דף הבית ביטוח ביטוח - אחר מהו בעצם ביטוח דירה
מהו בעצם ביטוח דירה
זיו בן 25/08/11 |  צפיות: 3082

הרבה פעמים אתם שומעים מושגים ואינכם יודעים בוודאות במה מדובר ודי מתביישים לשאול היות ונראה כי הדבר ידוע כבר לכל, אך זהו אינו המצב וחוסר ידיעה עלול רק להזיק ולפגוע. מושג שחוזר על עצמו ונשמע לא פעם הינו ביטוח דירה. אך מהו בדיוק ביטוח דירה, מה הוא כולל, מאיפה רוכשים אותו, ומה הסיפור עימו.

ביטוח דירה ידאג כי ביום קריר לא תישארו רק עם התחתונים על גופכם. רכשתם דירה, הוצאתם את כל חסכונותיכם וממונכם, והנה מחוסר ידיעה החלטתם שלא לבטח את הדירה ולרכוש ביטוח דירה. ופתאום משום מקום רעידת אדמה, הבניין קרס כולו ועימו הדירה. עכשיו אין כסף לשיקום, הרי הכל הלך על רכישת הדירה, ואתם עכשיו לבדכם בלי דירה, בלי רכוש, בלי כלום. ומדוע, בגלל שלא רכשתם ביטוח דירה.

ביטוח דירה הוא בעצם שם כללי לשני סוגי ביטוח שחוברים יחדיו ומעניקים הגנה מושלמת לנכס היקר ביותר המצוי ברשותכם. ביטוח זה כולל ביטוח מבנה לדירה וביטוח תכולה לדירה. ביטוח מבנה לדירה כשמו כן הוא, ביטוח המתייחס אך ורק למבנה הנכס ולמחוברים בלתי נפרדים ממנו כדוגמת חלונות, דלתות, מערכת הסקה, דוד שמש, מזגנים, ארונות מטבח ועוד. כמו כן ביטוח מבנה לדירה כולל בתוכו את שטח המרפסות וכן את חלקו היחסי של בעל הדירה ברכוש המשותף במקרה ומדובר בבניין משותף.

ביטוח מבנה לדירה מטרתו להעמיד אתכם באותו מצב שהיה קודם להתרחשות האירוע הביטוחי. גם במקרה הקיצון שהנכס עצמו נמחק מעל פני האדמה. נניח שהרע מכל אירע, ביטוח מבנה לדירה מופעל ומכסה את הוצאות פינוי ההריסות, שכירת אנשי מקצוע כמו אדריכלים וקבלנים, הוצאות בנייה ואף החזר דמי שכירות היות וכרגע נאלצתם לשכור דירה חלופית עד שהנכס יוקם מחדש.

הכל טוב ויפה אך מה בנוגע לרכוש המצוי בדירה? בשביל זה קיים ביטוח תכולה לדירה, ביטוח תכולה לדירה מכסה את הרכוש הקיים בדירה עצמה ואינו כולל רכוש שהושאר במקום פתוח ללא כל השגחה כגון במרפסת הדירה או בחצר הבית. ביטוח תכולה לדירה יכסה בדיוק את המוגדר בפוליסת הביטוח ולכן רצוי ואף הכרחי לעיין היטב בפוליסת הביטוח ולבדוק מה בדיוק חל במסגרתו, מה גובה הכיסוי וההגבלות השונות.

ביטוח תכולה לדירה חייב להתבסס על פי תקנות הביטוח על פוליסת ביטוח תקנית הקובעת תנאי סף מינימאליים בדומה לביטוח חובה לרכב, חברות הביטוח אינן יכולות להרע את תנאי המבוטחים, אלא רק להיפך לשפרם ולהרחיבם. עקב התחרות הרבה הקיימת בשוק, לא פעם חברות הביטוח ישפרו את פוליסת הביטוח ויוסיפו הרחבות וישנו תנאים לטובת הלקוח וזאת לעיתים ללא כל עלות מצידכם, לכן מומלץ לערוך סקר שוק בין חברות הביטוח השונות ולבדוק מה בדיוק מוצע במסגרת פוליסת הביטוח. עלות הפרמיה אינה חזות הכל אלא צריך לבדוק עמוק בקנקנן.

ביטוח דירה יחול בהתרחשות אירוע ביטוחי כמו רעידת אדמה, שריפה, התפוצצות, התרסקות כלי תעופה, התנגשות כלי רכב במבנה, שיטפון, סערה ועוד הכל בהתאם לבחירתכם ושיקולכם. הכל הוא עניין של סיכוי וסיכון מול עלות,הבחירה בידכם, רק שייגמר בטוב.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 זיו בן


 


מאמרים נוספים מאת זיו בן
 
הלוואה לכל מטרה, למענכם בכל שעה
26/08/11 | הלוואות
הציבור בישראל החל להשתמש בכלי מימון חדש יחסית בשם הלוואה לכל מטרה. אם בעבר הלוואות היו נחשבות כמפלט אחרון כיום מדובר במכשיר מימון לגיטימי.

מהו בעצם ביטוח דירה
הרבה פעמים אתם שומעים מושגים ואינכם יודעים בוודאות במה מדובר ודי מתביישים לשאול היות ונראה כי הדבר ידוע כבר לכל, אך זהו אינו המצב וחוסר ידיעה עלול רק להזיק ולפגוע. מושג שחוזר על עצמו ונשמע לא פעם הינו ביטוח דירה. אך מהו בדיוק ביטוח דירה, מה הוא כולל, מאיפה רוכשים אותו, ומה הסיפור עימו.

מימון ואשראי הגז של עולם הכלכלה
02/08/11 | הלוואות
בשנים האחרונות נהפכו הלוואות לדבר שבשגרה, הן לגבי הלוואות לעסקים והן לגבי אנשים פרטיים, כל אחד מסיבותיו. הלוואות לעסקים בעצם מהוות כלי מימון ומאפשרות לעסק להתפתח ולגדול או לחילופין להקים אותו מבראשית. הלוואות לעסקים פותחות עולם חדש למי שבידו סכום ראשוני להשקעה וצריך מימון נוסף לעזרה.

איפה הכי משתלם והכי בטוח לעשות ביטוח נסיעות?
היום כבר ידוע לכל כי חופשה בחו"ל אינה מושלמת ללא ביטוח נסיעות שישקיט את לבכם וידאג לכל מחסור בעת הצורך. הביטחון כשמאחוריכם גב כלכלי חסון של חברת ביטוח אינו דבר שיש לזלזל בו. הרי בישראל ההוצאות הרפואיות מכוסות מכוח חוק ביטוח בריאות ממלכתי המעניק שירותי ביטוח באמצעות אחת מקופות החולים השונות, אך ברגע שחוצים את גבולות המדינה החוק אינו חל עוד ואתם ברשות עצמכם.

הלוואות לכל מטרה, היום בקלות יתרה
21/07/11 | הלוואות
שלטון היחיד של המערכת בנקאית בכל הנוגע להענקת הלוואות עזב את העולם והכוח הצרכני עבר לידי האדם הפרטי, וככל שהתחרות בשיאה כך ניתן למצוא מסלולי הלוואות אטרקטיביים ומפתים מטעם הגופים השונים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI