דף הבית נשים נשים - אחר פסטיבל נשים יוצרות ברמת גן: המשוררת והסופרת שהפכה גם לפסלת בקרמיקה
פסטיבל נשים יוצרות ברמת גן: המשוררת והסופרת שהפכה גם לפסלת בקרמיקה
חיים נוי 25/09/10 |  צפיות: 3699

המשוררת והסופרת שהפכה גם לפסלת בקרמיקה – פסטיבל נשים יוצרות ברמת גן

מיכל הירש-נוי מרמת גן היא אשת חינוך ותיקה, משוררת שפרסמה כבר 4 ספרים וסופרת ילדים שהוציאה לאור 3 ספרים, אחד מהם הומחז למחזמר. בשנה האחרונה הוסיפה מיכל עיסוק חדש ומיוחד למכלול יצירות האמנות שלה והיא הפכה גם לפסלת יצירות בקרמיקה, החלה להציג בתערוכות ובחוגי בית וזכתה גם להכליל אחת מעבודותיה באוסף אדיר של בעל מפעל בינלאומי נודע באנגליה.

בימים אלה תשתתף מיכל בפסטיבל נשים יוצרות ברמת גן, שבו יפתחו את ביתן כ-70 אמניות , תושבות העיר, ויציגו את מגוון עבודות האמנות שלהן. הפסטיבל הייחודי של עירית רמת גן והפורום לקידום מעמד האישה בעיר יתקיים בתאריכים 14,15 ו-16 באוקטובר.

מיכל הירש-נוי בת למשפחה מרובת אמנים ויוצרים, ילידת המושבה יקנעם. בין היתר, דודה , יוסף הירש ז"ל, היה צייר נודע ופרופסור בבצלאל. אחותה אתי רז היא אמנית רב תחומית שמתמחה ביצירות בפימו . מיכל ניהלה במשך שנים גני ילדים עד שפרשה לגמלאות מוקדמות ממשרד החינוך והמשיכה בעיסוקיה הרבים. במשך השנים פרסמה מיכל 4 ספרי שירה למבוגרים, 3 ספרי ילדים שאחד מהם הומחז למחזמר ומועלה בידי תיאטרון יורוב ברחבי הארץ.

מיכל היא גם מוזיקאית, מנגנת בגיטרה ובפסנתר.

מיכל מספרת , כי לפני כשנה נסעה לעיירת נופש בהונגריה וביקרה שם במפעל ליצירות חרסינה. האמנות הזו כבשה את ליבי – היא מספרת והחליטה לצרף יצירות פיסול אמנותי אל מכלול תחביביה. כיון שעיסוק בחרסינה הוא נדיר יותר ומצריך טכנולוגיה רבה, החליטה ליישם את רעיונות הפיסול ביצירות מקרמיקה.

תוך זמן קצר החלה ללמוד את הנושא אצל מספר אמנים ידועים וחיש מהר החלה ליצור בביתה. פסליה הם מיוחדים וייחודיים. חלקם הומוריסטיים ויוצאי דופן בצורתם . מיכל מפסלת בעלי חיים דמיוניים, דמויות ואביזרים שלקוחים כאילו מעולם האגדה וגם יודאיקה כמו חנוכייה בצורת איש הפורש את זרועותיו ולאורכן שזורות קני החנוכייה וגם נעליים מיוחדות , המתארות עליה לרגל, נעלים ישראליות ועוד מוטיבים שונים מהשירה ומהמקורות.

באחת התערוכות בגלריה של גן שמואל, הבחינה בפסל "נעל ארץ-ישראלית", אשת עסקים ישראלית ידועה. היא החליטה לרכוש אותה עבור בעל מפעל נעלים ויצרן מותגי ספורט בינ"ל, יהודי תושב לונדון. האיש הוא בעל אוסף אדיר של 5000 נעלים מחומרים שונים ונעל הקרמיקה עם המוטיב של ישראל – עברה אל האוסף שלו.

בריל ברגמן, היועצת למעמד האישה ויו"ר המרכז להתפתחות אישית בעירית רמת גן , שיזמה את הפסטיבל, מסבירה, כי פרויקט "יוצרות * בית * סתיו "-  פסטיבל נשים יוצרות בעיר, נולד על מנת ליצור במה וחשיפה לנשים יוצרות העובדות מהבית ולאפשר לקהל הרחב להגיע אליהן.

זהו הפרויקט הראשון של היועצת בריל ברגמן והפורום לקידום מעמד נשים בעיר , המשתף את תושבי העיר  ומעלה לסדר היום את נושא ייחודן של הנשים.

לדבריה, היענות היוצרות לפרויקט היה מדהים, נרשמו כ-70 יוצרות כמו: ציירות, פסלות, שוקלייטרית, קונדיטוריות, מעצבות תכשיטים, אופנה  ואביזרי לבוש, עיצוב גופי תאורה, בובות תיאטרון, סופרות, מוזיקאיות, קדריות ועוד.

קטלוג היצירות הופץ לפני הפסטיבל לכל בית אב ברמת גן.הקטלוג כולל את כל פרטי היוצרות, כך שניתן יהיה גם בעתיד ליצור עימן קשר, ללא תלות בימי הפסטיבל  וכן, יימצא דרך קבע באתר העירוני .

עוד צוין, כי לרגל האירוע , הכניסה למוזיאונים ברמת גן תהיה חינם לנשים בשלושת ימי הפסטיבל .

בתי היוצרות יהיו פתוחים עבור קהל המבקרים  -

ביום חמישי  בין השעות   17:00   - 20:00

ביום שישי   בין השעות    10:00  -  14:00   

בשבת   בין השעות    11:00  -  15:00


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
Apparel Group ו-Sandbox VR חברו יחד כדי להביא חדשנות של מציאות מדומה למזרח התיכון
שיתוף הפעולה יביא לפתיחת 25 מוקדים במזרח התיכון עד 2028

היטאצ'י אנרג'י תומכת בתפעול ארוך טווח של פרויקט אנרגיית הרוח הגדול ביותר בארה"ב המחובר ל-HVDC.
הסכם רב-שנתי מספק פתרונות שירות לפרויקט ההולכה SunZia, המחבר את חוות הרוח של ניו מקסיקו לרשת החשמל של אריזונה, ומגדיל את האנרגיה המתחדשת למדינות המערב

ATMECS Global מאיצה חדשנות בתחום ה-AI ומצטרפת לרשת השותפים של NVIDIA בתור יועצת פתרונות.
ATMECS Global, הידועה ביכולותיה בפתרונות טרנספורמציה דיגיטלית ופתרונות הנדסיים, מכריזה בגאווה על הצטרפותה לרשת השותפים של NVIDIA בתור יועצת פתרונות. ציון דרך זה מסמל רגע מכריע במסעה של ATMECS להגדיר מחדש את תחום ה-AI וה-ML, ומדגיש את מחויבותה לחדשנות ומצוינות באספקת פתרונות AI של הדור הבא.

הערים העשירות בעולם בשנת 2024
ארצות הברית מובילה בכל הנוגע למספר המיליונרים התושבים עם הון נזיל להשקעה של מיליון דולר או יותר, והיא בראש הרשימה עם 11 ערים מרחבי ארצות הברית ברשימת חמישים הערים בעולם כולל העיר ניו יורק, ששומרת בחוזקה על המקום הראשון בדו"ח הערים העשירות בעולם לשנת 2024, המתפרסם מדי שנה על ידי מומחי הגירת הון בינלאומיים Henley & Partners.

Anaqua חושפת את תוכנת הניהול IP PATTSY WAVE גרסה 8
מהדורה חדשה תעצים מומחי קניין רוחני עם יעילות תפעולית ופונקציונליות משופרות

Zenas BioPharma מודיעה על הגדלת סבב גיוס C בסך 200 מיליון דולר לקידום תוכניות פיתוח קליני ממוקדות אימונולוגיה בשלבים בינוניים ומאוחרים
מימון בהובלת SR One, NEA, Norwest Venture Partners ו-Delos Capital בהשתתפות משמעותית של Enavate Sciences, Longitude Capital ומשקיעים חדשים וקיימים אחרים ההכנסות לתמיכה בתוכניות פיתוח קליני מתמשכות בשלבים בינוניים עד מאוחרים עבור מוצר I&I המוביל של החברה, obexelimab

קבוצת Apparel פתחה את 2024 עם התרחבות חזקה, וחשפה את חנוכתן של 47 חנויות חדשות ברחבי המזרח התיכון והודו ברבעון הראשון
סימה גנוואני ווד, מייסדת ויו"ר Apparel Group הדגישה את נושא "גיוון, שוויון והכללה" ואת מסירותה הבלתי מעורערת לטיפוח מקומות עבודה מכילים ולקידום שוויון מגדרי במגזר הקמעונאי ברחבי האזור.

KLDiscovery עושה צעדים לחיזוק היסודות הפיננסיים ארוכי הטווח במאזן
חתמה על הסכם עקרוני עם בעלי אג"ח ומלווים לתקופה להפחתת החוב מבנה הוני חזק יתמוך במודל הצמיחה של KLDiscovery ובהשקעתה בפתרונות לקוח מובילים בשוק העסקה צפויה להיסגר בזמן הקרוב

MOGAS אבלה על מותו של יושב הראש והמייסד האהוב וינסנט לואיס מוגאס
MOGAS אבלה על מות יושב הראש והמייסד האהוב של החברה וינסנט לואיס מוגאס, שהלך לעולמו ב-2 במאי 2024 ביוסטון, טקסס. לואיס הקדיש את חייו לבניית עסק לייצור שסתומים ולתרבות חברה שקידשה את הטוב מעל לכול.

מרי קיי מודיעה שהחברה מתרחבת לדנמרק, ובזה מחזקת את מחויבותה להעצמת נשים בסקנדינביה
מרי קיי Mary Kay Inc, מותג היופי העולמי, הידוע במחויבותו להעצמה וליזמות נשית, נרגשים להכריז כי מוצרי החברה יימכרו בקרוב בדנמרק. המהלך האסטרטגי הזה מסמן ציון דרך משמעותי במשימתה של מארי קיי להעשיר את חייהן של נשים ברחבי העולם
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI