דף הבית קניות וצרכנות צרכנות על מתקני מים ביתיים ועוד
על מתקני מים ביתיים ועוד
מעיין פלג 04/12/11 |  צפיות: 3548

 

מים אינם עניין שאפשר להקל בו ראש. אנחנו חיים במדינה חמה ולכן אנחנו צורכים הרבה מאוד מים. המים הם נוזל חיוני שנחוץ ביותר כדי לקיים את החיים. בלי מים אנחנו התפקוד הפיזי שלנו יכול להיפגע במהירות. כיוון שמים הם מצרך כל כך חשוב – חשוב גם לוודא כי המים שאנחנו צורכים הם באיכות הראויה. בישראל ישנן בעיות הנובעות ממצב משק המים הרעוע. אנחנו מכירים את הקמפיינים של המדינה על כך ש"ישראל מתייבשת", אולם איננו יודעים על הסכנה שבשאיבת יתר מבארות מי התהום, שהם המקור העיקרי למים בישראל – ולא הכינרת. כמה פתרונות לבעיית המים בבית.

מהו מתקן מים ביתי ואיזה סוגים יש?

ישנם סוגים רבים של מתקן מים ביתי המוצעים ללקוחות הפרטיים בבתים. מתקן מים ביתי יכול להיות בר מים שמוצב על השיש במטבח, פילטר מיוחד ומשוכלל המותקן על הצנרת הראשית של הדירה או הבית וכמובן גם מתקן מים ביתי המשתמש במיכלי מים מינרלים. לכל מתקן מים ביתי יש יתרונות וחסרונות משלו וכל אחד יכול לבחור כמובן את מתקן המים המתאים לו או לה. להלן נסקור את הסוגים העיקריים של המתקנים ונסביר מעט על היתרונות והחסרונות שלהם.

על מתקן מים ביתי מבוסס מסנן

אחד היתרונות של מתקן מים ביתי מבוסס מסנן הוא בכך שיש מוצרים אשר מאפשרים סינון של כל המים הנצרכים בבית. כך למשל, אנחנו יכולים לחבר מסנן של מתקן מים ביתי כזה ליד ה"שיבר" – ברז המים הראשי של הדירה וליהנות ממים מסוננים ונקיים במיוחד גם במקלחת ואפילו באסלות. כמובן שיש לכך יתרונות בכל הנוגע לכביסה למשל – ככל שהפילטר מסנן אבנית למשל. אם כבר הזכרנו את האבנית, הרי שהמים בישראל סובלים מבעיית אבנית הנישאת בתוך המים המגיעים לצריכה הביתית. המים נחשבים "קשים" ולא מעט מקרים יש צורך להיעזר ב"מרככים" שימנעו נזק למכונות, אבל איננו נעזרים במסננים אשר ינקו את האבנית ממי השתייה שלנו ופעמים רבות אנחנו פשוט שותים את המים עם האבנית. הרתחת מים יכולה לסייע להורדת האבנית (האבנית שוקעת בעקבות ההרתחה), אולם מדובר בפתרון מסורבל. מסנן טוב יכול לפתור את הבעיה הזאת.

יש גם מתקן מים ביתי מבוסס מסנן אשר מוצב על השיש (מיני ברים למיניהם, למשל). מתקן מים ביתי כזה מקבל את אספקת המים שלו ממערכת המים הביתית ולכן גם הוא כמו כל המערכות המבוססות על מסננים מוגבל במידת מה ככל שאיכות המים המגיעים לבית איננה טובה. מלבד חסרון זה, הרי שלמסננים יש חסרון נוסף והוא הצורך בהחלפת המסננים כדי להבטיח שהמים הם באיכות הנאותה הדרושה.

על מתקן מים ביתי מבוסס מים מינרלים

מול המסננים לסוגיהם על חסרונותיהם, יש לנו מתקן מים ביתי המבוסס על מים מינרלים. רבות נכתב כבר אודות היתרונות של מים מינרלים על פני מים רגילים. המינרלים הנמצאים בשפע במים מינרלים הם חיוניים ונחוצים לגוף לצורך פעילותו התקינה. כיוון שהמינרלים האלה מופיעים במים באופן טבעי ואינם מוספים במיוחד, הרי שמדובר במוצר טבעי שפעמים רבות הוא עדיף על פני מוצרים סינטטיים באופן כללי.

במקום להסתמך על מערכת המים הארצית ולהיות תלויים במידה רבה באיכות המים המגיעים מבארות מי התהום השונות, אספקת המים מגיעה באמצעות החברה בכדים (קטנים, המותאמים למתקן מים ביתי) ישירות לביתכם וכך נחסכת מכם טרחה רבה. אז אמנם לא נוכל להתקלח במים מינרלים, אולם ממילא אין כל יתרון בשימוש במים מסוננים דווקא למקלחות או לשירותים. מים מינרלים הם מים באיכות הגבוהה ביותר ומכילים חומרים חיוניים וטבעיים הדרושים לגוף. במחשבה שנייה, נראה כי המים המינרלים הם העדיפות הטובה יותר.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מעיין פלג


 


מאמרים נוספים מאת מעיין פלג
 
כיצד נרגיל את הילדים לשתות מים בריאים?
27/06/12 | קניות
אין ספק כי מים הם הנוזל הטוב ביותר לשתייה בקרב בני האדם בכלל וילדים בפרט. זהו המשקה הבריא ביותר שניתן לצרוך והיעיל ביותר לתפקודי הגוף השונים. למרבה הפלא, למרות שהורי הילדים בישראל מעידים על עצמם כי ילדיהם הם-הם הדבר החשוב ביותר בחייהם מרביתם משקים אותם במשקאות קלים מלאי סוכר וחומרים מזיקים אחרים ופשוט מקלקלים את הילדים ביודעין. למה? אין תשובה אחת לשאלה זו, אבל ניתן ללמוד כיצד ללמד את ילדכם לשתות מים מינראלים טבעיים במקום שתייה ממותקת ומזיקה.

בר מים או מיני בר מים – מה עדיף?
28/03/12 | ספורט ימי
השאלה מה עדיף, בר מים או מיני בר מים, עולה לעיתים תכופות כאשר יש צורך להחליט איזה מתקן עדיף לרכוש לבית או למשרד. התשובה מצוייה בנוחות שלכם ובמקום שיש לכם להציב את המתקן.

על מתקני מים ביתיים ועוד
04/12/11 | צרכנות
ישנם סוגים רבים של מתקן מים ביתי המוצעים ללקוחות הפרטיים בבתים. מתקן מים ביתי יכול להיות בר מים שמוצב על השיש במטבח, פילטר מיוחד ומשוכלל המותקן על הצנרת הראשית של הדירה או הבית וכמובן גם מתקן מים ביתי המשתמש במיכלי מים מינרלים.

שיחות לחול – מאז ועד היום
ההתפתחות הגלובלית שינתה את התנהלותינו היומיומית והפכה את השיחות שלנו לחול לנפוצות יותר ויותר. אם בעבר שיחות לחול היו נדירות, הרי שכיום, אלו, פעמים רבות, מתנהלות מדי יום. שיחות בינלאומית הפכו שגרתיות יותר ויותר וכיום מוצעות במחירים אטרקטיביים ומשתלמים במיוחד, ולעיתים, אף זולים יותר משיחות מטלפון נייד.

מים מינרלים – מהם?
מים מינרלים הינם מים טבעיים, המופקים ממקורות תת קרקעיים שונים. מים מינרלים הינם מים ללא תוספות כלשהן או התערבות חיצונית בהרכבם. יש להם הרכב מינראלי קבוע ויציב והם נארזים בבקבוקים באופן ישיר וללא מגע אדם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI