דף הבית בית משפחה וזוגיות הורות טיפ מספר 1 עבור הורים ומתבגרים - לא לחפש אשמים
טיפ מספר 1 עבור הורים ומתבגרים - לא לחפש אשמים
לני נזרי 22/11/10 |  צפיות: 3231

כהורים, קצת קשה לנו להודות בטעויות. לפעמים אנחנו מתנמהגים בצורה ילדותית בדיוק כמו הילדים שלנו. ולפעמים , הילדים שלנו הם הבוגרים שמראים לנו זוית רחבה יותר ממה שאנחנו מכירים.

באם נשכיל להבין זאת בכל הנוגע ליחסים הורים ומתבגרים – ייתכן שנוכל לפתור את הבעיות שיש לנו עם ילדינו בצורה טובה יותר.

להלן כמה עצות שיכולות להועיל בדרך לפתרון בעיות הורים ומתבגרים :

1. יחסים הורים ומתבגרים "אובר פרוטקטיב" (מגננת יתר) – תשאלו את עצמכם את השאלות הנוקבות ביחסים הורים ומתבגרים עם הילדים שלכם. האם אתם מגנים מדיי על ילדכם? האם אתם לא מאפשרים לו חופש פעולה בגלל שאתם מפחדים שמשהו נורא יקרה לו? האם התגובות הרגשיות המוקצנות פורצות כאשר אתם מגבילים את ילדכם?

2. יחסים הורים ומתבגרים במצב של דכאון – הילד שלכם לא יוצא מהחדר? אתם מרגישים שמערכת היחסיםשלהורים ומתבגרים בביתכם עלתה על שרטון? אתם מדברים מבעד לדלת ולא מצליחים להשיג תגובה? אל תזלזלו בילדכם. הוא זועק לעזרה. אין טעם לריב איתו או לצעוק מחוץ לדלת. נסו להגיע לייעוץ הורים ומתבגרים על מנת לעזור לו.

3. הטרדות בבית ספר כגורם למשבר הורים ומתבגרים – ייתכן שהילד שלכם עבור הטרדות מתלמידים בכיתה שלו בבית הספר. דבר ראשון – הקשיבו ברצינות לסיפורים של ילדכם. גם אם זה לא נעים לשמוע – עתיד מערכת היחסים של הורים ומתבגרים תלויה קודם כלבהקשבה. נסו לברר מי מציק ובאיזה אופן. ישנם הרבה "עשה" ו"אל תעשה" כשמדובר בהטרדות בבית הספר- אבל צריך באופן עקבי להקשיב לילדכם, להאמין לסיפורים שלו ולתמוך בו כמה שניתן.

ייעוץ הורים ומתבגריםיכול בהחלט לפתור את הבעיות הקיימות ביניכם ובין ילדכם. חשוב מאוד לא להזניח את מערכת היחסים העדינה הזו כי מי שנפגע ממנה בצורה עמוקה זה לרב הילדים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לני נזרי


 


מאמרים נוספים מאת לני נזרי
 
בעיות שינה – האם זה פתיר?
20/12/10 | שינה
קצב העידן המודרני מתאפיין משפיע על כולנו. סדר היום שלנו הפך להיות עמוס פי כמה מאשר של ההורים שלנו. הלחץ, העומד וריבוי המשימות רק הולכים וגדלים.
מחסור בשינה הוא אחת הרעות החולות שיש בעולם המודרני, מאז הומצא האור – האדם האריך את שעות הפעילות שלו מעבר לשעות האור הקיימות, דבר שהוביל לשינוי פיזיולוגי אדיר שבא להתאים את הגוף לתפקוד מלא במשך שעות ארוכות יותר מכפי שהוא ידע בעבר הקדום. יש לכך כמה תוצאות הרות גורל שמאפיינות את הדור שלנו – הפרעות אכילה, בעיות שינה ומחלות של דרכי העיכול וכאבי ראש.


טיפ מספר 1 עבור הורים ומתבגרים - לא לחפש אשמים
22/11/10 | הורות
באם נשכיל להבין זאת בכל הנוגע ליחסים הורים ומתבגרים – ייתכן שנוכל לפתור את הבעיות שיש לנו עם ילדינו בצורה טובה יותר. להלן כמה עצות שיכולות להועיל בדרך לפתרון בעיות הורים ומתבגרים :

הורים ומתבגרים - לבנות גשר מעל פני מים סוערים – חלק ב'
14/11/10 | הורות
בהמשך לבניית הגשר בין הורים ומתבגרים – כעת נותרו עוד 3 שלבים על מנת לגשר על פני המים הסוערים. לאחר סיום התכנון אפשר לעבור לשלב הבא:

הורים ומתבגרים - לבנות גשר מעל פני מים סוערים – חלק א'
08/11/10 | הורות
השיר של סיימון וגרפינקל מדבר על אהוב שמוכן לשכב ע"פ מים סוערים ולשמש גשר לאהובתו כדיי להרגיע את נפשה, מתאים גם לתחום של טיפול בין הורים ומתבגרים בעדין של היום.
גיל ההתבגרות הוא כמו נהר גועש ושוצף כאשר על גדה אחת עומד המתבגר ומהצד השני עומדים ההורים ושניהם מנסים לצעוק אחד לשני אך לא מסוגלים לשמוע זה את זה בשל רעש המים והמרחק שביניהם.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI