דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים רמות המתח הנפשי צונחות ברחבי העולם, אך היקף החוויות השליליות עולה בארצות הנמצאות במשבר
רמות המתח הנפשי צונחות ברחבי העולם, אך היקף החוויות השליליות עולה בארצות הנמצאות במשבר
חיים נוי 25/06/24 |  צפיות: 97

רמות המתח הנפשי צונחות ברחבי העולם, אך היקף החוויות השליליות עולה בארצות הנמצאות במשבר

וושינגטון, 25 ביוני 2024, (BUSINESS WIRE):

בשנת 2023 העולם היה נגוע בסכסוכים - המלחמה בין אוקראינה לרוסיה נמשכה בזמן שמלחמה חדשה פרצה בין ישראל לחמאס - אך העולם היה גם במקום טוב יותר מבחינה רגשית לעומת שיא מגיפת הקורונה. היקף הרגשות השליליים פחת זו הפעם הראשונה מזה עשור, והרגשות החיוביים חזרו לערכי השיא מלפני תקופת המגיפה.

דו"ח Gallup Global Emotions 2024 מציג את תמונת המדדים העדכניים של Gallup בנוגע לחוויה היומית החיובית והשלילית של אנשים. הממצאים מבוססים על קרוב ל-146,000 ראיונות שהתקיימו בשנת 2023 עם מבוגרים ב-142 ארצות ואזורים.

מדדי החוויה החיובית והשלילית של Gallup עוסקים בהיבטים הלא מוחשיים של החיים - תחושות ורגשות - אשר מעולם לא נלקחו בחשבון במדדים כלכליים מסורתיים כגון GDP. כל מדד מציג תמונה בזמן אמת של החוויות היומיומיות של בני אדם, ומספק למנהיגים תובנות בנוגע לבריאות החברות אותן הם מובילים, תובנות שאין באפשרותם לקבל תוך הסתמכות על מדדים כלכליים בלבד.

מדד החוויות השליליות בישראל צונח משיא חיובי לשיא שלילי

אפגניסטן אינה מדורגת יותר במקום האחרון מבחינת מדד החוויות השליליות. גינאה הגיעה למקום הראשון בשנת 2023 עם ציון 53, במקביל להתמודדותה עם מחאות קטלניות וחוסר ודאות לאחר ההפיכה הצבאית שחלה בשנת 2021.

ישראל אינה רחוקה מכך, זאת על פי סקר Gallup שנערך שבועיים לאחר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. היא נכנסה לרשימה זו בפעם הראשונה עם ציון 47 - ברמה דומה לזו של אפגניסטן וליבריה. בשנת 2022, ישראל דורגה בין הארצות עם הציון הנמוך ביותר בעולם על פי מדד זה.

ציון המדד של ישראל עלה משמעותית והגיע לשיא מבחינת רגשות שליליים בעקבות ההתקפה. רוב הישראלים הביעו רמות חסרות תקדים של דאגה (67%), מתח (62%) ועצב (51%). יותר אחד מכל שלושה ישראלים (36%) ציינו כי הם חוו זעם רב - לא שיא חדש, אך עדיין האחוז הגבוה ביותר מאז שנת 2013.

החוויה השלילית ברחבי העולם צנחה במקביל לצניחה ברמת המתח

ברמה הגלובלית, מדד החוויה השלילית של Gallup צנח זו הפעם הראשונה מאז 2014. הערכים בכל חמשת הרגשות שמרכיבות מדד זה צנחו בין השנים 2022 ל-2023, אך הצניחה הגדולה ביותר הייתה ברמות המתח הנפשי. שלושים ושבעה אחוזים מבני האדם ברחבי העולם חשו מתח בשנת 2023, צניחה של שלוש נקודות באחוזים לעומת השנה הקודמת, אך עדיין הרבה מעל לנתון המקביל לפני עשור (33%) והשנים שלפני כן.

ברחבי העולם עדיין נרשם מתח נפשי בכל מקום, אם כי ברמות משתנות. רמת המתח המדווחת הייתה גבוהה מ-60% בצפון קפריסין (65%) ובישראל (62%) ונמוכה מ-10% בקירגיסטן (8%).

ישראל מובילה בעולם מבחינת רמות מתח מוגברות, כאשר הרמות נסקו ב-38 נקודות לשיא חדש. בארצות אחרות נרשם גם כן גידול של שתי ספרות, כולל לטביה (17 נקודות), כווית (14 נקודות) ומצרים (13 נקודות).

הושלמה החזרה למדד החוויות החיוביות

רמת החוויות החיוביות חזרה לערכים שלפני מגיפת הקורונה ובכך השלימה את ההתאוששות שהחלה ב-2022, מה שמחזק עוד יותר את המסקנה כי 2023 הייתה שנה טובה יותר לבריאות הרגשית של העולם.

בני אדם צעירים מגיל 30 המשיכו להיות בעלי הגישה החיובית ביותר מבין כל קבוצות הגילאים. כמו כן, התחושה החיובית שלהם השתקמה מהר יותר, והרגשות שלהם חזרו לערכים הגבוהים שנה לפני עמיתיהם המבוגרים יותר. חלק הארי בשיפור המדד של שנת 2023 חל בקרב גילאי 30 ומעלה.

אפגניסטן קיבלה את הציון הנמוך ביותר בעולם למדד החוויה החיובית - פעם נוספת

בדומה לאפגניסטן, רוב הארצות והטריטוריות שקיבלו את הציון הנמוך ביותר בעולם לגבי חוויות חיוביות ב-2022 קיבלו את הציון הנמוך ביותר גם ב-2023. והדבר נכון גם לגבי צפון קפריסין: הציון שניתן באזור זה, 46, הוא הנמוך ביותר שתועד.

גם לבנון ותורכיה קיבלו ציון שקרוב לתחתית, כפי שהיה ב-2020. עם זאת, מדד החוויה החיובית בלבנון המשיך להשתקם ב-2023. הציון של תורכיה, 47, נשאר כפי שהוא מבחינה סטטיסטית בהשוואה לשנה הקודמת (45).

אודות Gallup

Gallup מספקת שירותי ניתוח וייעוץ שעוזרים למנהיגים ולארגונים לקבל מענה לבעיות הדוחקות ביותר מולן הם מתמודדים. ל-Gallup למעלה מ-80 שנות ניסיון עם תפוצה עולמית, והחברה מחזיקה בידע המקיף ביותר אודות גישות ודפוסי התנהגות של עובדים, של לקוחות, של סטודנטים ושל אזרחים לעומת כל ארגון אחר בעולם.

אודות Gallup World Poll

Gallup World Poll הוא הסקר המקיף והמפורט ביותר בעולם. הסקר מקיף למעלה מ-99% מאוכלוסיית המבוגרים בעולם באמצעות סקרים שנתיים המייצגים את הלך הרוח הלאומי, עם מדדים ברי השוואה בין ארצות. Gallup World Poll מודד ועוקב אחר ההתקדמות מבחינת מספר יעדי פיתוח ברי קיימא של האו"ם והוא משמש כמידע הסטטיסטי הרשמי עבור עבודה וחיים בלמעלה מ-55 מדדים ונתונים הקשורים בהיבטים החשובים ביותר של חיי האנשים, הקהילות והארצות בהן הם חיים.

למידע נוסף

[email protected]

מקור: Gallup

תוכן הודעה זו בשפת המקור, הוא הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. התרגומים הם למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם עם המסמך בשפת המקור, שהוא הגרסה היחידה של טקסט זה שהוא בעל תוקף משפטי.

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
NielsenIQ (NIQ) חוברת ל-SPAR International ומציעה שירותי Spaceman ברחבי העולם
NielsenIQ (NIQ), חברה מובילה בתחום המודיעין הצרכני, גאה להכריז על שיתוף פעולה אסטרטגי עם SPAR International BV, לקידום השילוב של שירותי NIQ Spaceman. NIQ תציע את שירותי ניהול השטח שלה לארגוני SPAR בארצות מסביב לעולם, במטרה לשפר את מיצוב השוק של כל שותפי הארגון הקמעונאים.

ארגון A21 משיק אפליקציית בקשות לאירוח עבור Walk for Freedom 2024
A21, ארגון עולמי ללא מטרות רווח המוקדש למיגור הסחר בבני אדם באמצעות מודעות, התערבות וטיפול לאחר מכן, נרגש להכריז שניתן עכשיו להגיש בקשות להפוך למארחים של צעדת החופש 2024 . השנה מציינים 10 שנים לאירוע הגדול מסוגו בעולם נגד סחר בבני אדם, שיתקיים ב-19 באוקטובר 2024.

Cofense מוסיפה ל- PhishMe®יכולות ניהול סיכוני אבטחה בדואר אלקטרוני ודיווח על אימותים
מדד מעורבות העובדים החדש מעצים עובדים; הופך אותם לשותפי אבטחה במקום נטל

Kakaku.com: השקת שירות ההזמנות הגדול ביותר ביפן ממסעדות עבור תיירים
הזמנות מקוונות מלמעלה מ-35,000*1 זמינות בשפה האנגלית, הסינית (מפושטת ומסורתית) וקוריאנית

רצף של ניצחונות: Allegiance Real Estate היא הסוכנות הדומיננטית ביותר של DAMAC Properties ברבעון הראשון של 2024
Allegiance Real Estate זכתה בפרסים היוקרתיים של DAMAC Property לרבעון הראשון של 2024, וביססה את מעמדה כמובילת שוק במגזר הנדל"ן של דובאי

Anaqua משיקה את AQX® 11, פלטפורמת ניהול קניין רוחני מבוססת בינה מלאכותית
פלטפורמת ניהול הקניין הרוחני החדשה מניעה יעילות ומציפה תובנות המעצימות ארגונים להצטיין בנוף תחרותי

Andersen Global Inks חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם תאגיד Celen בטורקיה
אנדרסן גלובל Andersen Global יוזמת התרחבות נוספת בטורקיה עם הוספת שיתוף פעולה עם תאגיד Celen Corporate Property Valuation & Counseling Inc. (Celen), ובכך היא מוסיפה משאבים יקרי ערך ליכולות המס והמשפטיות הקיימות של הארגון.

רמות המתח הנפשי צונחות ברחבי העולם, אך היקף החוויות השליליות עולה בארצות הנמצאות במשבר
בשנת 2023 העולם היה נגוע בסכסוכים - המלחמה בין אוקראינה לרוסיה נמשכה בזמן שמלחמה חדשה פרצה בין ישראל לחמאס - אך העולם היה גם במקום טוב יותר מבחינה רגשית לעומת שיא מגיפת הקורונה.

סקר של חברת FreedomPay וחברת Toast חושף את סדרי העדיפויות המובילים של אנשי אירוח ארגוניים: אבטחת נתונים, אינטגרציה והפעלת צמיחה
אינטגרציה ותמיכת לקוחות מופיעים כגורמים מכריעים בהעדפות בתי העסק עבור פתרונות תשלום

פסגת FII PRIORITY ריו דה ז'ניירו הסתיימה עם דיונים מרכזיים על צמיחה כלכלית גלובלית וקיימות
היום השלישי והאחרון של פסגת FII PRIORITY בריו דה ז'ניירו הסתיים בדיונים מרכזיים על צמיחה כלכלית גלובלית וקיימות. הפסגה, שאורגנה על ידי מכון FII, משכה כמעט 1,500 מנהיגים, יזמים ויזמים גלובליים שהשתתפו ביותר מ-65 מפגשים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI