דף הבית עיצוב ואדריכלות אדריכלות נישות גבס בעיצוב הבית
נישות גבס בעיצוב הבית
ArchitectPopper 27/01/12 |  צפיות: 2688

אקדים ואומר שבכדי להשיג תוצאות מרביות מבחינת התאמת האלמנט הנכון בעיצוב הבית, יש להכין פרוגרמה מדויקת שתכלול את רשימת המטרות שרצינו להשיג לצד החלומות והשאיפות שהעיצוב יגשים לנו. כאדריכלית עלי להדגיש עבור לקוחותי את חשיבותה המהותית של עריכת פרוגרמה מושקעת.

מתוך הפרוגרמה, אני כאדריכלית בונה קוים מנחים להתקדמות התיכנון להגשמתה שתתבטא  בעיצוב הבית. שלב זה כולל התייחסות למטרות פונקציונאליות (שימושיות) ומטרות של רווחה אסטטית. האדריכלות הראויה תתבל את התועלות השימושיות באותה האיכות העיצובית שמוסיפה שימחה ועונג לחיים בבית מבלי לכפות על הדיירים התניות והגבלות ומבלי לגרוע מהנוחות ומיעילות השימוש.

שימוש בגבס בכלל ובנישות גבס בפרט לצורכי בניה מגוונים, מאפשר פתרונות נוחים ומהירי ביצוע. החל ממחיצות מעוצבות ועד חלקים מריהוט בנוי.

בשיקולי אדריכלות, הגבס הוא מוצר ירוק, קל לעיבוד ויתרונותיו גם בנוחות ומהירות של ביצוע ותיקון שינויים עתידיים כגון תוספות תאורה, נקודות חשמל ואינסטלציה.

בהחלטה על שימוש בגבס כחלק מרהיט, או קיר יש להבין את תכונותיו. עובי הקיר,בהיותו מה שהוא, בין 7 ל 10  ס"מ בדרך כלל, מורכב משני לוחות וביניהם קונסטרוקצית פח לחיזוקם. בחלל שבין הלוחות ניתן בקלות להעביר צנרת מים וחשמל, וכן קווי תיקשורת, ולאפשר גישה עתידית נוחה אליהם. בין לוחות הגבס ניתן להכניס מסת בידוד אקוסטי ותרמי. כך כאשר בוחרים להשתמש בקיר גבס כמחיצה בין פעילות רועשת לפעילות דורשת שקט, (חדר ילדים, חדר ישיבות ) ניתן בקלות להעלות את האיכות הבידודית האקוסטית שלו בנוסף על שימושים נדרשים אחרים ומגוונים לטובת עיצוב הבית.

היחס בין הגובה והרוחב של ה"רהיט" הבנוי חייבים להתאים לעובי הקיר בכדי לייצר נוחות ויזואלית.

אם לא תהיה הקפדה על יחס נכון הרהיט הבנוי יקבל נוכחות מעיקה בחלל החדר והעיצוב יפגע.

הקונסטרוקציה בין הלוחות מורכבת מניצבי פח מגולוון המחוזקים רוחבית ולוחות הגבס מוברגים אליהם. מספר הניצבים משפיע מאוד על חוזק הקיר, זמינות עוגנים לתלית אביזרים (ארונות, מסכים, תמונות וכיוצ"ב) . במקומות בהם תוכנן קיר מעוגל,  יש לצופף את הניצבים לכדי מרווח מינימלי עד 20 ס"מ, וזאת  בכדי שמראה הקיר יהיה רציף ומעוגל ולא סדרת מישורים ישרים, ובכדי לאפשר העגלת הלוחות ושמירה על ההעגלה הזו.

מידות, היחסים ביניהן והסיגנון שנבחר לעיצוב הבית, וביטויים בהחלטות עיצוב נישות גבס:

יש לדעת, שבדיוק כמו בכל אלמנט בעיצוב הבית, החלטות באשר לגודל היחסי של נישת גבס ביחס לקיר ולחלל וכן יחסי המידות הפנימיים בתוך הנישה, ישפיעו על יופיה ועל נוחות השתלבותה החזותית בעיצוב. בנישה נמוכה  יבוא לידי ביטוי חזותי, עובי הקירות המרכיבים אותה ביתר שאת, לעומת נישה גבוהה. כך למעשה בנישה גבוהה,  נעדיף לעיתים אף לעבות חלק מהקירות, בכדי לקבל מראה מדוייק מבחינת תחושת היציבות מחד גיסא והתוצאה העיצובית מאידך גיסא. גם סיגנון הנישה מושפע מהפרופוציות שלה . נאמנות לסיגנון, עשויה להכריע לטובת מידות החורגות מהדרישה הפונקציונאלית הנקיה ואף להוביל להתפשרות באשר לפונקציונאליות. נישה בעלת קירות ומדפים מעובים , תתפוש יותר נפח בחלל, תאפשר פחות נפח לניצול ( איחסון והצגת חפצי נוי). אולם היא ככשלעצמה מהווה אלמנט קישוטי בעיצוב הבית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ArchitectPopper

עיצוב הבית, אדריכלות, עיצוב חדרים, עיצוב רהיטים, עיצוב פנים, ייעוץ בבית הלקוח ,תמחור לפי שעה.



 


מאמרים נוספים מאת ArchitectPopper
 
נישות גבס בעיצוב הבית
27/01/12 | אדריכלות
הרצון להוסיף פן עיצובי לבית או לדירה, משתלב עם החלטות מעשיות לגבי הפונקציונאליות של התיכנון והעיצוב האדריכלי. החלטות ובחירות הנלקחות בהתבססן על ידע מקצועי, יביאו את החלל לתיפקוד נעים, יעיל ונוח. לעיתים החלטות נעשות בהבנה שמוותרים קצת בהבט ה"ניצולי" של המרחב ומשיגים יתרון ויזואלי. הכל מותר אם יודעים בדיוק למה, על מה וכמה.

פינת אתנחתא בעיצוב הבית ויצירת המקום שלי
10/01/12 | אדריכלות
יצירת המקום שלי, בתהליך עיצוב הבית. כשלב ראשון, בדימויו ואחר כך שלב הגדרת המאפיינים הפיזיים שלו. כך מתהווה עוגן תיכנוני ומחשבתי המוביל להכרות מעמיקה עם הצרכים המשמעותיים. הצרכים הפיזיים כמענה לשאיפות הנפש.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI