת בעצם בבית המשפט עם פלאש בקים למה שהתרחש בבית בני הזוג נריה. נדב ברנע עצב מוזיקה נאה ותאורה נפלאה, חלק מהותי מהעלילה. אביה בש עצבה תלבושות יפות. שרון גל עצבה תנועה מוצלחת בקטעי ריקוד.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים

צילום – כפיר בולוטין


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
סגן נשיא ExaGrid למכירות באזור EMEA ו-APAC מונה למנהל ערוץ אזורי
אנדי וולסקי הוכר ברשימת ראשי הערוצים של CRN בריטניה לאזור EMEA ו-APAC

EIG MidOcean Energy משלימה רכישה של 20 אחוזים ממניות Peru LNG
MidOcean Energy ("MidOcean"), חברת גז טבעי נוזלי (LNG) שהוקמה ומנוהלת על ידי EIG, משקיעה מוסדית מובילה במגזרי האנרגיה והתשתיות העולמיים, הודיעה היום על השלמת ההסכם עליו הכריזה קודם לכן לרכישת 20 אחוזים ממניות SK earthon ‏("SK") ב-Peru LNG ‏("PLNG"), הבעלים והמפעילה של המתקן הראשון בדרום אמריקה לייצוא גז טבעי נוזלי.

Biolojic Design מכריזה כי Nektar Therapeutics מימשה את אופציית הרישיון שלה כדי לפתח באמצעות בינה מלאכותית נוגדן אגוניסטי מכוון לקולטן TNFR2 לטיפול במחלות אוטואימוניות
התוכנית היא תוצר של שיתוף פעולה מחקרי בין ביולוג'יק דיזיין לבין Nektar שהחל בשנת 2021

KnowBe4 רוכשת את Egress
תוספת פתרון אבטחה של Egress לדואר אלקטרוני בענן עבור חבילת המוצרים המקיפה של KnowBe4 תיצור את הפלטפורמה הגדולה והמתקדמת ביותר של אבטחת סייבר מונעת בינה מלאכותית לניהול סיכוני אנוש

ThreatLocker® מגייסת 115 מיליון דולר מסדרה D כדי להמשיך לספק אבטחת נקודות קצה בגישת אפס אמון לארגונים נוספים
את הסבב הובילה חברת השקעות הצמיחה הגלובלית General Atlantic, יחד עם StepStone Group וקבוצת DE Shaw, כדי להאיץ את חדשנות המוצר ולהגדיל את טווח ההגעה של אבטחת נקודות הקצה בשיטת אפס אמון לארגונים ברחבי העולם

Elavon ו-FreedomPay ישנו את התשלומים לאירוח וקמעונאות באירופה
Elavon, ספקית תשלומים גלובלית מובילה, מכריזה על שיתוף פעולה מורחב באירופה עם FreedomPay, מובילה עולמית בטכנולוגיות Next Level Commerce™. השותפות שואפת לספק פתרונות מסחר משולבים מתקדמים וטכנולוגיית תשלומים רב-ערוצית לארגוני סחר גדולים ברחבי מגזרי הקמעונאות והאירוח.

מדענים בולטים זכו להוקרה על התקדמות בריפוי גנטי למחלות נוירומוסקולריות ותגליות RNA
חתני הפרס ע"ש המלך פייסל הם: פרופסור ג'רי מנדל - רפואה, פרופסור הווארד צ'אנג - מדע במהלך המושב ה-46 הוענק פרס המלך פייסל לאישים בולטים נוספים בתחומי לימודי האסלאם והשירות לאסלאם

מחקר משותף עם בי"ח מוביל בארה"ב להערכת ההשפעה של פלטפורמת בריאות האוכלוסייה המדויקת, FeelBetter, על ניהול מטופלים המקבלים תרופות רבות בו זמנית
המחקר אשר בוחן את הפוטנציאל הטמון בפלטפורמת הבינה המלאכותית של FeelBetter ככלי המסייע בשיפור תוצאת הטיפול, הוזלה של עלויות שירותי הבריאות ואופטימיזציה של תהליכי טיפול

טקסי פרסי יפן לשנת 2024 נערך בנוכחות הקיסר והקיסרית של יפן
קרן פרסי יפן (The Japan Prize Foundation), אשר נשיאה הוא הירושי קומיאמה, קיימה את טקס חלוקת הפרסים ביום שלישי ה-16 באפריל במלון אימפריאל שבמחוז צ’יודה בטוקיו במהלכו העניקה את פרס יפן למדענים שהגיעו להישגים יצירתיים ומשמעותיים בתחומי הטכנולוגיה והמדע הגלובליים ואשר תרמו משמעותית ליוזמות של שלום ושגשוג המיטיבות עם האנושות.

EMGA גייסה מימון בסך 15 מיליון דולר עבור Banco Improsa בקוסטה ריקה
Emerging Markets Global Advisory LLP (EMGA) בשיתוף עם Banco Improsa, מודיעה כי גייסה קו אשראי של 15 מיליון דולר מהסוכנות הבינלאומית לשיתוף פעולה ביפן (JICA).
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI