דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר מבנה השירות הרפואי בישראל
מבנה השירות הרפואי בישראל
יון דר 22/08/11 |  צפיות: 3098

במאמר קצר זה נסקור בפניכם את מבנה שוק השירותים הרפואיים לאזרח בארץ מהתקופה שלפני קום המדינה ועד היום. מבנה מרתק שמשלב בין שלושה גורמים שונים. שירותים ממשלתיים בעיקר בבתי חולים. שירותים קהילתיים במסגרת של קופות החולים השונות ושירותים פרטיים שונים שהם בדרך כלל סביב רופאים מקצועיים וטיפולים של רפואה אסטטית ומשלימה. אבל כמעט ולא במסגרות אינפוזיות בשונה מבתי חולים במדינות מערביות אחרות ובראשן ארצות הברית שבה כמעט כל הרפואה מתבססת על שירותים פרטיים לחלוטין.

קופות החולים לפני קום המדינה

קופות חולים קמו לראשונה עוד ב19011 הוגה הרעיון היה ברל כצנלסון, בעקבות פגיעה באחד מהפועלים החקלאיים של אותה תקופה. הראשונה שקמה הייתה קופת חולים כללית שהפכה עם השנים להיות קופת החולים של ההסתדרות. אחרי קמה בשנות הארבעים קופת החולים מכבי כסוג של פתרון נוסף ואפילו כנגד קופת החולים הסוציאליסטית. שבבעלות ההסתדרות. הרופאים שהקימו את מכבי היו יוצאי גרמניה, בורגנים שחשבו שצריך להציע פתרון הולם בעיקר למעמד הבורגני שהתפתח בתל אביב ושלא רצה להיות חלק מההסתדרות.. עד קום המדינה היו כמה בתי חולים בבעלויות שונות חלקן ציבוריות וחלקן בבעלות פרטית. בעיקר בתי חולים קטנים בכל מיני מקומות בארץ כדוגמת בית החולים הסקוטי בטבריה

קופות החולים עם קום המדינה

עם קום המדינה המשיכו קופות החולים להתפתח. קופת החולים הכללית הפכה ברבות השנים לשרותי בריאות כללית וקופת החולים מכבי הפכה להיות מכבי שרותי בריאות כמו כן קמו קופת חולים לאומית שהייתה מסונפת לתנועת החרות וקופת החולים מאוחדת. ארבעת קופות החולים מהוות היום את התשתית המרכזית של הרפואה הקהילתית במדינת ישראל.

בתי החולים הממשלתיים

במדינת ישראל שני סוגים של בתי חולים, כאלו שבבעלות המדינה וכאלו שבבעלות קופות החולים. בתור חולים אתם ממש לא חשים את ההבדל, מבחינתכם אתם מגיעים לבית החולים שהכי קרוב אל מקום המגורים שלכם. יחד עם זאת מבחינת עלויות האשפוז ישנה התחשבנות פנימי בין בתי החולים שבבעלות קופת החולים למדינה שמממנת חלק גדול מהטיפולים.

בתי חולים פרטיים

עדיין קיימים במדינה כמה בתי חולים שהם פרטיים, מדובר על מספר ממש קטן של בתי חולים בהם מתבצעים ניתוחים וטיפולים אם כי מדובר יחסית על כמויות מועטות של טיפולים. בשנים האחרונות גדל החלק של בתי החולים הפרטיים כדוגמת בית החולים אסותא החדש שנפתח ברמת החייל או המדיקל סנטר בהרצליה פיתוח ומרכז רפואי חורב בחיפה. במגזר הערבי ישנם עדיין כמה בתי חולים קטנים כדוגמת זה שפועל בנצרת על ידי נזירות.

מרפאות פרטיות

במקביל ובמשותף עם קופות החולים השונות פועלים בארץ אלפי רופאים מקצועיים בתחומים שונים. הם מקבלים חולים בקליניקות הפרטיות שלהם. אין תחום רפואי שלא פועלים בו רופאים שונים. הם פועלים באופן פרטי או עבור קופות החולים.

מרפאות פרטיות בתחומים משלימים

בשנים האחרונות חל גידול עצום בכל מה שקשור ברפואה המשלימה והאסטטית, החל מטיפולי לייזר לקמטים ועד לניתוחי עיניים. וניתוחים פלסטיים שונים. לצורך העניין קמו לא מעט מרפאות פרטיות שמשרתות הרבה מאוד מטופלים בכל רחבי הארץ תוך רצון לתת מענה מקיף ואיכותי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יון דר


 


מאמרים נוספים מאת יון דר
 
ביטוח בריאות הפניקס מול ביטוח בריאות כלל
הדבר הראשון אותו אתם נדרשים לעשות הוא למלא שאלון רפואי מאוד מפורט. השאלון הזה הוא הבסיס שעל פיו נקבע הפרופיל שלכם בתור מבוטחים. אם לדוגמא היה לכם אירוע לב בגיל יחסית צעיר, חברת הביטוח תסתכל ובצדק עליכם באופן שונה מאשר אם רק שברתם רגל במסגרת של

מבנה השירות הרפואי בישראל
עדיין קיימים במדינה כמה בתי חולים שהם פרטיים, מדובר על מספר ממש קטן של בתי חולים בהם מתבצעים ניתוחים וטיפולים אם כי מדובר יחסית על כמויות מועטות של טיפולים. בשנים האחרונות גדל החלק של בתי החולים הפרטיים כדוגמת בית החולים אסותא החדש שנפתח ברמת החייל או

ביטוח בריאות בישראל רקע קצר
אחת הנקודות הכי משמעותיות כשמדובר על ביטוחים רפואיים פרטיים הן ההגנות שהם מספקים לכם למקרה שתזדקקו להשתלות איברים, נכון להיום בנק ההשתלות ממש לא מספק ולעיתים אנשים זקוקים לקבל תרומות על מנת שיכולו לצאת לחו"ל לצורך השתלות במדינות מערביות שלא
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI