דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים בכנס האוקיינוס שלנו, ארגון Global Fishing Watch מקדם בברכה שותפויות בינלאומיות לשיפור ניהול האוקיינוסים
בכנס האוקיינוס שלנו, ארגון Global Fishing Watch מקדם בברכה שותפויות בינלאומיות לשיפור ניהול האוקיינוסים
חיים נוי 17/04/24 |  צפיות: 86

בכנס האוקיינוס שלנו, ארגון Global Fishing Watch מקדם בברכה שותפויות בינלאומיות לשיפור ניהול האוקיינוסים

שיתופי פעולה מרכזיים יחזקו את ממשל הדיג באמצעות שקיפות רבה יותר, שיתוף נתונים ורפורמה במדיניות

אתונה, יוון, 17 באפריל 2024 (GLOBE NEWSWIRE) –

Global Fishing Watch, ארגון בינלאומי ללא מטרות רווח המוקדש לקידום הממשל הימי באמצעות שקיפות של הפעילות האנושית בים, הכריז על שלושה שיתופי פעולה חלוציים עם יוון, פנמה ונציבות הדיג התת-אזורית של מערב אפריקה (SRFC) במטרה לרתום טכנולוגיה ופתרונות מונחי נתונים לשקיפות משופרת, ניהול דיג משופר וקיימות אוקיינוסים רבה יותר.

השותפויות, שנחשפו בכנס ה-9 Our Ocean Conference (כנס האוקיינוס שלנו ה- 9) שנערך באתונה, יוון, ימנפו נתונים פתוחים כדי להילחם בדיג בלתי חוקי, לא מדווח ולא מפוקח (IUU), יקדמו ניהול דיג בר קיימא ויאפשרו הגנה ימית באמצעות העמקת ההתקשרות עם גופים ממשלתיים המשתרעים על פני שלוש יבשות. בנוסף, הם יספקו ל-Global Fishing Watch את ההזדמנות להדגיש את השקיפות ככלי ניהול ימי קריטי ולקדם רפורמות מדיניות בנוגע לאימוץ שיטות מעקב אחר כלי שיט כמו מערכות זיהוי אוטומטיות (AIS) ומערכות ניטור כלי שיט (VMS), כמו גם שיטות שיתוף נתונים אזוריות.

"ההכרזות של היום מסמנות אבן דרך במאמצים המשותפים שלנו לגייס נתונים פתוחים וטכנולוגיה במאבק נגד דיג בלתי חוקי ולקראת שיפור ניהול הדיג העולמי", אמר טוני לונג (Tony Long) , מנכ"ל Global Fishing Watch. "חשוב מכך, רשת השותפויות המתרחבת שלנו מראה שממשלות ומוסדות רב-צדדיים מכירים יותר ויותר בתפקיד ש-Global Fishing Watch יכול למלא בהשגת ממשל ימי טוב ושקוף יותר".

"שותפויות שיתופיות, רצון פוליטי ונתונים פתוחים יכולים להניע השפעה מוחשית ולעזור לספק תוצאות ארוכות טווח לעתיד ימי בר-קיימא לכולם", הוסיף לונג.

מינוף טכנולוגיה לפעולה ימית

השותפות עם יוון, שהוצגה באירוע צד רשמי בהנחיית יוון, קרן הצדקה Athanasios C. Laskaridis ו-Global Fishing Watch, מחייבת את הרשויות להשתמש בפלטפורמה של Global Fishing Watch, המספקת הדמיות וניתוחים של פעילות הדיג, לתמיכה קריטית בחיזוק מאמצי ההגנה הימית של המדינה.

"יוון מתחייבת להקים מערכת ניטור ומעקב מדעית לכל האזורים המוגנים הימיים שלה, שתיתמך בטכניקות ניטור מתקדמות ובכלים דיגיטליים, כגון חישה מרחוק ותקשורת אוטומטית עם כלי שיט", אישר ד"ר פטרוס ורלידיס, מזכ"ל הסביבה הטבעית והמים של המשרד ההלני לסביבה ואנרגיה. "התמיכה של Global Fishing Watch וקרן הצדקה Athanasios C. Laskaridis תאפשר לנו לעקוב אחר פעילות הדיג כמעט בזמן אמת".

"צעד משמעותי קדימה" נגד דיג IUU

ועידת האוקיינוס שלנו קידמה בברכה גם שותפות חדשה בין Global Fishing Watch לבין שבע המדינות החברות ב- SRFC במערב אפריקה הכוללות את קאבו ורדה, גמביה, גינאה, גינאה ביסאו, מאוריטניה, סנגל וסיירה לאון. באמצעות ההסכם החדש לשלוש שנים עם SRFC, ארגון Global Fishing Watchיתמוך במדינות החברות בניתוח ותובנות מופקות כדי ליידע פעולות ניטור, בקרה ומעקב ממוקדות (MCS), ותחזק את יכולתן של מדינות לנהל את הפעילות במימיהן ולהגן על פרנסתן ועל מערכות אקולוגיות כלכליות וסביבתיות אזוריות.

קו החוף של מערב אפריקה, שאורכו 5,500 קילומטרים, הוא ביתם של כמה מאזורי הדיג המגוונים ביותר בעולם, והפעילות הימית ממלאת תפקיד מפתח ברחבי האזור. ואכן, דיג וחקלאות ימית תורמים ישירות 24 מיליארד דולר לכלכלה האפריקנית, כאשר הביקוש לדגים צפוי לגדול ב -30% עד 2030. עם זאת, פיקוח ואכיפה לקויים הובילו לדיג משתולל של IUU, כאשר כמעט 40% מהדגים נתפסו באופן בלתי חוקי, מה שגרם להפסדים כלכליים משמעותיים ולפגיעה בסביבה.

"שיתוף הפעולה עם Global Fishing Watch מייצג צעד משמעותי קדימה במאבק נגד דיג בלתי חוקי במערב אפריקה", אמר ד"ר ח'להי ברהים (Dr. Khallahi Brahim), המזכיר הקבוע של ועדת הדיג התת-אזורית. "על ידי איחוד כוחות, Global Fishing Watch וה-SRFC יכולים לעזור לשנות את ממשל הדיג, להגן על המשאבים הימיים ולהבטיח את פרנסתם של מיליוני אנשים התלויים בתעשיית הדיג".

השותפות החדשה תפעל להבטיח שהמדינות החברות ב-SRFC יהיו מצוידות באופן מלא לשיתוף פעולה, ניטור וציות טובים יותר, וכן תסייע בהקמת יוזמות חוצות גבולות עם בעלי עניין מרכזיים בממשל הימי. שיתוף הפעולה יסלול את הדרך לרפורמות מדיניות ויבקש לבסס את השימוש ב-AIS ואת שיתוף הנתונים כעמודי תווך מרכזיים של נוהלי הממשל של המדינות החברות ב-SRFC. היא גם תתמוך בסוכנויות ממשלתיות בפיתוח ושימור יכולת לרתום נתונים וטכנולוגיה לחיזוק הניהול, כולל MCS, אכיפה והגנה ימית.

שרטוט עידן חדש של ממשל ימי

הפעילות של Global Fishing Watch בשולי ועידת האוקיינוס שלנו הראתה גם חידוש של שיתוף פעולה מתמשך עם ממשלת פנמה, שהושק לראשונה בשנת 2019, שמטרתו לבנות מסגרת משופרת ושיתופית לשיתוף נתונים ופיתוח מדיניות.

ההסכם המעודכן משקף את העמקת היחסים בין שני הצדדים ואת המחויבות הגוברת לשקיפות הדיג. בנוסף לנתוני ה-VMS של הצי הבינלאומי העצום שלה, שנראים במפת Global Fishing Watch מאז אוקטובר 2019, פנמה תשתף כעת נתוני כלי שיט מרשימת הרישיונות הבינלאומיים שלה, כולל רישיונות דיג, אזורי פעולה ומידע הקשור לספינות תומכות דיג. במהלך חמש השנים הבאות, ארגון Global Fishing Watch יספק גם הערכות טכניות ומונחות נתונים עבור רשות המשאבים הימיים של פנמה כדי לסייע בגיבוש מדיניות ותקנות לאומיות הקשורות לניהול דיג.

"אנו שמחים להודיע על חידוש מזכר ההבנות עם Global Fishing Watch במאבקנו הבלתי נלאה נגד דיג בלתי חוקי, לא מדווח ולא מפוקח", אמר חאמד טוניון (Hamed Tuñón), המנהל הכללי של רשות משאבי המים של פנמה. "הברית המחוזקת שלנו משקפת את המחויבות המתמשכת של שני הצדדים להגן על האוקיינוסים שלנו ולשמור על המגוון הביולוגי שלהם. יחד, נמשיך להשתמש בטכנולוגיה חדשנית ובאסטרטגיות שיתופיות כדי להבטיח את הקיימות של המשאבים הימיים יקרי הערך שלנו".

"עכשיו, יותר מתמיד, הקהילה העולמית חייבת להתאחד מאחורי יוזמות פורצות דרך להגנה על האוקיינוס שלנו, להילחם בפרקטיקות מזיקות ולהשיג יעדי שימור שאפתניים כמו שמירה על לפחות 30% מהאוקיינוס עד 2030", סיכם לונג. "השגת התחייבויות קריטיות אלה תהיה כמעט בלתי אפשרית ללא הטכנולוגיה והמומחיות החדשניות של Global Fishing Watch".

קבצים מצורפים

Global Fishing Watch Map

טכנולוגיה לתמיד: כיצד חדשנות ונתונים יכולים לספק אקשן באוקיינוס

למידע נוסף:

Kimberly Vosburgh

Global Fishing Watch

5185902979

[email protected]

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GlobeNewswire


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
EB5 Capital תובעת את USCIS בגין העלאת עמלת הגשת EB-5 שבוצעה לאחרונה
EB5 Capital, יחד עם Invest in the USA (IIUSA), איגוד הסחר הלאומי EB-5 המשרת את רוב המרכזים האזוריים הפעילים, ועשרה מרכזים אזוריים נוספים, הגישה ב-22 באפריל 2024 תביעה נגד שירותי האזרחות וההגירה של ארצות הברית (USCIS). התביעה, Civitas Capital Group ואח' נגד USCIS ואח' (Civitas Capital Group et al. vs. USCIS et al. ), הוגשה לבית המשפט המחוזי במחוז הצפוני של טקסס, והיא קוראת תיגר על "החוק הסופי" שנקבע על ידי המחלקה לביטחון המולדת (DHS) הנוגע לעמלות הגשה שגובה הממשלה עבור עתירות הקשורות ל-EB-5

קונגרס EAACI 2024: חדשנות והתקדמות בטיפול באלרגיה
*במהלך הקונגרס יוצגו למעלה מ-150 מושבים מדעיים, שיתמקדו בין היתר בהתקדמות במדעי הסביבה, אלרגיות למזון, חידושים באימונותרפיה ואלרגיות ילדים.

Joby מקימה אקוסיסטמה של מוניות אוויר חשמליות באבו דאבי
*הסכם רב צדדי נחתם עם שלושה משרדי שלטון באבו דאבי לציון תמיכה בהקמה ובמדרוג של שירות מוניות האוויר של Joby באבו דאבי ומעבר לה *ההסכם מכסה פוטנציאל לפיתוח של אקוסיסטמה מלאה למוניות אוויר הכוללת הכשרה, פיתוח תשתית ותפעול טיסות, וכן נוכחות ייצור באבו דאבי

Arqit מכריזה על שיתוף פעולה לאספקת פתרונות קריפטוגרפים פוסט-קוונטיים מחוץ לקופסה
Arqit Quantum Inc. (נאסד"ק: ARQQ, ARQQW) (Arqit), מובילה בהצפנה בטוחה בקוונטים, הודיעה על יצירת מוצרי 1.89 Tb IPsec בטוחים לשימוש קוונטי הראשונים בעולם, בשיתוף פעולה עם Intel.

עושים היסטוריה: ASPIRE משיקה ב-27 באפריל את ‘ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאבי’ הרשמית אשר מגדירה מחדש את עתיד ספורט האקסטרים
אבו דאבי תארח אירוע פורץ דרך עם 10,000 צופים אשר יהיו עדים לחנוכת ASPIRE ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאביA2RL במסלול המרוצים המוכר Yas Marina. תחרות המרוץ האוטונומי, החדשה לגמרי, מהווה אבן דרך משמעותית בהיסטוריית הספורט המוטורי שנחשב לליגה הגדולה ביותר בעולם.

בומברדייה חושפת זהות מותג חדש ונועז ברחבי העולם בזמן שהחברה נוסקת לעבר עתיד שאפתני
*לוגו חדש חוגג את המעבר המוצלח של החברה לתעופה עסקית טהורה. הסמל עצמו, בומברדייה מאך, מציג צללית של מטוס השובר את מחסום הקול, בעוד משיכות הרוח מעל כנף מתייחסות למורשת החברה

קבוצת זאהיד מוכרת כ"מעסיק המוביל במזרח התיכון לשנת 2024"
ביום חמישי, 18 בינואר 2024, ג'דה, ממלכת ערב הסעודית: מכון המעסיקים המובילים (Top Employers) הכיר בקבוצת זאהיד (Zahid Group ) כמעסיק מוביל במזרח התיכון לשנת 2024, והציב את הקבוצה בין 10% המעסיקים המובילים בממלכת ערב הסעודית.

משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ
משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ לפני מועד אחרון חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – PERI

רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ לפני מועד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CKPT

רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה על ידי המשרד – OCGN
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI