דף הבית אימון אישי אימון זוגי חוסר איזון בזוגיות
חוסר איזון בזוגיות
לילך כהן 19/03/12 |  צפיות: 3054


מה קורה כש"שניים אוחזים"

כל אחד מאתנו נולד עם אופי משלו. לכן אנו רואים לא מעט זוגות שכל אחד מהם מביט על שותפו לחיים ולא תמיד מבין מדוע הוא לא נוהג כמותו. הדבר יוצר חוסר איזון בזוגיות גם מבלי שצד אחד יהיה אדם רע או חלילה כזה שלא מכבד את שותפו לחיים. אם ניקח מצבים שבהם האב מחמיר עם ילדיו בכל הקשור ללימודיהם למשל, הרי שנוכל לראות כיצד לעתים האם מרככת מעט את העניינים בכדי להעניק לילדים כתף חמה יותר בצורה טבעית ואימהית לחלוטין. מצב זה, ומצבים אחרים שבהם כל אחד מושך לכיוון שלו (בשל אופיו או בגלל מניעים אחרים) מפר את האיזון ומכניס את בני הזוג למין התחשבנות מיותרת הכוללת ויכוחים שבהם טוען אחד הצדדים לגבי קיפוח, חוסר שוויון, ואפילו גם זלזול ויחס מעליב.

כל מערכת חייבת איזון

אם נביט על החיים שמסביבנו הרי שלא נצטרך להיות אנשי מדע וטבע בכדי לראות עד כמה איזון הוא דבר חשוב לכל מערכת. זוגיות היא דבר מיוחד במינו שיכול לעשות טוב לכל אחד, אך אם לא מנהלים אותה בצורה מאוזנת הרי שהיא יכולה לפגוע מאוד באחד הצדדים. עבור לא מעט זוגות ברחבי העולם כולו חוסר איזון בזוגיות משמעותו חיכוכים בלתי פוסקים שמשפיעים לא רק על בני הזוג אלא כמובן גם על ילדיהם וגם על כל מי שסובב אותם. הטיפול האישי של דליה שוורץ הראה לזוגות רבים כיצד אפשר להכיר את השותף לחיים בצורה עמוקה יותר ובכך לבצע מהלכים של כיבוד, אמון וקרבה בכדי להביא לאיזון חשוב בכל מערכת זוגיות.

בין איפוק להבנת הצד השני

רוב הבעיות בין בני זוג נובעות מכך שאנו לא ממש יודעים כיצד לזהות מכשולים שונים שעומדים בפנינו. כך אנו גם לא יכולים לסלק אותם בזמן ולהימנע מהפרת האיזון שאנו כל כך מבקשים. הכרת בן או בת הזוג שעמם אנו חיים היא צעד חשוב לקראת ההבנה של הדברים שיכולים להפריע לכל אחד מבני הזוג במהלך החיים. הבנה זו מונעת חוסר איזון בזוגיות במקרים מוכרים כמו לדוגמה איפוק ביחס לכך שהגבר רואה קצת יותר מדי כדורגל במקום להיות עם אשתו ובמקביל גם איפוק של הגבר מכך שאשתו מבלה יותר מדי עם חברה שהוא לא כל כך מחבב. איפוק כזה אינו קשור להבלגה או ל"התקפלות" אלא מהבנה שהשותף לחיים צריך לעתים את המרחב ואת הזמן שלו בכדי לחזור רענן ורגוע יותר למערכת הזוגית שלו.

דליה שוורץ -  יועצת ומטפלת זוגית 054-4220259 או באתר הבית כאן


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לילך כהן


 


מאמרים נוספים מאת לילך כהן
 
יעוץ זוגי
על מנת לשפר את איכות הזוגיות שלהם ואת איכות חייהם בכלל מרגישים זוגות רבים כיצד עליהם לבצע מהלכים חשובים וצעדים נכונים.

משבר בזוגיות
את המשפט "אף אחד לא מלקק דבש בחיים" כולנו מכירים. נראה כי הדבר נכון גם לגבי זוגיות מאחר ובפעמים רבות למרות כוונות טובות של שני בני הזוג נוצרים חיכוכים לא נעימים שיכולים רק להזיק.

ייעוץ זוגי
בני זוג רבים חושבים שהם עושים את הכול נכון. לכן הם מופתעים לגלות לעתים כיצד אין כל הסכמה בינם לבין השותף לחיים או כיצד הם מגיעים לחיכוך מר בעקבות דבר פעוט.

טיפול זוגי
בלא מעט פעמים אפשר לראות כיצד מערכת יחסית מסוימת נתקעת לה והיא זקוקה לרענון או להתנעה מחדש,

הפעלות לימי הולדת
ברגע שמתקרב יום ההולדת אנו מנסים לעשות פעולות שונות על מנת להבטיח את ההנאה ממנו.

מיטת מעבר
17/10/12 | הורות
ברגעים רבים של חיי התינוק אנו מזהים כיצד יש לבצע מהלכים שונים על מנת לעזור לו. בכל חודש וחודשו אפשר לראות כיצד על התינוק עוברים שיוניים רבים וכיצד הוא מתפתח מול עינינו.

מיטה לגיל שנתיים
17/10/12 | הורות
חודשים מספר לאחר לידתו מתחיל הילד להתפתח ולבצע פעולות שונות.

מיטת מעבר לתינוק
17/10/12 | הורות
חייו של התינוק נראים לנו לעתים כשגרתיים או ככאלו שמתנהלים להם על מי מנוחות.

סדנא לחשיבה חיובית
לא אחת אנו רואים כיצד גישה שלילית אינה מביאה אותנו למקומות טובים והיא בעצם מונעת מאתנו הצלחה או מימוש שאיפות שונות.

סדנאות צחוק ליום הולדת
הגעתו שלו יום ההולדת מסמנת גם חיפושים אחר אטרקציה מיוחדת שתהפוך את המסיבה לכזו שבה כולם ייהנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI