דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים אפליה מגדרית בחוקי האלימות מסכנת נשים, חושף דו"ח חדש של שוויון עכשיו (Equality Now)
אפליה מגדרית בחוקי האלימות מסכנת נשים, חושף דו"ח חדש של שוויון עכשיו (Equality Now)
חיים נוי 23/11/22 |  צפיות: 327

אפליה מגדרית בחוקי האלימות מסכנת נשים, חושף דו"ח חדש של שוויון עכשיו (Equality Now)

ביירות, לבנון, 23 בנובמבר 2022, (GLOBE NEWSWIRE) :

כדי למנוע אלימות מבוססת מגדר ולמצות את הדין עם העבריינים, מסגרת משפטית ומדיניות חזקה ומיושמת היטב היא חיונית. ובכל זאת, במדינות רבות, כולל במזרח התיכון ובצפון אפריקה (MENA), נשללות מנשים וילדות אותן זכויות משפטיות כמו גברים ונערים. תדרוך מדיניות חדש של "שוויון עכשיו" Equality Nowמילים ומעשים: הטלת אחריות על ממשלות לתהליך הבדיקה של בייג'ינג +30 – אפליה מינית בחוקי אלימות – מדגיש חוקים הנוגעים לאלימות נגד נשים וילדות, וכיצד הפרות מונצחות בשל אי שוויון שנכתב בחוק, וכתוצאה מכך היעדר הרתעה ופטור מעונש למבצעים.

ארגון "שוויון עכשיו" עוקב ומדווח על דגימה של חוקים המפלים במפורש בין המינים. לרגל היום הבינלאומי למיגור האלימות נגד נשים ב-25 בנובמבר, אנו תומכים בתיקון מיידי או ביטול של כל החקיקה הסקסיסטית.

ארגון הבריאות העולמי מעריך כי 30% מהנשים ברחבי העולם חוו אלימות פיזית ו/או מינית של בני זוג אינטימיים או אלימות מינית שאינה בת הזוג במהלך חייהן. המספר המזעזע הזה מחריף בגלל אי השוויון, האפליה והאלימות המותרת שנמצאים בחלק מהחוקים.

ב- MENA, עיראק מעניקה לבעלים זכות חוקית להעניש את נשותיהם בגבולות מסוימים שנקבעו בחוק או במנהג. בעוד מצרים מאפשרת עונש מופחת לגברים שהורגים את נשותיהם על גילוים במעשה ניאוף.

חוקי אונס מפלים כאשר הם קובעים במכוון חריגים לנסיבות מסוימות, כגון אונס בתוך נישואין, או כאשר הם מאפשרים לאנסים להימנע מהעמדה לדין פלילי על ידי נישואים לקורבנותיהם. כווית ולוב הן בין המדינות המספקות פרצות חוקיות "להתחתן עם האנס שלך".

במדינות רבות עדיין יש הגדרות משפטיות של אונס על בסיס כוח, או איום בכוח, במקום חוסר הסכמה. לעתים קרובות הקורבנות צריכים להוכיח שהם התנגדו פיזית לתקיפה, וזה בדרך כלל דורש הגשת ראיות לפציעות נוספות שנגרמו על ידי התוקף. גישה כזו אינה מצליחה להבין את הדרכים המגוונות שבהן קורבנות מגיבות לאונס. היא משאירה מקרים רבים ללא עונש ומטפחת תרבות של התעללות.

אלימות נגד נשים ונערות מתרחשת גם באינטרנט, אך אין תקן אוניברסלי להפסקת הניצול וההתעללות המינית ברשת. הפטריארכיה והמיזוגניה שפורחות בעולם הפיזי משתכפלות ומחמירות ברשת והחוקים חייבים לטפל בכך במרחב הדיגיטלי.

בנימה חיובית, כמה חוקים שהודגשו בדו"ח שלנו לשנת 2020 בוטלו או תוקנו, או שהצעות חוק נמצאות בעבודה עבור חוקים חדשים או טובים יותר. כך, למשל, בוטל חוק בסוריה שפטר לחלוטין מעונש גברים שהרגו קרובי משפחה בגין "כבוד", ובכך הוסר התירוץ המקל לפשעי "כבוד" שהטילו עונש מופחת בהרבה.

אנטוניה קירקלנד מ- Equality Now אומרת כי "מסגרת וסביבה משפטית ומדיניות חזקות ומקיפות חיוניות להגנה על נשים ונערות מפני אלימות. חוקים צריכים להיות מנוסחים מתוך הבנה פמיניסטית אוניברסלית, מצטלבת, של דינמיקת הכוח ואי השוויון העומדים בבסיס אלימות מבוססת מגדר והיעדר גישה לצדק עבור הקורבנות".

למידע נוסף:

TARA CAREY
GLOBAL HEAD OF MEDIA
Equality Now
Email: [email protected]
Telephone: +44 (0)7971 556 340 (available on WhatsApp)
Twitter: @tararaecarey
Website: equalitynow.org



*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GLOBE NEWSWIRE


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
בומברדייה חושפת זהות מותג חדש ונועז ברחבי העולם בזמן שהחברה נוסקת לעבר עתיד שאפתני
*לוגו חדש חוגג את המעבר המוצלח של החברה לתעופה עסקית טהורה. הסמל עצמו, בומברדייה מאך, מציג צללית של מטוס השובר את מחסום הקול, בעוד משיכות הרוח מעל כנף מתייחסות למורשת החברה

קבוצת זאהיד מוכרת כ"מעסיק המוביל במזרח התיכון לשנת 2024"
ביום חמישי, 18 בינואר 2024, ג'דה, ממלכת ערב הסעודית: מכון המעסיקים המובילים (Top Employers) הכיר בקבוצת זאהיד (Zahid Group ) כמעסיק מוביל במזרח התיכון לשנת 2024, והציב את הקבוצה בין 10% המעסיקים המובילים בממלכת ערב הסעודית.

משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ
משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ לפני מועד אחרון חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – PERI

רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ לפני מועד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CKPT

רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה על ידי המשרד – OCGN

רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – ASTS

רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ בתביעה ייצוגית בניירות ערך – HRT

ריסקיפייד תדווח ב-15 במאי על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2024
חברת ריסקיפייד ‏Riskified Ltd ‏(NYSE: RSKD), מובילה בתחום הפתרונות למניעת הונאות מסחר אלקטרוני ובתחום פיתוח פתרונות חכמים לניהול סיכונים, הודיעה היום כי תפרסם את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון של שנת 2024 לפני פתיחת השוק ב-15 במאי 2024. בתאריך זה, חברי ההנהלה יקיימו שיחת ועידה אשר תשודר בשעה 8:30 בבוקר ET, במהלכו ידונו בעסקי החברה ובתוצאות הכספיות.

סגן נשיא ExaGrid למכירות באזור EMEA ו-APAC מונה למנהל ערוץ אזורי
אנדי וולסקי הוכר ברשימת ראשי הערוצים של CRN בריטניה לאזור EMEA ו-APAC

EIG MidOcean Energy משלימה רכישה של 20 אחוזים ממניות Peru LNG
MidOcean Energy ("MidOcean"), חברת גז טבעי נוזלי (LNG) שהוקמה ומנוהלת על ידי EIG, משקיעה מוסדית מובילה במגזרי האנרגיה והתשתיות העולמיים, הודיעה היום על השלמת ההסכם עליו הכריזה קודם לכן לרכישת 20 אחוזים ממניות SK earthon ‏("SK") ב-Peru LNG ‏("PLNG"), הבעלים והמפעילה של המתקן הראשון בדרום אמריקה לייצוא גז טבעי נוזלי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI