דף הבית נשים נשים - אחר סובלות מבעית בריחת שתן נשים ? יתכן כי מתאים לכן פתרון התנהגותי
סובלות מבעית בריחת שתן נשים ? יתכן כי מתאים לכן פתרון התנהגותי
אילנית מילר 27/03/11 |  צפיות: 4010

רבים מאיתנו מכירים נשים וגברים מבוגרים הסובלים מבעיית בריחת שתן, לעיתים אלה אפילו אתם הקוראים מאמר זה. בעיית בריחת שתן גברים ונשים מאפיינת מאוד את בני הגיל המבוגר ותפוצתה עולה ככל שעולה גם הגיל. אין ספק, כי מדובר בבעיה מביכה הגורמת אי נעימות רבה לסובלים ממנה, אולם חשוב לדעת כי גם בריחת שתן גברים וגם בריחת שתן נשים הן תופעות פתירות. במאמר זה נתמקד הפעם בתופעת בריחת שתן נשים ונסקור את אפשרויות הטיפול בהן באמצעות טיפול התנהגותי.

טיפול במקרי בריחת שתן נשים באמצעות ביופידבק

שיטת ביופידבק מוכרת כבעלת הישגים משמעותיים בשיפור פעילות רצפת האגן ובפתרון לבעיית בריחת שתן נשים . באמצעות ביופידבק ניתן לקבל משוב ויזואלי או שמיעתי בעת תנועה או הפעלת כוח על שריר, כך שהמטופלת יכולה להבין את הבעיה ואת אופן הפעולה הנדרש ממנה. בזכות ביופידבק ניתן לנתח את אופן פעילות שרירי רצפת האגן, לעמוד על הכוח והסיבולת שמפעילה הסובלת מבעיית בריחת שתן נשים , להבין את הסימטריה של שרירים אלה, ולזהות במהירות את הבעיה הגורמת לבריחת השתן.

טיפול ביופידבק לבעיית בריחת שתן נשים מבוצע על ידי אחד מהמכשירים הבאים – מכשיר ביופידבק המספק את המידע הנדרש אודות שרירי רצפת האגן, מד לחץ, המאפשר למטופלת ולמטפל להבין את היכולת שלה ללחוץ ולהפעיל את שרירי רצפת האגן וכן מכשיר אולטרא סאונד, המאפשר לבדוק את פעילות שרירי רצפת האגן גם בעת שיעול או מאמץ אחר.

כיצד מבוצע טיפול התנהגותי במקרי בריחת שתן נשים ?

טיפול התנהגותי הוא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר בטיפול במקרי בריחת שתן נשים , המאפשר שליטה במתן שתן באמצעות זיהוי פעילות רצפת האגן והגורמים המשפיעים עליה. עם זאת, הטיפול ההתנהגותי בבעיית בריחת שתן נשים דורש שיתוף פעולה מלא של המטופלת, מוטיבציה גבוהה ונכונות לתרגל ולהתמיד על מנת להגיע לתוצאות הרצויות.

להלן השלבים שכולל טיפול ההתנהגותי בבעיית בריחת שתן נשים :

  1. שימוש נכון בשרירי רצפתהאגן והפעלתם לאורך משימות היום. לצורך כך, נדרש לתרגל את הרגלי ההתרוקנות, ללמודנשימה נכונה ואת אופן הכיווץ הנכון של שרירי רצפת האגן.
  2. אימון השליטה בשלפוחיתעל מנת למנוע מקרי בריחת שתן נשים. אימון השלפוחית יכול להביא להגדלת נפחהבמקרים מסוימים כמו גם להפחית התכווצויות בלתי רצוניות.
  3. בנוסף, יש לוודא כיהסובלת ממקרי בריחת שתן נשים מסוגלת להגיע לשירותים בכוחות עצמה, וכי יש לההעזרים הנדרשים בדרך (אור, הליכון, ביגוד נוח להסרה ולבישה, התאמת גובה מושבהשירותים והמיטה וכו').
  4. לעיתים, נדרש לשנות את הרגליהשתייה של הסובלת מבעיית בריחת שתן נשים ולשנות את הרגלי התזונה.
  5. בנוסף, מחקרים מראים כישיפור בבעיית בריחת שתן נשים מושג גם באמצעות שיפור היציבה וההתניידות שלנשים. לפיכך, על מנת לפתור בריחת שתן נשים נדרש להתייחס אליהן כמכלול ולעמודגם על הדרך בו הן מתהלכות ועומדות, במטרה לזהות הפעלת לחץ תוך בטני הגורםלמקרי בריחת שתן נשים.

האם טיפול התנהגותי מספיק על מנת לפתור את בעיית בריחת שתן נשים ?

לעיתים, טיפול התנהגותי יכול להביא לשיפור משמעותי מאוד בבעיית בריחת שתן נשים , אולם לעיתים הוא אינו מספיק ומהווה השלמה לטיפול רפואי מקביל (אם באמצעות תרופות לבעיה עצמה, תרופות למחלות בגינן נגרמת בעיית בריחת שתן נשים או פתרון כירורגי). עם זאת, חשוב כי נשים יכירו את כל האפשרויות הטיפוליות בבעיה המתוארת, על מנת שלא ידחו את הפניה לרופא, כי אם יבינו כי מדובר בבעיה נפוצה הניתנת לפתרון והקלה.

מידע נוסף: בריחת שתן לנשים – לא משתינות מצחוק


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אילנית מילר

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושא מוצרי ספיגה, חיתולים למבוגרים, ותופעת בריחת שתן



 


מאמרים נוספים מאת אילנית מילר
 
בריחת שתן אצל מבוגרים
בריחת שתן אצל מבוגרים אינה תופעה נדירה. כשליש מהאוכלוסייה המבוגרת סובל מבריחת שתן, והתופעה נפוצה יותר בקרב נשים. אולם גם כשאנו מדברים על תופעה נרחבת כל כך, עלינו להבין כי פניה שונים מאדם לאדם וכי לא כולם סובלים מבריחת שתן מלאה. התופעה קיימת בצורה של בריחת שתן מזערית המתאפיינת בטפטופים, ועד אי שליטה מוחלטת שתוצאתה היא בריחת שתן תכופה ובכמויות גדולות.

בני גיל הזהב- מגיע לכם טיפול הולם
תופעת דליפת שתן בקרב מבוגרים הינה שכיחה. התופעה הזו, שסיבותיה רבות, הביאה לצורך אמיתי במציאת פתרונות שיסייעו למבוגרים להמשיך בשגרת יומן ללא מבוכה ותחושות קשות, וכן, להקל עליהם ככל האפשר, גם במקרים של קושי בהגעה לשירותים, או התלבשות באופן עצמאי. חיתולי ספיגה למבוגרים הם אחד ממוצרי ספיגה רבים המיועדים לאוכלוסיית המבוגרים, אשר דליפת שתן שכיחה בקרבם.

זה הזמן לדבר על אי שליטה בסוגרים
15/02/12 | גיל הזהב
הנושא של אי שליטה על הסוגרים, הוא נושא שלעתים חייבים לדון בו - אם אתם מתחילים לראות שאתם סובלים מהתופעה, או שאתם מזהים אותה אצל קרוב משפחה שלכם.

סובלים מהרטבה קלה? חיתולים למבוגרים הם הפתרון בשבילכם
רבים נותנים לבעיית אי שליטה על הסוגרים להשתלט על חייהם. אם אתם סובלים מהרטבה קלה, השינוי היחיד שתאלצו לבצע באורח החיים שלכם הוא להתחיל להתרגל לשימוש בחיתולי מבוגרים. מוצרי ספיגה למבוגרים מספקים הגנה מרבית ומאפשרים למשתמשים בהם להמשיך לתפקד בבטחון מלא.

על חיתולים למבוגרים ופתרונות נוספים
אם ניישיר מבט אל העניין ונתמודד איתו פנים אל פנים, ונתעניין בפתרונות כמו חיתולים למבוגרים – נגלה שלא מדובר בסוף העולם ושישנם פתרונות טובים למדי שיאפשרו לכל אחד מאיתנו להמשיך להתנהל בצורה הרגילה בלי הרבה שינויים בהרגליי החיים.

מהי הרטבה בינונית וכיצד ניתן להתמודד איתה
19/09/11 | גיל הזהב
להרטבה בעוצמה הבינונית סיבות רבות. הרטבה בינונית יכולה לנבוע מסיבות הקשורות לגיל, כמובן, ועל כן שכיחה בגילאים המבוגרים, אולם, פעמים רבות נובעת לאור מצבים בריאותיים שונים, כמו מחלות שונות או אף כתופעת לוואי לאור שימוש בתרופות מסוימות.

חיתולים למבוגרים – יש פתרון
15/05/11 | גיל הזהב
חיתולים למבוגרים הינם אחד הפתרונות הנוחים והיעילים להתמודד עם בעיות שונות, כמו בריחת שתן, דליפת שתן או אי שליטה על הסוגרים. חיתולים למבוגרים, הניתנים ללבישה בקלות, מגיעים בגדלים שונים ובעלי דרגות ספיגה ברמות שונות, נותנים מענה מצוין ויעיל.

חיתולים למבוגרים – מענה לבני הגיל השלישי
11/04/11 | גיל הזהב
. חיתולים למבוגרים מאפשרים לבני הגיל השלישי אפשרות להתנהלות יומיומית רגילה ככל הניתן, למרות מגבלותיהם השונות, המצריכות את לבישתו של חיתול זה. על חיתולים למבוגרים ושימושם במהלך הגיל השלישי, בכתבה הבאה.

סובלות מבעית בריחת שתן נשים ? יתכן כי מתאים לכן פתרון התנהגותי
27/03/11 | נשים - אחר
רבים מאיתנו מכירים נשים וגברים מבוגרים הסובלים מבעיית בריחת שתן, לעיתים אלה אפילו אתם הקוראים מאמר זה. בעיית בריחת שתן גברים ונשים מאפיינת מאוד את בני הגיל המבוגר ותפוצתה עולה ככל שעולה גם הגיל.

דרכי הטיפול והמניעה במצבי אי שליטה על הסוגרים
30/01/11 | גיל הזהב
החברה המערבית מקטלגת אי שליטה על הסוגרים כמצב מביך במיוחד, מתייגת בצורה קשה את הסובלים ממנה ומתייחסת אל תופעה כזו כאל סימן ראשון להזדקנות הגוף ולאובדן שליטה מוחלט עליו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI