דף הבית בית משפחה וזוגיות הורות הורים ומתבגרים - לבנות גשר מעל פני מים סוערים – חלק ב'
הורים ומתבגרים - לבנות גשר מעל פני מים סוערים – חלק ב'
לני נזרי 14/11/10 |  צפיות: 3295

בהמשך לבניית הגשר בין הורים ומתבגרים – כעת נותרו עוד 3 שלבים על מנת לגשר על פני המים הסוערים. לאחר סיום התכנון אפשר לעבור לשלב הבא:

גישור הורים ומתבגרים שלב ג'– לאסוף חומרים

התכנון, הכוונה והרצון הטוב הם רק אבני היסוד של הגשר בין הורים ומתבגרים – על מנת שהיחסים בין הורים ומתבגרים יצליחו לעמוד במים הגועשים תחתם, יש צורך לאסוף חומרים מתאימים. קרי, לפשפש בתוכנו ולמצוא את החומרים החזקים שלנו שמהם אנחנו יכולים לגזור את הכוחות להקמת הגשר בינינו לבין ילדינו.

הורים ומתבגרים אשר מוצאים את "החומרים" הנכונים יוכלו לגשר בקלות, באם יעבדו לפי התכנון, ולהשקיט את המים הסוערים.

לאחר איסוף החומרים (עץ או ברזל – ע"פ התכנון) יש צורך להפעיל את הכלים שלנו ולפנות את "אתר הבניה" שלנו. אתר הבניה שלנו מצריך מאמץ משני צידי הגשר – הורים ומתבגרים צריכים לפנות זמן ומשאבים כדיי לגשר על הפערים ביניהם. באם לא נפנה את המשאבים שלנו ונתאמץ – לא נצליח לבצע את העבודה הסבוכה הזו. הורים ומתבגרים צריכים שניהם להתכוון ברצינות כדיי לפתור את הבעיות ביניהם.

גישור הורים ומתבגרים שלב ד'– לבנות את הגשר

הורים ומתבגרים אשר החליטו ברצינות לבנות את הגשר ביניהם כעת יכולים לצאת אל המלאכה הקשה מכולן אך המספקת ביותר – לבנות את ערוץ התקשורת ביניהם.

בניית הגשר נעשית בעבודה מאומצת ומשותפת של הורים ומתבגרים כאחת – כל צד צריך לשים את מלוא המאמץ בבניית הגשר, צעד אחד צעד, שלב אחר שלב, לראות שהכל עומד במקום ע"פ התכנון ולבדוק פעמיים את החיזוקים. לא מספיק לבנות את הגשר במהירות, יש צורך לנקוט בצעדים זהירים ובטוחים האחד כלפי השני כדיי לא ליצור שוב חיכוך בין הורים ומתבגרים שהרגישות ביניהם עדיין עומדת.

גישור הורים ומתבגרים שלב אחרון– לבדוק את הגשר

לאחר שסיימתם את המלאכה – כל שניתן כעת הוא לדרוך על הגשר לאט לאט ולבדוק את היציבות שלו, לעשות בקורת איכות לוודא שהתקשורת בינכם כנה ואמיתית ולצעוד בבטחה זה לקראת זה.

בהצלחה!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לני נזרי


 


מאמרים נוספים מאת לני נזרי
 
בעיות שינה – האם זה פתיר?
20/12/10 | שינה
קצב העידן המודרני מתאפיין משפיע על כולנו. סדר היום שלנו הפך להיות עמוס פי כמה מאשר של ההורים שלנו. הלחץ, העומד וריבוי המשימות רק הולכים וגדלים.
מחסור בשינה הוא אחת הרעות החולות שיש בעולם המודרני, מאז הומצא האור – האדם האריך את שעות הפעילות שלו מעבר לשעות האור הקיימות, דבר שהוביל לשינוי פיזיולוגי אדיר שבא להתאים את הגוף לתפקוד מלא במשך שעות ארוכות יותר מכפי שהוא ידע בעבר הקדום. יש לכך כמה תוצאות הרות גורל שמאפיינות את הדור שלנו – הפרעות אכילה, בעיות שינה ומחלות של דרכי העיכול וכאבי ראש.


טיפ מספר 1 עבור הורים ומתבגרים - לא לחפש אשמים
22/11/10 | הורות
באם נשכיל להבין זאת בכל הנוגע ליחסים הורים ומתבגרים – ייתכן שנוכל לפתור את הבעיות שיש לנו עם ילדינו בצורה טובה יותר. להלן כמה עצות שיכולות להועיל בדרך לפתרון בעיות הורים ומתבגרים :

הורים ומתבגרים - לבנות גשר מעל פני מים סוערים – חלק ב'
14/11/10 | הורות
בהמשך לבניית הגשר בין הורים ומתבגרים – כעת נותרו עוד 3 שלבים על מנת לגשר על פני המים הסוערים. לאחר סיום התכנון אפשר לעבור לשלב הבא:

הורים ומתבגרים - לבנות גשר מעל פני מים סוערים – חלק א'
08/11/10 | הורות
השיר של סיימון וגרפינקל מדבר על אהוב שמוכן לשכב ע"פ מים סוערים ולשמש גשר לאהובתו כדיי להרגיע את נפשה, מתאים גם לתחום של טיפול בין הורים ומתבגרים בעדין של היום.
גיל ההתבגרות הוא כמו נהר גועש ושוצף כאשר על גדה אחת עומד המתבגר ומהצד השני עומדים ההורים ושניהם מנסים לצעוק אחד לשני אך לא מסוגלים לשמוע זה את זה בשל רעש המים והמרחק שביניהם.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI