דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה דיאטה ותזונה לאנטי אייג'ינג - ד"ר יעקב עזרא
דיאטה ותזונה לאנטי אייג'ינג - ד"ר יעקב עזרא
קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית 19/10/11 |  צפיות: 4159

דיאטה ותזונה אנטי אייג'ינג הינה דיאטה המגבילה את צריכת הקלוריות בכ- 30%-50% מצריכת הדיאטה הרגילה (30% לפחות) בכדי להגדיל את תוחלת החיים האנושית (אנטי-איגי'נג). אנשים שעברו את הדיאטה גם שיפרו את הבריאות בתקווה שהם צורכים מספיק ויטמינים, מינרלים וחומרים מזינים חיוניים אחרים.


הרעיון בדיאטה  דלת קלוריות הוא שמגבילים יכול להגדיל באופן משמעותי את תוחלת החיים כבר מאז 1930. בשנת 1935 פרסם אוניברסיטת קורנל מזון החוקרים קלייב McCay וליאונרד מיינרד בסדרה של מחקרים ניסויים שבה חולדות מעבדה הואכלו בדיאטה המכילה שליש פחות קלוריות (בהשוואה לקבוצת ביקורת של חולדות) אך עדיין הדיאטה הכילה מספיק כמויות של ויטמינים, מינרלים, חלבונים, וחומרים מזינים חיוניים אחרים. דיאטה היפו-קלוריות מגבילה סיפקה הרבה פחות אנרגיה מאשר בעבר חשבו החוקרים חולדות הנדרש כדי לשמור על צמיחה לפעילות רגילה. החולדות על דיאטה מופחתת קלוריות חיו 30-40% יותר מאשר החולדות על דיאטה קלוריות נורמלי.

מחקרים מראים שהדיאטה לאנטי-אייגי'נג מוסיפה שנים לחיים, הדיאטה משפרת את תוחלת החיים ומונעת או יותר נכון מעכבת את אובדן הנעורים כמעט מכל הבחינות, כגון: צימצום הירידה בכוח ובסיבולת השריר, אובדן מסת שריר (קטבוליזם), אשר יכולים להשפיע על היכולת לבצע פעילות גופנית.
ניתן למנוע או לעכב מחלות רבות, כולל מחלות לב וכלי-דם, סרטן, שבץ מוחי, סוכרת, אוסטיאופורוזיס (התדלדלות העצם), אלצהיימר, פרקינסון וירידה ברמות הטסטוסטרון, הורמון הגדילה והורמונים נוספים.

איבוד משקל מהיר (יותר משני ק"ג בשבוע), אשר יכול להיות בעל השפעה שלילית על הבריאות הכללית
רוב הפונקציות הפיזיולוגיות ביכולות המנטליות של בעלי חיים על תזונה מופחתת קלוריות. 

עתודות אנרגיה מופחתת: מוצג כדי להאריך את תוחלת החיים המקסימלית של צורות החיים ביותר הוא נבדק על סדירות הווסת. שינוי דרסטי באחוזי השומן ושריר, אנשים ולגרום להיראות רזה או אנורקסית

2,000 מחקרים שנעשו, בעיקר על בעלי חיים, על הקשר בין הגבלת קלוריות ואריכות ימים מוגברת.

דיאטה מופחתת קלוריות נלקח צעד אחד קדימה על ידי אוניברסיטת קליפורניה, לוס אנג'לס, פתולוג רועי Walford שחקרו את הביולוגיה של ההזדקנות. בשנת 1986 הוא פרסם דיאטה 120 שנה המעקב בשנת 2000, מעבר דיאטה 120 שנה שבה הוא טען כי תוחלת החיים האנושית ניתן להגדיל באופן משמעותי על ידי הקפדה על דיאטה קפדנית המכילה את כל אבות המזון הדרושים על ידי בני אדם, אבל עם כשליש קלוריות.

דיאטה: דיאטות אנטי אייג'ינג הם משטרים להפחית את מספר הקלוריות הנצרכת בכ-30-50% כמובן על חשבון המזון המהיר !

חומצה deoxyribonucleic (DNA), מולקולות חומצות גרעין בתוך גדיל כפול מפותל, המכונה סליל כפול, כי הוא המרכיב העיקרי של הכרומוזומים. ה-DNA הנושא מידע גנטי והוא הבסיס של החיים.
רדיקלים חופשיים, מאוד תגובתי אטומים או מולקולות שיכולות נזק לדנ"א.

רכיבים חשובים הדיאטה לאנטי-אייגי'נג: את הכמויות הדרושים של ויטמינים, מינרלים , חלבונים וחומרים מזינים אחרים שהגוף זקוק כדי להתקיים ולגדול. הגבלה זו קלוריות הוכח להגדיל את תוחלת החיים של בעלי חיים שונים, כולל חולדות, דגים, זבובי פירות, כלבים, קופים, כמה מחקרים בבני אדם  שנעשו, אך ראיות והשפעתה על בני אדם מוגבלת מאוד לעומת תוצאות זמינים מחקרים בבעלי חיים.

דיאטה ותוכלת החיים: המחקרים מצביעים על כך השלים הגבלת קלוריות יכולה להגדיל את תוחלת החיים המקסימאלית האדם בכ- 30%. הבעיה מניעת מדענים מציעים הוכחה מהותית שבני אדם יכולים להגדיל באופן משמעותי את תוחלת החיים שלהם ע"י הגבלת צריכת הקלוריות (מעיקר ממזון מהיר-ג'נק-פוד) היא המקסימאלית תוחלת החיים הינה כ- 110-120 שנה בקירוב. הדיאטה קשה, האומנם ישנה עלייה של 30% יהיה להאריך את תוחלת החיים האנושית 143-156. זוהי תקופה ארוכה במיוחד עבור מחקר מדעי דורש מעורבות של כמה דורות של מדענים. רק כמה מאות אנשים אי פעם תועדו בעבר חיו עד גיל 110 ויש רק שני אנשים עם תיעוד אישר שחיו עד גיל 120 לפחות: ז'אן לואיז Calmet (1875-1997) של צרפת שחי 122 שנים ו 164 ימים, ו Shigechiyo איזומי (1865-1986) של יפן שחי 120 שנים ו 237 ימים, על פי רשומות גינס.

מאז 1980, עשרות ספרים פורסמו מציע ספציפי הפחתת קלוריות דיאטות שמטרתן להגדיל את תוחלת החיים. דיאטות הפופולרי ביותר כוללות את דיאטה אוקינווה, דיאטה נגד-דלקת, דיאטה לאריכות ימים,  דיאטה וסוג הדם, אנטי אייג'ינג תוכנית, ואת דיאט 120 שנה.

דיאטה כאורח חיים: הגבלת קלוריות בדיאטה היא גישה לכל החיים לאכילה ע"י משמעותית בהורדת צריכת הקלוריות היומית ועדיין מקבל את כל החומרים המזינים הנדרשים של הגוף. אנשים חווים רעב או רעב לא מקבלים הטבות אריכות ימים מאז צריכת הקלוריות הנמוכה שלהם מכיל תזונה קטנה. הדיאטה הוא האמין שאנשים מירב התועלת שמתחילים באמצע שנות ה -20 שלהם, עם השפעות מועילות להפחתת יחסי עם הגיל זה מתחיל דיאטה.

למרות שישנם וריאציות בין אנטי אייג'ינג דיאטות, תזונה מופחתת קלוריות ביותר ממליץ קבוצה בסיסית של מזונות. אלה כוללים ירקות, פירות, דגים, סויה, דל שומן או ללא שומן ומוצרי חלב, אגוזים, אבוקדו, ושמן זית. משקאות העיקרית המומלצת מים ותה ירוק או שחור.

הנחיות על הפחתת הקלוריות משתנות מדיאטה לדיאטה, החל ירידה של 10% להפחתה של 50% בצריכת נורמלי. רועי ל Walford (1924-2004), ומחברם של מספר ספרים על אנטי אייג'ינג דיאטות, אומר מטרה סבירה היא להשיג הפחתה של 10-25% במשקל נורמאלי של אדם על בסיס גיל, גובה מסגרת הגוף. תזונה דיאטה אנטי אייג'ינג תוכנית ממליץ לגברים בעלי משקל נורמלי לאבד עד 18% ממשקלם בששת החודשים הראשונים של הדיאטה. התוכנית ממליצה לאבד 10% ממשקל שלה בששת החודשים הראשונים, הפסד של 12 ק"ג.

אנטי אייג'ינג של Walford היא תוכנית דיאטה המבוססת על עשרות שנים של ניסויים בבעלי חיים. זה מורכב המחשב שנוצר שילובי מזון המכיל את כל תפריטי ארוחה של המחלקה האמריקאית של קצבאות היומית המומלצת של החקלאות של ויטמינים וחומרים מזינים חיוניים אחרים באמצעות מזון דל קלוריות. על הדיאטה, המספר המרבי של קלוריות מותר הוא 1,800 ליום. קיימות שתי שיטות להתחלת דיאטה: התמצאות מהירה אוריינטציה הדרגתי.

דיאטה בשיטת התמצאות הדרגתי מאפשר לאנשים לאמץ את הדיאטה לאורך זמן. בשבוע הראשון, אנשים לאכול ארוחה מזין גבוה ביום אחד. זה מגדיל על ידי ארוחה אחת בשבוע עד המשתתפים אוכלים ארוחה אחת גבוהה מזינים כל יום בסוף שבעה שבועות. ארוחות נוספות במהלך היום הם דלי קלוריות, מזון בריא, אך אין הגבלה על כמות אדם יכול לאכול. אחרי חודשיים, המשתתפים לעבור אכילה דל קלוריות, תזונה מזונות עתירי עבור כל הארוחות.

מדגם של יום אחד דיאטה דלה בקלוריות, תפריט תזונה גבוהה שפותחה על ידי Walford היא:

• ארוחת בוקר: כוס אחת של מיץ תפוזים, אחד ביצה עלומה, פרוסה אחת של לחם מחיטה מעורבת, כוס אחת של קפה, תה או מבושל.
• צהריים: אחד חצי כוס גבינת קוטג' דל שומן מעורבב עם חצי כוס יוגורט ללא שומן, כף אחת של נבט חיטה קלוי, תפוח, ואחד שלם חיטה מאפין אנגלית.
• ארוחת ערב: שלושה גרם של חזה עוף צלוי ללא העור, תפוחי אדמה אפויים, ואת כוס אחת של תרד מאודה.
• חטיף: חמישה תאריכים, סובין שיבולת שועל מאפין, ואת כוס אחת של חלב דל שומן.
שלוש ארוחות חטיף מכיל 1472 קלוריות, 92 גרם חלבון, 24 גרם שומן, 234 גרם פחמימות, 27 גרם סיבים.

המטרה של דיאטה אנטי אייג'ינג היא להאט את תהליך ההזדקנות, ובכך מאריך את תוחלת החיים האנושית. למרות שזה לא דיאטה לירידה במשקל, אנשים הנוטלים קלוריות באופן משמעותי פחות ממה שנחשב נורמלי על ידי תזונאים צפויים לרדת במשקל. פעילות גופנית היא לא חלק דיאטות הפחתת קלוריות. החוקרים ממליצים לאנשים בהדרגה המעבר דיאטה מופחתת קלוריות במשך שנים אחד או שניים מאז הפחתת קלוריות פתאומי יכול להיות לא בריא ואף לקצר את תוחלת החיים.

אין תשובה ברורה לשאלה מדוע קשה צמצום צריכת הקלוריות תוצאות בחיים ארוכים ובריאים. החוקרים הסברים שונים ורבים מציעים זה יכול להיות בגלל שילוב של גורמים. תיאוריה אחת היא כי הגבלת קלוריות ומגן מפני נזקי DNA, מגביר את אנזים תיקון דנ"א פגום, ומקטין את פוטנציאל להיות שונה של גנים כדי להפוך סרטניים. אחרים הפחתת קלוריות (CR) תיאוריות מציע:

• CR עוזר להפחית את הייצור של רדיקלים חופשיים, מולקולות יציבות כי הפיגוע בריא, מולקולות יציבות. נזק שנגרם על ידי רדיקלים חופשיים עולה ככל שאנשים מזדקנים.
• CR עיכובים הירידה הקשורות לגיל של המערכת החיסונית האנושית שיפור תפקוד מערכת החיסון עלולה להאט את ההזדקנות.
• CR מאט, חילוף החומרים של הגוף להשתמש באנרגיה. כמה מדענים משערים כי חילוף החומרים גבוה יותר של האדם, מהר יותר כשהם מזדקנים.
הטבות
היתרונות העיקריים של דיאטה אנטי אייג'ינג הם שיפור הבריאות ומניעת מחלות או לסכל כגון מחלות לב, סרטן, שבץ, סוכרת, אוסטיאופורוזיס, אלצהיימר, פרקינסון. מחקרים מראים כי פעולות פיזיולוגיות ביותר ביכולות המנטליות של בעלי חיים על דיאטה מופחתת קלוריות מתאימות לאלה של בעלי חיים הרבה יותר צעיר. הדיאטה הוכיחה גם הארכת תוחלת החיים המקסימלית עבור רוב צורות החיים שבו הוא נבדק.

אמצעי זהירות
דיאטה מופחתת קלוריות, לא מומלץ לאנשים מתחת לגיל 21 מאז זה עלול לפגוע בצמיחה הפיזית. ליקוי זה כבר ראיתי במחקר על חיות מעבדה צעיר. בבני אדם, התפתחות מנטלית ופיזית שינויים במוח המתרחשים בני נוער ואנשים בשנות ה -20 המוקדמות שלהם, כי עלולות להיות מושפעות לרעה על ידי דיאטה דלת קלוריות.

אנשים אחרים יעצו מתחיל דיאטה מוגבלת קלוריות כוללת נשים אשר מתכננים להיכנס להריון, נשים בהריון, ואלה תינוקות אבות. מסת גוף נמוכה (BMI), אשר מתרחשת עם דיאטה דלת קלוריות, היא גורם סיכון בהריון, יכול לגרום השחלות מתפקדת פוריות. BMI נמוך גם יכול לגרום ללידה מוקדמת ומשקל לידה נמוך של תינוקות. אנשים עם מצבים רפואיים או מחלות הקיימים אינם מעזים דיאטות מופחת קלוריות. הם צריכים להיות זהירים במיוחד להתייעץ עם הרופא שלהם לפני תחילת.

סיכונים
ישנם מגוון רחב של הסיכונים הקשורים דיאטה, אנטי אייג'ינג מופחת קלוריות. סיכונים אלה כוללים בעיות פיזיות, נפשיות, חברתיות, ואת אורח החיים.

• הרעב, התשוקה לאוכל, ואת האובססיה עם אוכל.
• אובדן כוח או סיבולת ואובדן של מסת שריר, אשר יכולים להשפיע על פעילות גופנית, כגון ספורט.
• ירידה ברמות הטסטוסטרון, אשר יכול להיות מתוגמל עם תוספת טסטוסטרון
• איבוד משקל מהיר (יותר משני ק"ג בשבוע), אשר יכול להשפיע לרעה על בריאות
• ריפוי פצעים איטי
• צמצום מסת עצם, בדר המעלה את הסיכון לשברים ואוסטיאופורוזיס
• רגישות מוגברת לקור
• צמצום עתודות אנרגיה ועייפות
• מחזור חריג
• כאבי ראש
• שינויים במראה עקב ירידה דרסטית האחוזי השומן וופירוק מסת השריר, גורמת לאנשים להיראות רזה או לפתח מחלת אנורקסיה.
סוגיות חברתיות יכול לנבוע על ארוחות משפחתיות, שכן לא כל בני המשפחה עשוי להיות על דיאטה מופחתת קלוריות. סכסוכים הקשורים סוגי המזון מוגש, את כמות המזון מוגש ומספר ארוחות ביום, בצום עלולים לפתח. נושאים חברתיים אחרים כוללים אכילה במסעדות, אוכל במקום העבודה, מסיבות וחגים. לטווח ארוך ההשפעות הפסיכולוגיות של דיאטה מופחתת קלוריות אינם ידועים. עם זאת, מאז דיאטה דלת קלוריות מייצג שינוי משמעותי בחייו של אדם, בעיות פסיכולוגיות ניתן לצפות, כולל אנורקסיה, ומחשבות אובססיביות על אוכל ואכילה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית

קובי עזרא Ph.D מומחה לרפואה נטורופטית, ומאמן כושר. מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוד...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
אתר: פיתוח גוף, אתר: דיאטה מהירה

דיאטה מהירה1, סוכרת הריון, אנטי אייג'ינג

פיתוח גוף

דיאטה מהירה | דיאטה אישית



 


מאמרים נוספים מאת קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית
 
קובי עזרא ויוסי אדרי תחרות מר ישראל, פיתוח גוף, פיתוח שרירים
קובי עזרא, יוסי אדרי, פיתוח גוף, פיתוח שרירים, תחרות מר ישראל, תחרות מר ישראל יוסי אדרי מנתניה הוא אלוף האלופים בתחרות מר ישראל: "עשור אני מחכה לגביע", היה שווה לחכות 40 שנה כדי להגיע ליום הזה", הוא אומר וחושף את הדיאטה המיוחדת שלו

דיאטה מנצחת תרופות לאנטי-אייגינג ובריאות מטבולית, קובי עזרא חוות דעת
21/11/21 | השמנת יתר
דיאטה מנצחת תרופות לאנטי-אייגינג ובריאות מטבולית, קובי עזרא חוות דעת. המחקר, שנערך בעכברים, הראה שלתזונה (כולל קלוריות כללית ומאזן מאקרו-נוטריינטים) הייתה השפעה גדולה יותר על ההזדקנות והבריאות המטבולית מאשר לשלוש תרופות הנפוצות לטיפול בסוכרת ולהאטת ההזדקנות. הממצאים מתפרסמים ב- Cell Metabolism.

איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא
איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא. ישנו הורמון בגוף האדם הידוע כהורמון גדילה אנושי (HGH, Human Growth Hormone) המווסת את הגובה. הורמון הגדילה מיוצר ע"י בלוטת יותרת המוח וחיוני ביותר לצמיחה של עצמות ארוכות וסחוס.

איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא
איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא. ישנו הורמון בגוף האדם הידוע כהורמון גדילה אנושי (HGH, Human Growth Hormone) המווסת את הגובה. הורמון הגדילה מיוצר ע"י בלוטת יותרת המוח וחיוני ביותר לצמיחה של עצמות ארוכות וסחוס.

צמיחה וגדילה בגובה - קובי עזרא PhD
צמיחה וגדילה בגובה - קובי עזרא PhD, צמיחה וגדילה בגובה נוצרת ע"י התארכות עצמות הארוכות, כתוצאה מכונדרוגנזה בצלחות האפיפיזאליות, המכונות גם צלחות הגדילה. תהליך זה נובע מהתרבות כונדרוציטים, היפרטרופיה והפרשת מטריקס חוץ תאית. המאורגן על ידי רשתות מורכבות של גורמים תזונתיים, תאיים, פרצרין ואנדוקריניים. ניתן להגדיר את גיל ההתבגרות כתקופת המעבר מילדות דרך התפתחות מאפיינים מיניים משניים ועד השגת הגובה הסופי בבגרות. מהירות הצמיחה מוגברת בתחילת המוקדמות או באמצע החיים, ידועה כגידול הפוברטלי.

קריאטין - קובי עזרא
קריאטין - קובי עזרא היא חומצה אורגנית חנקנית הנוצרת באופן טבעי. תפקידו העיקרי של הקריאטין הוא להקל על מיחזור של אדנוזין טריפוספט (ATP), מטבע האנרגיה של התא, בעיקר ברקמת השריר והמוח.

דיאטה מהירה מאוד
05/04/15 | דיאטה
דיאטה מהירה. דיאטות לירידה במשקל. ישנן סיבות שונות לאיזון המשקל ודיאטות שונות: החל ממראה חיצוני, עיסוק בספורט ובריאות, לרבות בריאות הלב וכלי הדם ומניעת סרטן....

חיטוב הגוף - קובי עזרא
21/06/14 | דיאטה
בדיאטת דיאט2אול אוכלים כמעט הכל! אך לרוב הדיאטה נקבעת בהתאם למה שהמטופל אוכל באורח ה"נורמאלי" שיגרתי. וכמובן בשילוב המזונות הייחודי! מניב את התוצאות האופטימאליות לחיטוב הגוף באופן מקסימאלי ומהיר ביותר.

מניעת סוכרת מסוג 2
יש חוקרים הטוענים שניתן למנוע סוכרת מסוג 2, זאת ע"י שינוי בהרגלי החיים. היות ותוכנית תזונה ודיאטה נכונה המותאמים לפרט בשילוב תוכנית אימונים אכן עשויים למנוע את התפתחות הסוכרת מסוג 2. סוכרת מסוג 2 או סוכרת מבוגרים בלשון העם, בעלת מרכיב גנטי חזק יותר, תזונה ואורח חיים משפיעים על הסיכוי שהמחלה תתרחש בגיל צעיר יותר-40 או מבוגר יותר 60 ומעלה או אולי לעולם לא?!. הסיכון לסוג להופעת סוכרת מסוג 2 וסוכרת הריונית יכול להיות ירידה ע"י בשמירה על משקל תקין – כלומר השמנה יתרה ותזונה לא בריאה.

ויטמין d אוסטאופורוזיס
ויטמין d אוסטאופורוזיס ויטמין D או (Cholecalciferol) הוא ויטמין מסיס בשומן העוזר לגוף לספוג סידן. ויטמינים מסיסים בשומן מאוחסן ברקמות השומן של הגוף. בנוסף לסיוע לגוף לספוג סידן, ויטמין D גם מסייעת לגוף לשמור על כמות של סידן וזרחן בדם הנכונה. תוספת סידן וויטמין D מהווה טיפול הכרחי באוסטיאופורוזיס. מחלת האוסטאופורוזיס נמצאה מלווה באבחון שכיחות גבוהה של חסר בויטמין D. מקורות מזון ויטמין D מצויה במזונות הבאים: מוצרי חלב גבינה חמאה חלב מועשר (כל חלב בארה"ב הוא מועשר בויטמין D) דגים צדפות דגני בוקר
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI