דף הבית בידור ופנאי הפקת אירועים מתקנים מתנפחים
מתקנים מתנפחים
ליעוז כספי 15/01/10 |  צפיות: 1966

טרמפולינות הומצאו בהשראת התקן של רשת מתוחה בה השתמשו דייגים על מנת לעבור מסירה לסירה, ואילו מתקן ה"טירה" הנפוץ הומצא בהשראת עובדים אשר קיפצו על כיסויים שנוצרו עבור מגרשי טניס. עם השנים התרחב וגדל התחום של מתקנים מתנפחים, ומהווה בימינו תחום מפותח ומגוון המותאם לטווח גילאים רחב, מערב משימות ומשחקים מאתגרים, פעילויות מים, ועוד. מאמר זה יסקור כמה מהסוגים הקיימים של מתקנים מתנפחים ויפרט את אופיים והמטרות והגילאים להם הם מיועדים.

ראשית, סוג אחד של מתנפחים מותאם במיוחד לילדים קטנים במיוחד, ילדי הגיל הרך. מתקנים אלה יהיו ממוקמים נמוך וקרוב לקרקע על מנת למנוע פציעות במידה של מעידה או נפילה מהמתקן. כמו כן, מתקנים אלו יהיו פתוחים ויאפשרו קשר עין רציף עם הילד אשר בגילו עדיין זקוק להשגחה תמידית. לפני השימוש במתקן יש לוודא שהוא יציב ובטוח לשימוש, וכי מפעיל מוסמך ומיומן נמצא בקרבת מקום.

לילדים בוגרים ולנוער ישנו מגוון רחב מאוד של אטרקציות בדמות מתקנים מתנפחים המשלבים אתגר, משחק, ופעילות חוייתית. ישנם מבוכים, מגלשות, קירות טיפוס, מסלולי מכשולים, אתגרונים, בריכות כדורים, מתקני "השור הזועם", חליפות סומו המאפשרות קרבות בטיחותיים ומשעשעים במיוחד, ועוד. גם בסוג זה של מתנפחים, ואולי אפילו במיוחד בסוג זה שלעיתים מערב מורכבות בהפעלתו, דרושים מפעילים מומחים ומיומנים האחראיים על נושא הבטיחות שבשימוש במתקן.

סוג נוסף של מתקנים מתנפחים כולל מתקני מים המתאימים לטווח גילאים רחב ויכולים לספק הנאה ועניין לכל המשפחה. המתקנים, אשר צפים על המים, הופכים את חויית הבריכה למעניינת, מהנה, ומאתגרת. כך לדוגמא ישנם קירות טיפוס צפים מאתגרים במיוחד, בועה אנושית אליה ניתן להיכנס ולצוף על פני המים, סירות פדלים איתן ניתן להתחרות, מגלשות מהן ניתן להתגלש ישר למים, ומגלשות קצף המאפשרות חוייה מיוחדת במינה.

חשוב לציין שיחד עם ההנאה המובטחת שניתן להפיק משימוש במתקנים מתנפחים יש לדאוג מעל הכל לנושא הבטיחות. לכן במידה ואתם מעוניינים במתקנים מתנפחים לכל מטרה מומלץ לא להשכיר מתנפחים ולתפעל אותם עצמאית, למרות שזו אופציה קיימת, אלא להיעזר במיומנותו של איש מקצוע מוסמך מטעם החברה ממנה השכרתם את המתנפחים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ליעוז כספי


 


מאמרים נוספים מאת ליעוז כספי
 
מתנפחים
כאשר מדובר על מתנפחים אין הכוונה מוגבלת למתקנים המיועדים לילדים שאנו רגילים לראות בקניונים, חגיגות, ארועים, ומקומות של אטרקציות למשפחה. גם תחום השיווק וקידום המכירות עושה שימוש מגוון ונרחב באופציה הכלכלית והיעילה של תחום המתנפחים

מתקנים מתנפחים
בין האטרקציות הפופולריות כיום בכל סוג של חגיגה או אירוע לילדים ולמשפחה ניתן למצוא מתקנים מתנפחים. הדעה הרווחת היא שמתקנים מתנפחים תפסו תאוצה והתפתחו בעשורים האחרונים, אך ההיסטוריה שהובילה למגוון הרחב הקיים היום בתחום מתחילה כבר בשנת 1959.

ליצנית/ליצנים לימי הולדת
הנה מתקרב תאריך יום ההולדת של ילדכם ואתם רוצים לארגן לו אירוע מרשים ומהנה עליו ידברו כל ילדי הגן או ההורים. ההפעלה המתאימה ביותר לגיל הרך וגילאי היסודי היא ליצנית לימי הולדת. הליצנית מפעילה את הילדים ומצחיקה אותם והם נהנים מכל רגע
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI