דף הבית חוק ומשפט ירושה ידועים בציבור – הסדרת ירושה וחלוקת רכוש
ידועים בציבור – הסדרת ירושה וחלוקת רכוש
מיכל ז 11/07/11 |  צפיות: 3392

אם בעל או רעיה נפטרים הרכוש שלהם עובר אל הצד השני ולילדים באופן אוטומטי אם אין צוואה שמציינת חלוקת ירושה אחרת. מה לגבי ירושה של בני זוג שאינם נשואים? זוגות שלא התחתנו יכולים להיחשב ידועים בציבור אם הם מצליחים להוכיח בבית משפט שהם מנהלים חיי משפחה מלאים ומשק בית משותף.

למרות שהוכיחו את היותם ידועים בציבור בבית משפט, רצוי שזוגות אלו יכינו את כל המסמכים הנדרשים שיעזרו להם להגן על הזכויות שלהם. אם ירושה היא העניין המטריד את מנוחתם של הזוגות האלו, הם יכולים להכין צוואה כדי שלא יקרה מצב שרכוש של אחד הצדדים שנפטר לא ילך באופן אוטומטי לצד השני ואל הילדים, במידה ויש ילדים.

יש להכין צוואה עם עורך דין שמתמחה בהכנת מסמכים מסוג זה. בצוואה מצהיר אדם איך הוא רוצה שהרכוש שלו יתחלק כאשר יצא מן העולם וכל עוד המסמך הוכן לפי החוק הוא בעל תוקף בבית המשפט ויש לחלק את רכושו של הנפטר בהתאם למה שנאמר בה.

צוואה להסדרת ירושה היא דבר שרצוי להכין על כל מקרה, אבל היא בעיקר חשובה אם מדובר בזוגות ידועים בציבור אשר חוששים ממה שיקרה במידה ואחד מהם ימות.

במידה וזוגות ידועים בציבור הוכיחו את מעמדם בבית המשפט, ירושה של אחד מהצדדים תתחלק באופן אוטומטי לצד השני, אם המעמד שלהם קיבל אישור. במידה ואחד הצדדים לא מעוניין שכל הרכוש שלו ילך לצד השני, גם כאן צוואה היא קריטית.

מסמך אחר שקשור לעניינים כספיים שכדאי שזוגות ידועים בציבור יכינו נקרא הסכם ממון. כמו צוואה שאיתה מסדירים ירושה בטרם עת, הסכם ממון נועד להסדיר חלוקת רכוש בין בני הזוג בטרם עת, אך במקרה זה מדובר במקרים של גירושין או פרידה.

בתוך הסכם ממון ידועים בציבור וזוגות שעתידים להתחתן מצהירים איך הם רוצים שהרכוש שלהם יתחלק ביניהם במידה ייפרדו. קובעים במסמך איזה חלק מהרכוש הוא אישי ואיזה חלק משותף. רכוש אישי יישאר אצל כל אחד מהצדדים ורכוש משותף יתחלק ביניהם באופן שווה ומוחלט. בנוסף, אפשר לקבוע בהסכם תשלום מזונות שישלם אחד הצדדים אם יהיו להם ילדים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI