דף הבית אימון אישי אימון לקריירה ראיון עבודה - איך עושים את זה
ראיון עבודה - איך עושים את זה
מירב טבקמן 14/11/10 |  צפיות: 3405

כיצד לגשת לראיון עבודה

ראיון עבודה הוא אחד הדברים הכי מלחיצים שכל אחד מאיתנו עובר במהלך חייו. אנחנו מתלבטים שעות במה עלינו ללבוש, איך לדבר, מה להגיד, איך להציג את עצמנו בפני המראיין, איך לעשות עליו רושם, ולא ישנים כל הלילה מרוב לחץ וחרדות. כדאי להכין את עצמנו מראש לראיון העבודה, וזה אומר לכתוב קורות חיים בצורה מרשימה וברורה, לבצע תהליך חיפוש עבודה נכון, ולהתכונן אישית לראיון העבודה עצמו. בצורה זו נוכל להפחית משמעותית חששות אלו, ולעזור לעצמנו לצלוח את התהליך בשלום.

צעד ראשון - כתיבת קורות חיים

מציאת עבודה מתחילה קודם כל בכתיבת קורות חיים. כתיבת קורות חיים זו לא משימה פשוטה ויש לעשות זאת בקפידה ובתשומת לב יתרה. קורות החיים, חושפים רבות על אופי המועמד, אפילו באופן ויזואלי. קורות חיים צריכים להיראות מסודרים, כתובים היטב, ונקיים ללא-רבב. יש לשים לב לכל פרט, החל משם הקובץ ועד לפסיק האחרון במסמך, וכמובן להימנע משגיאות כתיב או ניסוח לא הולם.

מבחינת התוכן של קורות החיים – צריך להיות ענייניים ולא להכביר בסיפורים או באינפורמציה מיותרת ולא רלוונטית שתעייף את הקורא, אל תשכחו שהמעסיק בוחן עשרות קורות חיים ביום ואין לו זמן להתעכב על כל פיסקה. אל תרשמו את כל העבודות בהן עסקתם מגיל 15, אלא רק עבודות שעבדתם בהן זמן ממושך, והן פחות או יותר רלוונטיות לעבודה שאתם מחפשים. 

צעד שני – חיפוש עבודה

לאחר שכתבתם את קורות החיים בצורה מוצלחת, הגיע הזמן לחיפוש העבודה. חיפוש עבודה בימינו נעשה ברובו דרך האינטרנט. דבר ראשון, צריך להיות ממוקדים, ולהחליט מהו התחום בו אתם מחפשים עבודה ומה היקף השעות. אם אתם מחפשים משרה מלאה, אין טעם לשלוח קורות חיים למשרה חלקית, או אם מחפשים עובדים בנהריה ואתם מתגוררים בת"א, סביר להניח שלא יתייחסו לקורות החיים שלכם ברצינות. חסכו זמן לעצמכם ולמעסיק והתמקדו אך ורק בעבודות שיש להן התאמה מושלמת בשבילכם. אל תשכחו שחיפוש עבודה היא עבודה בפני עצמה והיא לוקחת זמן. האזרו בסבלנות ואל תתייאשו במהרה.

צעד שלישי – צליחת ראיון העבודה

 זומנתם לראיון עבודה וזה כבר אומר שפעלתם נכון. דבר ראשון, בררו מראש איך להגיע למשרד בו תתראיינו, על מנת שתגיעו בזמן. הגיעו לבושים באופן מסודר, נקי ומטופח. היו רגועים ואדיבים, וחשבו מחשבות חיוביות. ספרו למראיין על עצמכם ושתפו אותו בשאיפותיכם לעתיד ובציפיותיכם ממקום העבודה, שדרו רצינות ובטחון עצמי, ובזמן לא קצר, גם אתם תהיו חלק ממעגל העבודה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מירב טבקמן

מירב טבקמן
מאמנת קריירה
אני בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית, בוגרת קורסי אימון והכשרת מאמנים של גומא - המרכז הישראלי לגישור ואימון ואני מגיעה לעולם האימון לאחר עשר שנות נסיון בתחום כח אדם ומשאבי אנוש.
בעזרת טכניקות מעולם האימון וכן מעולם הרוח (מחשבה יוצרת מציאות, עבודה עם התת מודע, דמיון מודרך ועוד) אנחנו נגיע ביחד למקום של הבנה, מה הכי נכון עבורכם. נגלה מה אתם מחפשים בעבודה, מה השאיפות והמטרות שלכם, ומה הכישורים הכי חזקים שלכם.
נחפש ביחד את התשובות שהכי נכונות לכם, עמוק עמוק בלב.



 


מאמרים נוספים מאת מירב טבקמן
 
איך להתגבר על מחסומים בשינוי כיוון קריירה
במהלך הקריירה שלנו, ועבודתנו בתחום מסויים, אנו מרגישים לעיתים שזה לא המקום שבו היינו רוצים להישאר. אנחנו רוצים ומרגישים שאנחנו יכולים לתרום יותר, לעשות יותר ולקבל תגמול יותר טוב, אך ישנם דברים אשר חוסמים אותנו ועוצרים בעדנו מלעשות אותם: מניעים כלכליים, משפחתיים או סביבתיים...

ראיון עבודה - איך עושים את זה
ראיון עבודה הוא אחד הדברים הכי מלחיצים שכל אחד מאיתנו עובר במהלך חייו. הכנה מוקדמת לראיון העבודה יכולה להפחית משמעותית חששות אלו, ולעזור לצלוח את התהליך בשלום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI