דף הבית רפואה ובריאות רפואה טיפול בגלי הלם: פרטים על התהליך ומה שהוא כולל
טיפול בגלי הלם: פרטים על התהליך ומה שהוא כולל
אביב יועצים 01/08/11 |  צפיות: 2380

הטכנולוגייה של גלי הלם הופכת להיות יותר ויותר פופולרית בארץ ובעולם. אך כיצד בעצם גורמים גלי הלם לריפוי של אזורים פגועים? במהלך טיפול בגלי הלם, מכונה מיוחדת מייצרת גלי קול מדרגת אנרגייה גבוהה, אשר נשלחים בפולסים ישירות אל האזור הפגוע- באמצעות צינור מיוחד אשר בקצהו שפופרת (הפולסים החזקים הנשלחים אל הגוף הם אלו אשר העניקו לגלים אלה את השם- גלי הלם). גלי ההלם משפרים את המטבוליזם באזור הפגוע ומגבירים את זרימת הדם אליו. תופעות אלו מגרות את מנגנון הריפוי העצמי של הגוף, ובעצם מעודדות את הגוף לרפא את עצמו. הרקמות הפגועות נבנות מחדש בהדרגתיות, ולבסוף נרפאות. במילם אחרות, טיפול בגלי הלם פשוט עוזר לגוף לרפא את עצמו, ללא התערבות כירורגית.

כפי שצויין למעלה, גלי הלם הנם בעצם גלי קול, וניתן ממש לשמוע אותם. גלי הלם מסוג זה מתרחשים באופן טבעי בעולם, למשל כאשר ברקים פוגעים במשהו, או כאשר מטוסים שוברים את מחסום הקול. בעולם הרפואה, גלי הלם היו בשימוש משנות השמונים של המאה העשרים, ושימשו בתחילה עבור שבירת אבנים בכליות. בעולם הרפואה של היום, טיפול בגלי הלם מאפשר את העברתם של גלי הלם ישירות מהגנרטור המפיק אותם- אל האזור הפגוע המסב למטופל כאב. מפגש טיפוסי של קבלת טיפול בגלי הלם יכלול התייעצות עם אנשי המקצועה, אשר במהלכה- בנוסף לחתימה על הטפסים המתאימים- תתבצע הערכה של המצב וייבדקו אפשרויות טיפול שונות.

במידה והרופאים, ביחד עם המטופל, הגיעו למסקנה שקבלת טיפול בגלי הלם היא האפשרות הטובה ביותר, יקבעו עבורו הטיפול או הטיפולים שעליו לקבל. מטופלים מסויימים יוכלו להסתפק בטיפול יחיד, ואילו מטופלים אחרים יתבקשו לקבל 2-5 טיפולים בממוצע, במרחק של בערך שבוע בין טיפול לטיפול. כל טיפול בגלי הלם נמשך בממוצע בין 4-20 דקות. המטפל ימרח ג'ל מקשר על האזור הפגוע, וייתן למטופל הרדמה מקומית במקרה הצורך (בהתאם למידת הרגישות של המטופל ולעוצמתם של גלי הקול). לאחר מכן, המטפל יעביר גלי הלם ישירות אל האזור הפגוע, בעזרת המכונה המיוחדת.

היות והמטופל נמצא בהכרה מלאה לאורך כל הטיפול, הוא יכול לתת למטפל משוב על הטיפול, מה שעזור למטפל לקבוע את המיקום המדוייק שאליו יש לשלח גלי הלם, ואת העצמה הרצוייה של הגלים. לאחר טיפול בגלי הלם, המטופל עשוי לרהגיש- באופן זמני- רגישות יתר באזור שעבר טיפול, כאב קל או נפיחות. תופעות אלו נמשכות כמה ימים אחרי הטיפול, והמטופלים מדווחים שהן נסבלות ועוברות מעצמן. לאחר קבלת טיפול בגלי הלם, המטופל יכול לחזור כמעט באופן מיידי לכל הפעילויות שלו. על אף תופעות הלוואי הקלות שעשויות להופיע לעיתים, מעולם לא דווח על אף תופעת לוואי קשה שנגרמה עקב קבלת טיפול בגלי הלם- גלי הלם אינם יכולים ליצור זיהומים או פגיעה בגוף, בשונה מניתוחים אשר עלולים לגרום לתופעות לוואי מסוג זה.

ייתרון נוסף של קבלת טיפול בגלי הלם, הוא שבניגוד לניתוח, אשר לעיתים אנשים נאלצים לחכות לקבלתו כמה חודשים- ניתן לקבוע את הטיפול במהרה, ולקבלו כמעט ללא דיחוי. גם מטופלים אשר יתבקשו לעבור יותר מטיפול אחד, לא ירגישו פגיעה בשגרה שלהם, משום שהטיפול הוא קצר מאוד, ואינו מצריך כל תקופת התאוששות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI