דף הבית חינוך ולימודים חינוך ילדים חומרי יצירה- להעביר את החופש בכיף
חומרי יצירה- להעביר את החופש בכיף
מתן מקבי 05/07/11 |  צפיות: 4114

אז במיוחד עבורכם ריכזנו כמה רעיונות לדברים שניתן לעשות עם חומרי יצירה לילדים:

•    פלסטלינה – בכל חנות של חומרי יצירה תוכלו לקנות פלסטינה בכמויות שונות ובשלל צבעי הקשת. פלסטלינה היא חומר שאינו מסוכן לילדים והם יכולים ליצור איתו פסלים, לצייר איתו על גיליונות וגם סתם להשתעשע.

•    צבעי גואש – מבין שלל חומרי יצירה שקיימים בשוק, צבעים כמו צבעי גואש וצבעים נוזליים אחרים הם המלכלכים ביותר שיש, ויחד עם זאת, חומרי יצירה מהאהובים על ילדים. אל תימנעו מלתת לילדים להתעסק עם צבעי גואש רק בגלל הניקיון, תנו להם לעשות זאת בגינה, בחדר מרופד בעיתונים, או בחדר משחקים שודאי כבר צבוע בצבעים אחרים.

•    עיתונים – עיתונים הם חומרי יצירה ממוחזרים איתם ניתן לעשות דברים רבים. עיסת נייר שהופכת לכל פסל שתרצו מתחילה בעיתון, קולאז'ים המתחילים בנייר עיתון ומסתיימים ביצירה בה הילד יכול להביע את עצמו, ובכלל, כל יצירה שהיא יכולה להתחיל בעיתונים. איספו לילדים עיתונים צבעוניים כדי שיוכלו להכין מה שהם באמת רוצים. ממגזינים, עיתוני נשים ואפילו ניירות פרסומת שהשאירו לכם בתיבת הדואר.

•    חימר – חימר הוא אחר מבין חומרי יצירה לא רבים המיועדים לפיסול. אך הוא חומר זול יחסית ונוח לעבודה. עיזרו לילדים בהתחלה, ללוש את החימר ולהפוך אותו לקל יותר לשימוש, ולאחר מכן תנו להם להתפרע איתו. ציבעו את הפסלים שנוצרו והפכו אותם ליצירה אמיתית.

•    קרטונים – עוד אחד מבין חומרי יצירה רבים העשויים מחומרים ממוחזרים. המסר שתעבירו לילדים בכך שמשתמשים שנית בחומר הוא חשוב וחינוכי, בנוסף, קרטון הוא חומר קל לעבודה וכזה שמאפשר יצירה של קולאז', פסלים ועוד.

לסיכום, אפשר גם להנות בחופש הגדול מבלי להוציא הרבה כסף. לא כל בילוי עם הילדים צריך להסתכם במאות שקלים, בבזבוז דלק ובביקור במקומות הומי אדם. עם חומרי יצירה אפשר ליהנות גם בבית ובלי לקרוע את הכיס.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מתן מקבי


 


מאמרים נוספים מאת מתן מקבי
 
חומרי יצירה- להעביר את החופש בכיף
החופש הגדול כבר כאן ואיתו מגיע השעמום הגדול. ילדים רבים מאבדים את סבלנותם, עם או בלי קייטנה, ויש צורך למצוא עבורם עיסוקים כדי לשמור על השפיות בבית. אחד הפתרונות הטובים והיצירתיים ביותר הם לקנות לילדים חומרי יצירה ולתת להם להתעסק איתם, ליצור יצירות אמנות, לשחק, ולהעביר את הזמן בכיף.

בניית אתר פורום
יש לא מעט עסקים וחברות שמחליטים על בניית אתר הכולל בתוכו פורום שדרכו הם יספקו מידע מקצועי בתחום העיסוק שלהם, המידע המקצועי המוצג בפורום מעניק לחברה מוניטין של חברה מקצועית ואמינה, וקהילת הגולשים הנכנסת לפורום רואה בחברה חברה בעלת ידע מקצועי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI