ביקורת: אמצע - דרמה מרגשת ונוגעת ללב על משבר זוגיות באמצע החיים – תיאטרון בית ליסין
מאת חיים נוי
אמצע היא דרמה מרגשת ונוגעת ללב על משבר זוגיות באמצע החיים העולה בתיאטרון בית ליסין עם מיה דגן ואמיר קריאף, הנפלאים.
המחזה נכתב בידי דיוויד אלדרידג' מחזאי בריטי והוא אחד מטרילוגיה שכתב על אהבה ומערכות יחסים . ההצגה עלתה השנה בתיאטרון הלאומי בלונדון.
הבמאית איה קפלן להטטה עם השחקנים והתוצאה היא דרמה מצחיקה אבל נוגעת ללב ונוקבת שאין בה רגע דל, קולחת ומותחת.
העלילה עוסקת בזוג אנגלי מהמעמד הבינוני, כבני 49 והורים לילדה בת 8. גרי ומגי עסוקים בעבודות שנועדו להקנות חינוך טוב ושימור חיי הנישואין המשעממים שלהם.
גרי מתעורר בלילה בשל רעשים במטבח. הוא פוגש שם במגי המכינה לה ספל חלב חם. "מה קרה?" – תוהה גרי ומגי משיבה לו: "אני כבר לא אוהבת אותך". גרי מנסה להתעלם מהמשפט ששומט בעצם את הקרקע מתחת לרגלי בני הזוג הנשואים לכאורה באושר 16 שנים.
גרי משתדל להרעיף מילות אהבה על אשתו ופורס לפניה את שעברו יחדיוומה נכון להם בעתיד. הוא אפילו מגלה לה שקנה לה שני ויברטורים כדי לשקם את יחסיהם האינטימיים. מגי מסבירה לו כי היא עדיין רואה בו את החבר הטוב ביותר שלה אולם היא כבר לא אוהבת אותו ולא רק זאת – היא גם התאהבה בג'ון , אם כי אינם מנהלים חיי אהבה.
מיה דגן, הדומה להפליא לקלייר רושברוק שגילמה את התפקיד בתיאטרון האנגלי, מגישה משחק מעולה ומרתק. מיה מדגימה לקהל הצופים שהיא שחקנית דרמטית מעולה , המסוגלת להעמיד תפקיד קשה לגילום באורח מוצלח ומשובח.
אמיר קריאף מגלם את גרי במשחק מופלא ומושלם. הוא מתערה עם הדמות המתייסרת ואין ספק שמדובר בשחקן מוצלח ומעולה.
העלילה מקבלת תפניות , מורדות ועליות, עד לסיום שבעצם איננו סוף פסוק.
המחזה תורגם בידי עידו ריקלין לעברית עכשווית וקולחת. סבטלנה ברגר עצבה תפאורה נהדרת של מטבח רחב ידיים שבו מתרחשת העלילה וכמו כן עצבה את
התלבושות הנאות. שאול בסר אחראי למוזיקה היפה. קרן גרנק עצבה תאורה נאותה. עמית זמיר אחראי לתנועה החביבה.
הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
צילום – כפיר בולוטין