דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת - הקומדיה על שוד הבנק - משכיבה בצחוק פרוע את הקהל –התיאטרון הקאמרי
ביקורת - הקומדיה על שוד הבנק - משכיבה בצחוק פרוע את הקהל –התיאטרון הקאמרי
חיים נוי 03/04/24 |  צפיות: 175

ביקורת - הקומדיה על שוד הבנק - משכיבה בצחוק פרוע את הקהל –התיאטרון הקאמרי

מאת חיים נוי

הקומדיה על שוד הבנק, העולה בתיאטרון הקאמרי היא הצגה מטורללת, המשכיבה מצחוק את הצופים , בתנאי שהם אוהבים הומור אנגלי משובח , חידודי לשון והברקות טקסט . הבמאי אמיר י. וולף להטט עם להקת שחקנים נפלאה והתוצאה היא הצגה שהיא משב רוח עולץ, פסק זמן במצב הרוחבימים טעונים וקשים אלה, שזורים בימים חמים ולחים.

ההצגה עלתה על במות לונדון וברחבי העולם והייתה ללהיט ועולה לראשונה בארץ.

המחזה נכתב בידי הנרי לואיס, הנרי שילדס וג'ונתן סאייר, מתיאטרון בלגן, מחזאים הידועים בסגנון הפרוע והם גם שחיברו את הלהיט הקודם "ההצגה חייבת להיגמר", שהוצג בעבר בבית ליסין.

קומדיה ומשחק קומי מצריכים יכולות משחק ברמה גבוהה. השחקנים חייבים בהקפדה על קצב ומשחק קולח עם התאמות לכל מהלך ואפיזודה המתרחשת על הבמה, מעליה ומתחתיה.

העלילה עוסקת בחבורת שודדי בנק שלומיאלים, המורכבת מאסירים ומסוהרים, מנהלים ובכירים, המתכננת שוד יהלום יקר השמור בבנק קטן. כל החבורה מראשון המנהלים ועד אחרון הפקידים היא חסרת עמוד שדרה, רופסת וחדלת אונים. הסצנות בנויות מאפיזודות מגוחכות ובלתי הגיוניות, הפרזות נוסח הסרטים המצוירים וחידודי לשון והברקות בימוי.

המתרגם דורי פרנס עשה עבודה למופת כאשר הצליח לתרגם ולשכתב את ההומור האנגלי לשפה קולחת ומצחיקה בעברית.

ערן מור הנפלא מגלם את הכייס שמתחזה לרב, עורך דין ומנהל בנק ומנסה על הדרך לשוד הבנק , גם לצוד את ליבה של בת המנהל קפריז. ערן הוא שחקן מעולה וגם זמר מוצלח , ואין ספק כי הוא כובש את הבמה ביכולותיו.

יניב סוויסה המצוין הוא שחקן מוכשר ביותר מהטובים בשחקני הבמה בארץ ובעל יכולות משחק קומיות רבות גוונים. בהצגה הוא מגלם את הסוהר הראשי ועוד מגוון תפקידים כחבר חבורת השודדים השלומיאלית, מנשה ראש כנופיית הסחטנים המחסל כל מי שנקרה על דרכו או שזה בעצם מהצגה אחרת. אחת מהברקות הטקסט שהוא משמיע קשורה ל"הצגה מותו של סוכן שבה הוא גילם את תפקיד המות."

אוהד שחר מגלם נפלא את מנהל הבנק המושחת והוא מצטיין במשחק קולח ומבדח ומוכיח כי הוא בעל רמת משחק משובחת במיוחד ובית ספר מהלך לתיאטרון.

נעמה שטרית הנהדרת היא בתו של המנהל, קפריז, ומשחקה מוצלח מאוד ונעים. היא גם שיחקה בעבר, עם יניב סוויסה, ב"הצגה שחייבת להיגמר" פרי עטם של אותם מחזאים.

אלון סנדלר הוא שחקן רב גוונים המוכיח כי יש לו יכולות משחק מעולים, גמישות רבה ותנועה . אלון הוא בעל יכולות תיאטרליות משובחות מאוד.

נדב אסולין מגלם באורח מצוין את נציג ה-FBIומשחקו הפרוע והמענג מהווה גולת כותרת ביכולת מגוונת וקשה לביצוע של מימיקה ומשחק קומי.

כינרת לימוני נפלאה בתפקיד עובדת הבנק ויכולותיה כזמרת מעולה באים לידי ביטוי בשירים שהיא משמיעה על הבמה. כינרת מוכיחה כי היא שחקנית רבת גוונים וזמרת בעלת קול חם ונעים.

נדב עדר מפליא לשחק כעוזר מנהלהבנק והוא חיית במה מוצלח מאוד. הסצנות שלו הן מצחיקות ומהנות מאוד.

גלעד מרחבי מצוין במגוון תפקידים.

עוז מורג עצב את התנועה המעולה. בכלל,

כל ההצגה בנויה על מימיקה, קצב וריקוד אחד ארוך ולעתים גם פרוע.

נטע הקר עצבה תפאורה נהדרת ופרקטית. שירה וייז עצבה תלבושות יפות. יצחקי פרנקו אחראי למוזיקה המוצלחת. כל ההצגה גם שזורה בשירים תקופתיים של שנות השלושים וחלק גם מודרניים. קרן גרנק עצבה תאורה משובחת וחלקה אפילו מדהימה.

מה קרה ליהלום ומה אירע לשודדים? זה לא חשוב ולא ברור ולמי אכפת ובכלל כל ההצגה היא ללא מוסר השכל או תובנות. זו הצגה שנועדה לבדר ואת זה היא עושה נפלא.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום – שמחה ברבירו


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
היטאצ'י אנרג'י תומכת בתפעול ארוך טווח של פרויקט אנרגיית הרוח הגדול ביותר בארה"ב המחובר ל-HVDC.
הסכם רב-שנתי מספק פתרונות שירות לפרויקט ההולכה SunZia, המחבר את חוות הרוח של ניו מקסיקו לרשת החשמל של אריזונה, ומגדיל את האנרגיה המתחדשת למדינות המערב

ATMECS Global מאיצה חדשנות בתחום ה-AI ומצטרפת לרשת השותפים של NVIDIA בתור יועצת פתרונות.
ATMECS Global, הידועה ביכולותיה בפתרונות טרנספורמציה דיגיטלית ופתרונות הנדסיים, מכריזה בגאווה על הצטרפותה לרשת השותפים של NVIDIA בתור יועצת פתרונות. ציון דרך זה מסמל רגע מכריע במסעה של ATMECS להגדיר מחדש את תחום ה-AI וה-ML, ומדגיש את מחויבותה לחדשנות ומצוינות באספקת פתרונות AI של הדור הבא.

הערים העשירות בעולם בשנת 2024
ארצות הברית מובילה בכל הנוגע למספר המיליונרים התושבים עם הון נזיל להשקעה של מיליון דולר או יותר, והיא בראש הרשימה עם 11 ערים מרחבי ארצות הברית ברשימת חמישים הערים בעולם כולל העיר ניו יורק, ששומרת בחוזקה על המקום הראשון בדו"ח הערים העשירות בעולם לשנת 2024, המתפרסם מדי שנה על ידי מומחי הגירת הון בינלאומיים Henley & Partners.

Anaqua חושפת את תוכנת הניהול IP PATTSY WAVE גרסה 8
מהדורה חדשה תעצים מומחי קניין רוחני עם יעילות תפעולית ופונקציונליות משופרות

Zenas BioPharma מודיעה על הגדלת סבב גיוס C בסך 200 מיליון דולר לקידום תוכניות פיתוח קליני ממוקדות אימונולוגיה בשלבים בינוניים ומאוחרים
מימון בהובלת SR One, NEA, Norwest Venture Partners ו-Delos Capital בהשתתפות משמעותית של Enavate Sciences, Longitude Capital ומשקיעים חדשים וקיימים אחרים ההכנסות לתמיכה בתוכניות פיתוח קליני מתמשכות בשלבים בינוניים עד מאוחרים עבור מוצר I&I המוביל של החברה, obexelimab

קבוצת Apparel פתחה את 2024 עם התרחבות חזקה, וחשפה את חנוכתן של 47 חנויות חדשות ברחבי המזרח התיכון והודו ברבעון הראשון
סימה גנוואני ווד, מייסדת ויו"ר Apparel Group הדגישה את נושא "גיוון, שוויון והכללה" ואת מסירותה הבלתי מעורערת לטיפוח מקומות עבודה מכילים ולקידום שוויון מגדרי במגזר הקמעונאי ברחבי האזור.

KLDiscovery עושה צעדים לחיזוק היסודות הפיננסיים ארוכי הטווח במאזן
חתמה על הסכם עקרוני עם בעלי אג"ח ומלווים לתקופה להפחתת החוב מבנה הוני חזק יתמוך במודל הצמיחה של KLDiscovery ובהשקעתה בפתרונות לקוח מובילים בשוק העסקה צפויה להיסגר בזמן הקרוב

MOGAS אבלה על מותו של יושב הראש והמייסד האהוב וינסנט לואיס מוגאס
MOGAS אבלה על מות יושב הראש והמייסד האהוב של החברה וינסנט לואיס מוגאס, שהלך לעולמו ב-2 במאי 2024 ביוסטון, טקסס. לואיס הקדיש את חייו לבניית עסק לייצור שסתומים ולתרבות חברה שקידשה את הטוב מעל לכול.

מרי קיי מודיעה שהחברה מתרחבת לדנמרק, ובזה מחזקת את מחויבותה להעצמת נשים בסקנדינביה
מרי קיי Mary Kay Inc, מותג היופי העולמי, הידוע במחויבותו להעצמה וליזמות נשית, נרגשים להכריז כי מוצרי החברה יימכרו בקרוב בדנמרק. המהלך האסטרטגי הזה מסמן ציון דרך משמעותי במשימתה של מארי קיי להעשיר את חייהן של נשים ברחבי העולם

KFSH&RC דורג כמותג הבריאות היוקרתי ביותר בערב הסעודית ובמזרח התיכון
King Faisal Specialist Hospital and Research Centre - בית החולים ומרכז המחקר ע"ש המלך פייסל KFSH&RC מוביל את מגזר הבריאות בממלכת ערב הסעודית והמזרח התיכון, ומוכר בה כמותג הבריאות היוקרתי ביותר באזורים אלה זו השנה השנייה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI