דף הבית הודעות לעיתונות ספורט דו"ח סנטי-מיליונר לשנת 2023: הופעתו של מעמד חדש של סופר-עשירים
דו"ח סנטי-מיליונר לשנת 2023: הופעתו של מעמד חדש של סופר-עשירים
חיים נוי 10/10/23 |  צפיות: 561

דו"ח סנטי-מיליונר לשנת 2023: הופעתו של מעמד חדש של סופר-עשירים

לונדון, 10 באוקטובר 2023, (GLOBE NEWSWIRE):

כיום חיים בעולם 28,420 סנטי-מיליונרים, יותר מכפול מהמספר לפני 20 שנה, ועלייה של 12% בהשוואה לתקופה זו בשנה שעברה, כך עולה מדו"ח סנטי-מיליונרים לשנת 2023 שפורסם היום על ידי יועצי הגירת העושר וההשקעות Henley & Partners וכולל נתונים בלעדיים מחברת מודיעין העושר העולמית New World Wealth. האליטה הגלובלית הצומחת במהירות של מובילים ומטלטלים סופר-עשירים בעלי השפעה רבה שמתהדרים בנכסים הניתנים להשקעה של 100 מיליון דולר או יותר.

כפי שתואר אשתקד בדו"ח הראשון, ברמת המדינה, רוב סנטי-מיליונרים (או "סנטיס") מרוכזים בארה"ב (38%), ואחריה בשווקים המתעוררים הגדולים של סין והודו. שליש מקהילת סנטי-מיליונרים בעולם מתגוררת ב-50 ערי מפתח ברחבי העולם, כאשר העיר ניו יורק חובשת את הכתר עם 775 סנטי-מיליונרים תושבים. סנטי מיליונר הוא בעל יותר ממאה מיליון דולר.

ד"ר יורג סטפן, מנכ"ל Henley & Partners, אומר כי רצועת 100 מיליון דולר פלוס מייצגת את ההגדרה הטובה ביותר בעולם של היום של מה זה אומר להיות "סופר עשיר". "לא מזמן, בסוף שנות ה-90, 30 מיליון דולר נחשבו על ידי רוב הבנקים להון הדרוש כדי לעמוד במעמד הזה. עם זאת, מחירי הנכסים עלו משמעותית מאז, מה שהופך את 100 מיליון דולר לסמן החדש".

ערים מרכזיות

בעקבות ניו יורק במקום הראשון מגיע אזור המפרץ עם 692 סנטי-מיליונרים תושבים, ואחריו לוס אנג'לס עם 504 סנטי. הקבוצה הסופר-עשירה הזו צמחה בקצת יותר מ-5% בתפוח הגדול ב-12 החודשים האחרונים, לעומת 11% באזור המפרץ. שיקגו נכנסת גם היא לטופ 10, כשהיא מבטיחה את המקום ה-9 עם 286 סנטי-מיליונרים, אך מדובר בירידה משמעותית של כמעט 16% לעומת אשתקד .

בסך הכול, בארה"ב יש 12 ערים בטופ 50, עם סך כולל של 3,311 סנטים, המייצגים 11.7% מאוכלוסיית סנטי-מיליונרים בעולם נכון ליוני 2023.

לעומת זאת, בבריטניה יש רק עיר אחת בטופ 50, לונדון, שנמצאת במקום הרביעי עם 388 סנטי מיליונרים, המייצגים 1.4% מאוכלוסיית הסנטי בעולם. פעם מרכז עולמי של שפע והשפעה, נראה שלונדון שקעה. לפני שנה נרשמו 406 סנט בבירת בריטניה - הפסד של 4.4% ב-12 חודשים בלבד.

יש ייצוג מרשים מאסיה בדירוג העליון, עם ארבע ערים וטריטוריות אסיאתיות בין 10 הנקודות החמות המובילות בעולם. בסין היבשתית יש שתי ערים בטופ 10: בייג'ינג במקום החמישי עם 365 סנטי מיליונרים ושנחאי במקום השישי עם 332. סינגפור עוקבת אחריה במקום השביעי עם 330 סנטי ואילו הונג קונג (SAR סין), במקום השמיני, היא ביתם של 305 סנטי מיליונרים. פריז ואיל-דה-פראנס נמצאות במקום העשירי, עם 280 סנטי-מיליונרים תושבים.

תחזית הצמיחה לשגשוג בדרום הגלובלי

מבין 50 הערים המובילות, מרכז המסחר האלקטרוני של האנגג'ואו בסין צפוי לראות את הצמיחה הגבוהה ביותר באוכלוסיית סנטי-מיליונרים בעשור הקרוב עם גידול צפוי של 95%, ואחריו מרכז הטכנולוגיה הבולט, שנזן (88%).

מרכז העסקים העולמי המתפתח של ריאד בערב הסעודית והמרכז המסחרי הגדול ביותר בהודו, דלהי, צפויים להציג את הצמיחה השלישית בגובהה של 85% כל אחד מעתה ועד 2033, בעוד הבירה הפיננסית מומבאי צפויה ליהנות מצמיחה של 80% בקהילת המיליונרים שלה. לאוסטין הידידותית לטכנולוגיה בארה"ב יש גם תחזית צמיחה חזקה מאוד של 84% עד 2033.

דובאי, עם כלכלתה התוססת והמגוונת, נמצאת לא הרחק מאחורי מומבאי, עם צמיחה צפויה של 78% ב-10 השנים הקרובות, ואחריה מרכז התחבורה והמסחר העיקרי של סין גואנגז'ו (76%), והעיר היקרה בעולם, מונקו (72%).

גם באוסטרליה נראה שהמספרים צפויים לעלות בחדות - ב-67% במלבורן, 60% בסידני ו-57% בפרת'. לעומת זאת, נתוני הצמיחה של סנטי-מיליונרים צפויים להיות איטיים של 17% בלוס אנג'לס, 12% בלונדון, 6% בשיקגו ורק 5% במוסקבה.

לקריאת ההודעה המלאה והדו"ח

אשת קשר לתקשורת

Sarah Nicklin

Group Head of PR

[email protected]

Mobile: +27 72 464 8965


*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GlobeNewswire


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
מייסד Xsolla שוריק אגפיטוב ידבר על עתיד האינטרנט בפורום הכלכלי של קטאר
יציג בפני המנהיגים הגלובליים את החדשנות של המטאברס והזדמנויות שיתופיות בתחומי הגיימינג וה-Fintech

סורים מבקשים פסיקת זכויות אדם של האו"ם נגד רוסיה בשל תקיפת בתי חולים ב-2019
הפדרציה הרוסית הואשמה בפני ועדת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה בביצוע התקפה מכוונת על בית חולים בסוריה – בפעולה משפטית המדגישה את השימוש החוזר ונשנה של מוסקבה בכוח צבאי נגד מתקני בריאות בסוריה, שם כוחותיה תומכים במשטרו של הנשיא בשאר אל-אסד.

רוזן, יועץ למשקיעים מהימן, מעודד משקיעים של Global Cord Blood Corporation לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים מהימן, מעודד משקיעים של Global Cord Blood Corporation לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CO, CORBF

TUM שעטו לניצחון במרוץ הפתיחה של ליגת המרוצים של מכוניות מרוץ אוטונומיות של ASPIRE אבו דאבי על מסלול המרוצים Yas Marina Circuit
צוות TUM (האוניברסיטה הטכנית של מינכן) מגרמניה חטף את הניצחון במרוץ ליגת המרוצים של מכוניות המרוץ האוטונומיות של אבו דאבי (A2RL), על מסלול Yas Marina בשבת (27 באפריל). בזמן שהמכוניות הסתדרו על המסלול, עם אנטנות, חיישנים, יכולות AI ומערכות היגוי אלקטרוניות במקום נהגים אנושיים, התחרו שמונה צוותים זה עם זה במשך יומיים של מרוצים ואתגרים.

Monday.com מכריזה על מינוי מנהל כללי ראשון לאזור EMEA
monday.com Ltd.‏ (נאסד"ק: MNDY) (“monday.com”), פלטפורמה מרובת מוצרים המריצה את כל היבטי הליבה של העבודה, הכריזה היום על מינוי פייר ברלין כמנהל כללי לאזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

תאריך מועד לתביעה נגד IRBT: רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי iRobot Corporation עם הפסדים העולים על 100 אלף דולר להבטיח ייעוץ
תאריך מועד לתביעה נגד IRBT: רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי iRobot Corporation עם הפסדים העולים על 100 אלף דולר להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב של 7 במאי בתביעה ייצוגית בניירות ערך - IRBT

רוזן, יועץ למשקיעים מהימן, מעודד את משקיעי Lincoln National Corporation לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים מהימן, מעודד את משקיעי Lincoln National Corporation לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – LNC

רוזן, יועץ למשקיעים מהימן, מעודד את משקיעי Lincoln National Corporation לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים מהימן, מעודד את משקיעי Lincoln National Corporation לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – LNC

רוזן, משרד עורכי דין אמין ומוביל, מעודד את משקיעי Innoviz Technologies Ltd. לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין אמין ומוביל, מעודד את משקיעי Innoviz Technologies Ltd. לקבל ייעוץ לפני מועד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – INVZ, INVZW

רוזן, יועץ למשקיעים מהימן, מעודד את המשקיעים של Luna Innovations Incorporated לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים מהימן, מעודד את המשקיעים של Luna Innovations Incorporated לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה על ידי החברה – LUNA
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI