דף הבית בידור ופנאי ספרות ספרים: טיפול נכון
ספרים: טיפול נכון
אביב יועצים 29/05/11 |  צפיות: 3509

ספרים הם אחד מהנכסים המופלאים ביותר שיש לנו בבית, והם תמיד יכולים למלא אותנו בידע ובתחושות ורגשות עזים. חשוב לדעת כיצד יש לטפל בהם כך שהם יחזיקו מעמד שנים רבות, ונוכל להעביר אותם בעתיד לדור ההמשך שלנו. ישנם כמובן ספרים מסויימים שהם בעלי ערך גבוה במיוחד ויש לטפל בהם במשנה זהירות, אך לכל הספרים יש להעניק טיפול זהיר ואוהב. הנה כמה המלצות חשובות בנושא:

1. שימרו היטב על עמוד השידרה של ספרים. הניחו כל ספר על צידו האחורי, פיתחו אותו וליחצו בעדינות על צידי עמוד השידרה מצידם הפנימי. פעולה זו מפחיתה את הנוקשות של ספרים מכל הסוגים, מה שמונע מעמוד השידרה להיסדק בקלות. עמוד השידרה של ספרים הוא אחד המקומות הראשונים העשויים להיקרע או להתבלות, מה שמוביל לבלייה של שאר הספר ולהפחתה בערכו.

2. הסירו את העטיפה החיצונית מספרים עם כריכה קשה (זו שנועדה לשמור עליהם מפני אבק), ושמרו על עטיפות אלו במקום בטוח כדי לשמור עליהן מפני כתמים. זה גם יעזור לכם לשמור על העטיפה מפני קריעה שעלולה להעשות בטעות כאשר אתם קוראים ספרים. אתם יכולים לרכוש גליל ניילון עבה מהסוג שעושים בו שימוש בסיפריות ולצפות בעזרתו בקלות ספרים יקרי ערך, כדי לשמור עליהם טוב יותר.

3. שמרו על ספרים בטמפרטורה קבועה ונוחה. שמרו על ספרים מפני חשיפה לחום גבוה מדי- הם עלולים לההפך לשבריריים מדי ולהיקרע בקלות. לחות גבוהה מדי עלולה לגרום לעובש, מה שיהרוס את הספרים מהר מאוד. אחסנו ספרים במקום קריר ויבש, כדי לעזור להם להישמר לאורך זמן.

4. יש להעמיד את הספרים זקופים ולא צפופים מדי, על מדף רחב. אתם יכולים גם לערום ספרים בערמה זה על גבי זה, אך רק אם הם כבדים במיוחד, ושכובים על צידם. חשוב מאוד לא לדחוס ספרים במקום קטן מדי, ולוודא שמדפי הספרים חזקים ויציבים מספיק עבורם.

5. אם תשאלו כל ספרנית, היא תאמר לכם שלספרים כואב כאשר מקפלים להם את פינת הדף כדי לסמן את מקום הקריאה האחרון. השתמשו תמיד בסימנייה, וכך לא תצטרכו להרוס את העמודים העדינים ולהשאיר "צלקות" בגוף הספר. גם אם אין לכם כרגע סימניה "אמיתית", אתם יכולים להשתמש בדף ניר קטן או אפילו לקרוע חתיכה קטנה של עיתון.

6. אם יש ספרים עם עמודים קרועים, תקנו אותם בעדינות לפני שהקרע יגדל. ניתן להשיג דבק מיוחד לספרים, שהוא נטול חומציות ולכן שומר על הדפים העדינים, וגם אינו מתייבש או נסדק כמו דבק רגיל. אך גם אם אין לכם דבק כזה בנמצא כרגע, חשוב לתקן את העמוד, אפילו באמצעות סלוטייפ רגיל.

7. הימנעו מכתיבה על ספרים. אפילו אם אתם סטודנטים שקוראים ספרים מסויימים לצורך הלימודים, ואתם רוצים להעזר בסימונים או אפילו הדגשות של שורות או פסקאות חשובות, חשוב שתדעו שכתיבה עליהם, אפילו באמצעות עיפרון, פוגעת בהם לנצח. גם אם מדובר בספרים שאתם מחוייבים לקרוא, כדאי לשמור עליהם- אולי לא תרצו בהכרח להוסיף אותם למדף הספרים שלכם, אך בוודאי תרצו למכור אותם לחנות ספרים משומשים או להעביר אותם לסטודנט אחר. במקום לכתוב בתוך ספרים, אתם יכולים לציין במחברת שלכם את מספרי העמודים ואת המילים הראשונות מכל פיסקה שחשובה לכם, או פשוט לסמן את העמוד המתאים בעזרת סימניה קטנה.

שימרו על כל החוקים הפשוטים והקלים הללו, ותזכו להאריך את חייהם של הספרים שלכם, ולהעביר אותם לילדים שלכם יום אחד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI