דף הבית חוק ומשפט דיני עסקים זכויות עובדים בעת פירוק חברה
זכויות עובדים בעת פירוק חברה
טל אזרי 15/01/12 |  צפיות: 14490

לצערנו, שוק העבודה היום אינו שוק יציב, ועל כן, עובדים רבים עלולים למצוא עצמם בתוך הליך של פירוק חברה בהם הם עובדים. כאשר חברות נקלעות למשברים כלכליים ולבעיות תזרימים, תוך זמן קצר, יעמדו מולה נושים רבים אשר להם היא תהייה חייבת כספים ומקום העבודה כבר לא יספק את המשכורת החודשית על עבודתם של עובדי החברה.

במקרים רבים, בהם חברה נקלעת למשברים כלכליים ועומדים לה נושים המעוניינים להגיש בקשה לביצוע פירוק חברה על ידי בית המשפט, העובדים נשארים בדרך כלל לא יכולת מעשה, אך החוק, במקרה של סגירת חברה, עומד גם לצידם של עובדי החברה.

חוקי פירוק חברה במדינת ישראל, אשר מציבה כונס נכסים מטעמה לצורך ביצוע סגירת חברה, חלוקת רכושה וכן מכירת נכסיה, מציב את עובדי החברה כראשונים לקבל את כספם, כלומר, משכורת שלא שולמו, דמי הבראה ועוד. יחד עם זאת, במידה ולחברה אין כספים ואין נכסים למימוש, ובעיקר כאשר מדובר בעובדים בעלי ותק רב שנים אשר צברו זכויות רבות, ובעת פירוק חברה, לא נותרים כספים על מנת לכסות את החוב לעובד, ניתן לפנות בבקשה אל כונס הנכסים של החברה לצורך ביצוע פירעון חוב.

ביטוח לאומי צריך לכסות סכום של עד 70,000 שקלים לטובתו של העובד. סכום זה כולל למעשה משכורת, דמי חופשה, הבראה ודמי פיטורין.

בנוסף לאלה, ישנה אפשרות נוספת העומדת בפני העובדים במצב של סגירת חברה, והיא, להצטרף אל רשימת הנושים המבקשים ביצוע פירוק חברה. למרות שסכומי הגשת בקשה לבית המשפט עלולים להיות גבוהים, התארגנות משותפת של כל העובדים מקטינה את ההוצאות והיא מאפשרת לעובדי החברה לקבל את אשר מגיעה להם בעת סגירת חברה.

חשוב לדעת, כי במקרים של פירוק חברה, גם לעובדי החברה שנמצאת בפירוק יש זכויות, ויש לדעת מהן אותן זכויות המגיעות, על מנת שאותם עובדים יוכלו לקבל את הכספים המגיעים להם. מתפקידו של מפרק החברה מטעם בית המשפט הינו לדאוג גם לתשלום חובות החברה לעובדיה, בין אם על ידי מימוש נכסי החברה ובין אם באמצעות ביטוח לאומי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טל אזרי

חברת בניית אתרים

בניית אתרים באינטרנט

מאמרים



 


מאמרים נוספים מאת טל אזרי
 
בניית אתרים באינטרנט – אתרי תדמית ואינפורמציה
כאשר אנו נתקלים במושג כתיבה שיווקית במהלך בניית אתר, במקרים רבים הוא מעלה בנו אסוציאציה של שיווק מוצרים לצרכנים. עם זאת, אנו נוטים לשכוח כי כתיבה באינטרנט הינה בעלת פנים רבות, והינה חיונית ביותר, גם ככתיבה תדמיתית ואינפורמטיבית, וניתן להפיק ממנה מידע רב. מלבד קידום אתרים

לבנות אתר בחינם או עם חברת בניית אתרים
שאלה זו נשאלת על ידי רבים המעוניינים לדעת מדוע עליהם לשלם כסף רב עבור העבודה עם חברת בניית אתרים כאשר כיום ניתן לבחור בפלטפורמות כמו וורדפרס

ייעוץ עסקי
לכל בית עסק, גדול כקטן, ישנם תקופות טובות ותקופות פחות טובות. כל בעל עסק, מוכשר ככל שיהיה, יודה ויאמר שהיו תקופות שהוא היה בטוח שהעסק שלו קורס. לכולם זה קורה, אפילו לגדולים ביותר. החכמה היא לא לתת לעסק ליפול

בניית אתרים כולנו נכנסים לרשת
אם בעבר היה עומד מישהו ב"כיכר העיר" ואומר את דבריו הרי שכיום רשת האינטרנט היא זו שמאפשרת לו לכתוב את מה שהוא רוצה אל מול מיליונים של אנשים או להעלות סרטון וידיאו שבו הוא יכול לפרוש את משנתו.

דלתות כניסה זולות
15/01/12 | שיפוצים
כשמדובר בדלתות, ובמיוחד בדלתות המיועדות לכניסה אל הבית ישנה חשיבות מאוד גבוה לדלת עצמה. דלתות כניסה לבית הם למעשה ההזמנה אל הבית והם יכולות להעיד המון על אופיים של בעלי הבית

זכויות עובדים בעת פירוק חברה
במקרים רבים, בהם חברה נקלעת למשברים כלכליים ועומדים לה נושים המעוניינים להגיש בקשה לביצוע פירוק חברה על ידי בית המשפט, העובדים נשארים בדרך כלל לא יכולת מעשה, אך החוק, במקרה של סגירת חברה, עומד גם לצידם של עובדי החברה.

עיסוי עד הבית
גם ליחיד וגם לבני זוג שירותים מסוימים אף הולכים ומשתכללים במשך הזמן. לכן מה שהיה פעם שירות של עיסוי לאדם מסוים הופך כיום להיות כזה שמתאים גם לבני זוג שמעוניינים בערב מיוחד עוד יותר.

אתרים שעובדים בשביל העסק שלך
כמו שיש סוגים שונים של עסקים כך יש סוגים שונים של אתרים הנבנים למטרות עסקיות בהתאם לסוג העסק. די ברור שלכל עסק יש את האופי שלו ואת ההקשר הישיר לתחום שבו הוא פועל ובכל עסק קיימת שיטה אחרת לפנות לקהל היעד

תחילת עידן של בניית אתרים
האם אתרי האינטרנט שבתחילת הדרך של הרשת הווירטואלית אינם מזכירים כלל את אלו שאנו רואים היום? מרתק לראות כיצד אתרים של חברות ענקיות שבזמן התחלת עידן האינטרנט היו כאלו שהציגו אלמנטים בסיסיים בלבד ואילו כיום הן אפילו מתחרות בערוצי טלוויזיה שונים בקלות די רבה ואף יוצרות תנועה רחבה של לקוחות שפונים לעסק. בניית אתרים בימינו היא עניין רציני ומתקדם ביותר.

התאמת סוג עיסוי לגוף שלנו
אנו יכולים לראות כיצד מכונים מקצועיים או מכוני ספא רציניים מציעים סוגים שונים של עיסוי, כמו למשל שוודי, רקמות עמוק, הוליסטי, ועוד
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI