דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים Quit Like Sweden דורשת פיקוח על מוצרי טבק במטרה להציל מיליוני חיים ביום עולם ללא טבק
Quit Like Sweden דורשת פיקוח על מוצרי טבק במטרה להציל מיליוני חיים ביום עולם ללא טבק
חיים נוי 30/05/24 |  צפיות: 168

Quit Like Sweden דורשת פיקוח על מוצרי טבק במטרה להציל מיליוני חיים ביום עולם ללא טבק

שטוקהולם, 29 במאי 2024, (BUSINESS WIRE):

חייהם של מיליוני בני אדם עשויים להינצל הודות לגישה מתקדמת יותר כלפי אמצעים לפיקוח על טבק, כך לטענת פלטפורמה חדשה המחויבת לעודד ארצות ללכת בעקבות החוויה השוודית ולהפוך ל’אזור ללא עישון’. לקראת יום World No Tobacco Day (WNTD) שיחול ב-31 במאי, Quit Like Sweden, אשר הושקה מוקדם יותר השנה בברזיל, קוראת ליישום אסטרטגיות מוכחות במטרה לחזק את המאבק הגלובלי בעישון.

בעבר, WNTD הייתה ידועה אך ורק בשל קריאתה להפסיק לגמרי את העישון. עם זאת, על פי טענת Quit Like Sweden, זהו הזמן המתאים עבור קובעי המדיניות, הרגולטורים, השלטונות, אמצעי התקשורת, והציבור הרחב לקיים דיון משמעותי בנוגע לאסטרטגיות שמפחיתות את התוצאות ההרסניות של העישון ושל מחלות הקשורות בעישון.

סולי קסטרו, מייסדת Quit Like Sweden, הדגישה את הצורך בגישה חדשה תוך הזכרת החוויה השוודית וההתקדמות המרשימה שחלה בתחום הפיקוח על הטבק.

"בכל אירוע World No Tobacco Day, הקהילה הבינלאומית מדגישה כי המטרה הסופית היא עולם ללא סיגריות. אך באירוע World No Tobacco Day הקרוב לא נדון במה שניתן עדיין לעשות אלא נבחן מה כבר נעשה בארץ היחידה שקרובה לחיים ללא עישון: שוודיה", אמרה סולי קסטרו.

שוודיה אימצה אמנם אמצעים נוקשים למניעה ולפיקוח על העישון, אך במקביל היא אפשרה למעשנים לבחור בחלופות. גישה זו, המבוססת על מה שסולי קסטרו מכנה שלושת ה-A - נגישות (Accessibility), קבלה (Acceptability) ויכולת משתלמת (Affordability) להשתמש בחלופות בטוחות יותר - שכנעה מיליוני שוודים לנטוש את הסיגריות ולעבור לחלופות בטוחות יותר.

"בשוודיה, אחד מכל ארבעה מבוגרים צורך ניקוטין מדי יום. רמת צריכה זו שווה לזו שחלה בשאר חלקי אירופה, אך שיעור מקרי הסרטן בשוודיה נמוך ב-41%, ומספר מקרי המוות כתוצאה מעישון בשוודיה קטן ביותר מחצי ממספר מקרי המוות כתוצאה מעישון ב-24 מתוך 26 ארצות האיחוד האירופאי האחרות", אמרה קסטרו.

"זהו המצב בארצות אירופה, בהן קיימות תקנות דומות לאלו שקיימות בשוודיה, אם כי הארצות הללו נוקטות בגישה פחות מקיפה למניעת העישון. תארו לעצמכם מה יכולה להיות השפעת החוויה השוודית המלאה על העולם כולו".

"יש לנו יכולת להציל את חייהם של מיליוני בני אדם באמצעות חיקוי פשוט של המודל שכבר עובד היטב בשוודיה", היא אמרה. "ועכשיו הזמן הטוב ביותר להתחיל לדון בכך".

רקע

Quit Like Sweden היא פלטפורמה שלא למטרת רווח אשר מטרתה לעודד ארצות לחקות את החוויה השוודית וליישם אסטרטגיה מקיפה שכוללת גם אמצעים ותוכניות המתמקדות בהפסקת העישון ובמניעתו, וכן חלופות בהן מעשנים יוכלו לבחור.

איננו קוראים להפסיק את האמצעים והתוכניות שתורמים להפסקת העישון או למניעתו, אלא מבקשים מכל קובעי המדיניות בכל הארצות וכן מגופים בין שלטוניים ושאינם גופי שלטון להשלים את האמצעים והתוכניות הללו.

הסטטיסטיקה בשוודיה

הודות לאמצעי הפיקוח המתקדמים שיושמו בשוודיה:

1. שוודיה היא הארץ היחידה בעולם אותה ניתן לכנות באופן רשמית ‘נטולת מעשנים’, בשל העובדה ששכיחות המעשנים בה תקטן מתחת ל-5% בהמשך השנה.

2. שיעור המעשנים באירופה גבוה פי 5 מזה שבשוודיה.

3. שיעור התמותה ב-24 מתוך 27 ארצות האיחוד האירופי כתוצאה ממוצרי טבק כפול ויותר לעומת שוודיה.

4. שיעור שכיחות הסרטן בשוודיה קטן ב-41% לעומת שאר חלקי אירופה, או שיעור נמוך ב-38% בסך מקרי הסרטן.

אנשי קשר

לשאלות ולראיונות באמצעי התקשורת:
Suely Castro, Founder, Quit Like Sweden
[email protected]

מקור: Quit Like Sweden

.

.

תוכן הודעה זו בשפת המקור, הוא הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. התרגומים הם למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם עם המסמך בשפת המקור, שהוא הגרסה היחידה של טקסט זה שהוא בעל תוקף משפטי.

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
רמות המתח הנפשי צונחות ברחבי העולם, אך היקף החוויות השליליות עולה בארצות הנמצאות במשבר
בשנת 2023 העולם היה נגוע בסכסוכים - המלחמה בין אוקראינה לרוסיה נמשכה בזמן שמלחמה חדשה פרצה בין ישראל לחמאס - אך העולם היה גם במקום טוב יותר מבחינה רגשית לעומת שיא מגיפת הקורונה.

סקר של חברת FreedomPay וחברת Toast חושף את סדרי העדיפויות המובילים של אנשי אירוח ארגוניים: אבטחת נתונים, אינטגרציה והפעלת צמיחה
אינטגרציה ותמיכת לקוחות מופיעים כגורמים מכריעים בהעדפות בתי העסק עבור פתרונות תשלום

פסגת FII PRIORITY ריו דה ז'ניירו הסתיימה עם דיונים מרכזיים על צמיחה כלכלית גלובלית וקיימות
היום השלישי והאחרון של פסגת FII PRIORITY בריו דה ז'ניירו הסתיים בדיונים מרכזיים על צמיחה כלכלית גלובלית וקיימות. הפסגה, שאורגנה על ידי מכון FII, משכה כמעט 1,500 מנהיגים, יזמים ויזמים גלובליים שהשתתפו ביותר מ-65 מפגשים

נשיא ברזיל לולה פותח את פסגת FII PRIORITY הראשונה בריו דה ז'ניירו, פסגה לבחינת בניית סדר עולמי חדש תוך מתן עדיפות לכבוד לכולם
פסגת FII PRIORITY בת שלושת הימים באמריקה הלטינית, המופעלת על ידי מכון FII, החלה ביום שלישי במלון קופקבנה פאלאס בריו דה ז'ניירו. האירוע, שיכנס בכירים גלובליים, יחד עם מנהיגים עסקיים ממגזרים שונים, יתמודד עם סוגיות בוערות תחת הנושא "השקיעו בכבוד".

Allecra Therapeutics ו-Acino חתמו על הסכם רישוי ואספקה ​​בלעדיים עבור EXBLIFEP®, האנטיביוטיקה החדשנית
Allecra Therapeutics ו-Acino חתמו על הסכם רישוי ואספקה ​​בלעדיים עבור EXBLIFEP®, האנטיביוטיקה החדשנית של Allecra באזור מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ ודרום אפריקה

OPEN Health ו-fusion מכריזות על שותפות לאספקת תקשורת מבוססת בינה מלאכותית בתחום הבריאות
OPEN Health, ספקית גלובלית מובילה של תקשורת מדעית, HEOR וגישה לשוק, מעורבות מטופלים וייעוץ, הודיעה היום על שותפות עם fusion, ספקית פתרונות חדשניים של בינה מלאכותית ולימוד מכונה שתעבוד באופן בלעדי עם OPEN Health

מועד סופי למשקיעי LNC: רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Lincoln National Corporation להבטיח ייעוץ
מועד סופי למשקיעי LNC: רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Lincoln National Corporation להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב של 24 ביוני בתביעה ייצוגית בניירות ערך – LNC

הודעה על הצעת הסדר ותוכנית הקצאה הכוללת רוכשי מניות רגילות של Perrigo מ-21 באפריל 2015 עד 2 במאי 2017
הודעה על הצעת הסדר ותוכנית הקצאה הכוללת רוכשי מניות רגילות של Perrigo מ-21 באפריל 2015 עד 2 במאי 2017 ובעלי מניות רגילות של Perrigo מיום 12 בנובמבר 2015

Kolmar BNH מחזקת את יכולת התחרות הגלובלית באמצעות פונקציונליות כפולה של HemoHIM
Kolmar BNH (KOSDAQ: 200130), יצרנית פיתוח מקורי (ODM) של מוצרי מזון פונקציונליים ובריאותיים, מחזקת את מיצובה בשוק באמצעות קבלת אישור לפונקציונליות נוספת של HemoHIM, תוסף בריאות מוכר בקוריאה.

Mary Kay Inc מציגה ממצאים חדשים בתחום טיפוח העור והשימוש בכלי חישוב לזיהוי רגישות העור
מרי קיי Mary Kay Inc., חברה גלובלית ומובילה בתחום החדשנות של טיפוח העור, חשפה לאחרונה את התוצאות של שני מחקרים פורצי דרך: טיפול נוגד חמצון בעל יכולת לטשטש את ההשפעה הגלויה של זיהום אוויר ושל הזדקנות על עור האדם; וכן התמקדות ביישומי כלי חישוב לצורך ניבוי מדוייק של הבטיחות ושל התגובה הפוטנציאלית של עור האדם לחומרים קוסמטיים שונים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI