דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת : ברוכים הבאים לגיהינום - פנטזיה קומית קולחת ומוצלחת– תיאטרון בית ליסין
ביקורת : ברוכים הבאים לגיהינום - פנטזיה קומית קולחת ומוצלחת– תיאטרון בית ליסין
חיים נוי 24/10/22 |  צפיות: 1089

ביקורת : ברוכים הבאים לגיהינום - פנטזיה קומית קולחת ומוצלחת– תיאטרון בית ליסין

מאת חיים נוי

ברוכים הבאים לגיהינום היא פנטזיה קומית , קולחת ומוצלחת העוסקת בטבע האדם, בחיים שלאחר המוות ומה שביניהם. הבמאית דפנה זילברג להטטה עם להקת שחקנים משובחת והתוצאה היא קומדיה ראויה לשלהי ימי הקיץ החמים, לתקופת הבחירות הרותחת ולסתם חוויה תיאטרלית מצחיקה .

המחזה שכתב רמי ורד עוסק באבי בן חיים, גרוש וחסר פרוטה, המנסה נואשות לשנות את מזלו. הוא מבכר למלא טופס לוטו על פני ארוחת פלאפל ומגלה לתדהמתו שזכה בפרס הגדול של 120 מיליון ₪. אבי קופץ משמחה ואז...הוא מת מדום לב. הוא מוצא עצמו במחלקת טרום גיהינום , שם ממתינים לשיבוץ סופי. סמי, השטן בכבודו ובעצמו, ראש מחלקת גיהינום ביקום, מציע לאבי בן חיים עסקה : הוא יגלה מה החטא הנורא ביותר שלו והקשר עם הממתינים עימו באולם ואז, הוא יוחזר לחייו בעולמנו. סמי, שם חיבה לסמואל, מנסה לעשות משהו טוב פעם אחת, אבל הכול מסתחרר והאירועים מקבלים תפניות עד לסיום הבלתי צפוי, אך המתאים לאווירה ולבקשת הקהל, שתמיד מצפה לסוף טוב.

אבי קושניר מגלם בכישרון רב , במימיקה ובטקסט שנון וחד את אבי בן חיים. קושניר הוא בית ספר למשחק ולקומדיה תיאטרלית, והתוצאה היא גם מבדחת עד עליצות כרונית , אבל גם מרגש מאוד. מאחורי התפתלה מצחוק קורע גברת נכבדה ורעמי הצחוק שלה ליוו את מהלך ההצגה עד לסיומה וגם הפריעו לתשומת הלב הנדרשת. לרגע חשבתי שאולי כדאי היה לסמי לקטוע את הצחוק הפרוע ולדומם אותה בשרביט הקסמים, אבל מצד שני זה הוסיף למוזיקה הנפלאה של אלעד אדר.

יורם טולדנו, מבכירי שחקני הבמה, מגלם באורח נפלא את סמי השטן, מעין פקיד אפור, הממונה על הרוע בעולם ושמרשה לעצמו גם לדמוע מאירועים מרגשים. טולדנו הוא שחקן מרשים ומוצלח.

זוהר מידן מגלמת נפלא את צרקא, סגניתו של השטן ועליה להתמודד עם קהל דורשי השרות באולם ההמתנה שנים רבות וגם לנהל את מהלכיו של השטן עצמו. זוהר  היא שחקנית טובה מאוד, נעימה ומשחקה הוא מוצלח.

קרן מור-מישורי ראויה לתשואות כפיים מיוחדות בזכות משחקה המעולה בגילום של בקי, אימו של אבי. קרן גונבת לא אחת את ההצגה עם משחק קולח ומצוין , מימיקה וכישרון מתפרץ.

יעל וקשטיין  הנעימה והמוצלחת מגלמת את אדל הנערה שנורתה בידי מחבל בפריז. יעל  מגישה משחק מוקפד ויפה מאוד ויש לה פוטנציאל נכבד בעולם התיאטרון כפי שהוכח בעבר.

טל דנינו מצוין כסוחר הסמים הקולומביאני. עודאל חיון מגיש משחק מעולה כנוכל בכרטיסי אשראי. סולימאן חוסייסי מגלם נפלא את חמודי, המחבל הערבי שנהרג בתאונת עבודה, שאיש לא מבין איך בעצם הגיע לזירת ההתרחשות בהצגה.

אדם קלר עצב תפאורה מוצלחת וראויה. אורנה סמורגונסקי עצבה תלבושות נאות. קרן גרנק עצבה את התאורה הנאותה. אריאל נ. וולף אחראי לתנועה היפה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום – כפיר בולוטין


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
בומברדייה חושפת זהות מותג חדש ונועז ברחבי העולם בזמן שהחברה נוסקת לעבר עתיד שאפתני
*לוגו חדש חוגג את המעבר המוצלח של החברה לתעופה עסקית טהורה. הסמל עצמו, בומברדייה מאך, מציג צללית של מטוס השובר את מחסום הקול, בעוד משיכות הרוח מעל כנף מתייחסות למורשת החברה

קבוצת זאהיד מוכרת כ"מעסיק המוביל במזרח התיכון לשנת 2024"
ביום חמישי, 18 בינואר 2024, ג'דה, ממלכת ערב הסעודית: מכון המעסיקים המובילים (Top Employers) הכיר בקבוצת זאהיד (Zahid Group ) כמעסיק מוביל במזרח התיכון לשנת 2024, והציב את הקבוצה בין 10% המעסיקים המובילים בממלכת ערב הסעודית.

משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ
משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ לפני מועד אחרון חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – PERI

רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ לפני מועד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CKPT

רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה על ידי המשרד – OCGN

רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – ASTS

רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ בתביעה ייצוגית בניירות ערך – HRT

ריסקיפייד תדווח ב-15 במאי על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2024
חברת ריסקיפייד ‏Riskified Ltd ‏(NYSE: RSKD), מובילה בתחום הפתרונות למניעת הונאות מסחר אלקטרוני ובתחום פיתוח פתרונות חכמים לניהול סיכונים, הודיעה היום כי תפרסם את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון של שנת 2024 לפני פתיחת השוק ב-15 במאי 2024. בתאריך זה, חברי ההנהלה יקיימו שיחת ועידה אשר תשודר בשעה 8:30 בבוקר ET, במהלכו ידונו בעסקי החברה ובתוצאות הכספיות.

סגן נשיא ExaGrid למכירות באזור EMEA ו-APAC מונה למנהל ערוץ אזורי
אנדי וולסקי הוכר ברשימת ראשי הערוצים של CRN בריטניה לאזור EMEA ו-APAC

EIG MidOcean Energy משלימה רכישה של 20 אחוזים ממניות Peru LNG
MidOcean Energy ("MidOcean"), חברת גז טבעי נוזלי (LNG) שהוקמה ומנוהלת על ידי EIG, משקיעה מוסדית מובילה במגזרי האנרגיה והתשתיות העולמיים, הודיעה היום על השלמת ההסכם עליו הכריזה קודם לכן לרכישת 20 אחוזים ממניות SK earthon ‏("SK") ב-Peru LNG ‏("PLNG"), הבעלים והמפעילה של המתקן הראשון בדרום אמריקה לייצוא גז טבעי נוזלי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI