דף הבית חוק ומשפט מיסים מה צריך לדעת על החזרי מס בקריות.
מה צריך לדעת על החזרי מס בקריות.
יוסי בוזגלו 12/01/12 |  צפיות: 2351

ישראלים רבים אינם יודעים כי ביכולת להרוויח סכומים ניכרים של כסף כמעט ללא כל מאמץ,  רק אם יגישו דו"ח מס הכנסה. בעיקר מדובר בשכירים ובפנסיונרים, וזאת מכיוון שעצמאים בין כה מיוצגים על ידי יועצי מס או רואה חשבון  בתל-אביב ומגישים דו"חות שנתיים למס הכנסה בעוד שרוב השכירים פטורים מכך.

חשיבות הגשת דו"ח מס הכנסה לשכירים

רוב השכירים מתעלמים או לא יודעים כי פרט לניכוי מס במקור יש המון סעיפים של הקלות במס מסוגים שונים שתקפים גם להם, ולא רק לעצמאים.

אפילו אותם שכירים שסומכים על המעביד שינכה כראוי את המס השולי ממשכורתם צריכים לבדוק עצמם. לא פעם ההפרש  בין המס ששולם בפועל לבין הסכום שהיה צורך לשלם מגיע למאות ואלפי שקלים, מבלי לכלול את הטבות המס השונות שהמעביד לא טורח לחשב או לא יודע עליהם.

מדוע שכירים מתעלמים מכך?

האמת היא שרוב השכירים מתעלמים מהעובדה כי רואה חשבון תל אביב יוכל  לחסוך להם כסף רב בעצם הגשת הדו"ח למס הכנסה. הסיבה לכך נובעת בדרך כלל מחששם שאם יגישו דו"ח שנתי הם יוטרדו שוב ושוב על ידי רשויות המס.

אבל לחשש הזה אין בסיס. למס הכנסה פשוט אין אפשרות לבקש מכל האזרחים להגיש דו"חות. מה שהוא עושה זה לבקש מדי פעם מקבוצה מסוימת להגיש דו"ח שנתי, בין אם חבריה הגישו בעבר דו"ח ובין אם לא. צריך לזכור כי מס הכנסה משלם החזרים רק 6 שנים אחורה, כך שכדאי לנצל את ההזדמנות.

מס הכנסה מפשט הליכים.

המחסור בכוח אדם של מס הכנסה בה לידי ביטוי לאחרונה באפשרות של הגשת דו"ח מע"מ מקוון בקריות  ההל משנת 2012 יחויבו עסקים רבים בהגשת דו"ח מע"מ באינטרנט, ולא ידני כמו בעבר. הכוונה הינה להרחיב את החובה לעסקים רבים נוספים, ובכלל זה לעמותות ללא כוונות רווח.

אולם אפשרות זאת יכולה לקרוץ גם לבעלי עסקים ועצמאיים קטנים רבים, שהגשת דו"ח מקוון יחסוך מהם ריצות והמתנה בתור, שלא לדבר על הבלגן של מילוי טפסים ידנית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוסי בוזגלו


 


מאמרים נוספים מאת יוסי בוזגלו
 
אסטרולוגיה והתאמה זוגית
12 המזלות נשלטים בידי כוכבים ומייצגים טיפוסים שונים של בני אדם. נהוג לחלק את 12 המזלות לארבע קטגוריות

יסודות של אסטרולוגיה למתחילים
מתעניינים בעולם המסתורין של האסטרולוגיה? מסוקרנים לדעת מאין האסטרולוגים שואבים את המידע המרתק שלהם על בני אדם? לא מפתיע.

המלצה על "חברת פינוי דירות"
אני נשואה כבר 10 שנים ובזמן האחרון התחלתי להבחין כי בעלי מפתח בעיה של אגירת חפצים שונים וזבל שאין לנו שום צורך בו. בתחילה חשבתי כי מדובר במשהו שיעבור אך עם הזמן זה הפך להיות הרבה יותר חמור ובלי ששמתי לב המחסן של הבית שלנו, הגג והמרפסות הפכו להיות עמוסים בזבל וחפצים שונים אותם הוא מצא ברחוב.

בגידה בבסיס סגור
23/06/13 | בגידות
אל מרקוס סיפוקובס הגעתי לאחר ההחלטות קשה. מצד אחד, לא הייתי הטיפוס שמזמין חקירות אצל חוקר פרטי, מצד שני, הייתי חייבת לגלות את האמת והאמת הייתה קשה. המזל שלי היה שמרקוס הוא אחד האנשים האנושיים ביותר והחוקרים המקצועיים ביותר.

הורוסקופ כעיקרון ישים
מקורה של האסטרולוגיה מגיע אלפי שנים אחורה עד בבל העתיקה. עיקרה של תורה זו הוא חיזוי עתידו של האדם באמצעות הכוכבים. אחד הכלים המרכזיים של האסטרולוגיה הוא ההורוסקופ.

לרתק את הילדים באמצעות אטרקציות במרכז
אטרקציות זה הכוונה לבילויים מיוחדים שהם עולם שלם למוגרים ולצעירים. קשה מאוד לרצות ילדים והם דורשים גירויים מתמידים במיוחד בתקופת החופש הגדול וצריך למצוא להם את אטרקציות במרכז היכולים להתאים להם.

המערות בעיר העתיקה – עוד מגוון של אטרקציות בירושלים
אחת המערות הידועות ביותר בירושלים היא מערת צדקיהו, הבנויה תחת העיר העתיקה. הרבה אגדות סופרו על המערה הזאת עוד מתקופת בניית בית המקדש על ידי המלך שלמה על בריחתו של צדקיהו.

הורוסקופ וגלגל המזלות
הורוסקופ הוא מושג באסטרולוגיה. הוא לקוח מהשפה היוונית ופירושו "מבט לשעה". מדובר בסוג של פרשנות ותחזית אסטרולוגית שמתבססת על מיקומי השמש ביחס לגלגל המזלות.

פתרון לכאבי גב באמצעות מדרסים
כאבי גב. עשרות מאמרים, ואלפי מחקרים נעשו ועדיין נעשים, בבעיה הכואבת והנפוצה ביותר אצל בני האדם.

מדרסים- על רגל אחת
חשבתם פעם כמה לחץ מופעל על כפות הרגליים שלנו, בכל יום? הליכה, ריצה, עמידה הן רק חלק מהפעולות היומיומיות שאנו מבצעים שהאיבר העיקרי הפעיל בהן הוא כף הרגל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI