דף הבית אימון אישי אימון זוגי משבר אמון בין בני הזוג
משבר אמון בין בני הזוג
לילך כהן 19/03/12 |  צפיות: 2946


ה"תשתית" האמיתית של כל מערכת יחסים

לא צריך להשקיע דמיון רב בכדי לנחש כיצד נראים חייהם של בני זוג ללא אמון. עם כל הכבוד ל"נתוני איכות" רבים שיכול להציג כל אחד מבני הזוג הרי שללא אמון אין כל תשתית איתנה שיכולה לקחת את הזוגיות למחוזות מהנים ונהדרים.

משבר אמון בין בני הזוג הוא לעתים רק שאלה של זמן. זאת מאחר ולמרות הניסיונות שלנו למצוא את האדם המתאים ביותר לחיים משותפים אנו עדיין לא יכולים לדעת הכול על אדם מסוים. דבר זה מחדד יותר את נושא האמון מאחר וגם אם לא מכירים לגמרי את כל מעלותיו ומגרעותיו של השותף החדש לחיים הרי שאם מצליחים להביט עין בעין ולראות כיצד אמון הוא דבר חשוב לכל אחד משני הצדדים, הסיכויים להתגבר על חוסר ב"היכרות המושלמת" הם גדולים ומבטיחים חיים משותפים הרמוניים ומוצלחים.

חשוב להבין עד כמה אפשר לפגוע באדם יקר

כשאנו פוגשים זוגות אחרים או כשאנו מדברים רק עם אחד מבני הזוג אנו יכולים לשמוע ערב רב של דעות, תלונות, טענות, תסכולים, ועוד דברים שליליים אחרים. אך נראה כי דברים אילו בטלים בשישים לעומת בעיות אמון. משבר אמון בין בני הזוג הוא משבר אמיתי שבכוחו לקרוע כל מערכת זוגיות. במפגשים אישיים מעמיקים וממוקדים שעורכת היועצת הזוגית דליה שוורץ מבינים בני הזוג בראש ובראשונה עד כמה פוגע חוסר האמון בזוגיות שלהם. הרי די ברור לכל בר דעת שללא אמון בסיסי אי אפשר לסמוך על השותף שלצדנו לא בדברים קטנים ובטח לא בצעדים חשובים שאותם אנו רוצים לעשות בעתיד. התסכול מאדם לא אמין מתחזק עוד יותר כשמבינים עד כמה למרות היותו של בן הזוג פיסית לידינו, אנו עדיין נמצאים לבד במערכה.

אפשר בהחלט להחזיר את האמון לכל צד

אסור להרים ידיים גם במקרים של חוסר אמון, מאחר והדבר ניתן לטיפול בצורה מקצועית וממוקדת. זיהוי "מכשולי האמון" בכל מערכת זוגיות והפנמת עובדת הפגיעה הקשה בבן או בבת הזוג הם דברים שיכולים להתניע את הזוגיות מחדש תוך התוויית כללי אמון רציניים. יש לא ממט כלים שיכולים לעזור לכל זוג בעל רצון לחיי שיתוף פוריים לשנות את התמונה העגומה ולזכות בחיים שבהם לא צריך לחקור אף אחד ולא צריך חלילה לעקוב אחרי מישהו מבני הזוג. משבר אמון בין בני הזוג הוא דבר חמור שחייב להיות מטופל ברמה של "עקירת שורש", בכדי שכל אחד מבני הזוג ייהנה מזוגיות בריאה שבה הוא סומך על שותפו ומכבד אותו.

דליה שוורץ -  יועצת ומטפלת זוגית 054-4220259 או באתר הבית כאן


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לילך כהן


 


מאמרים נוספים מאת לילך כהן
 
יעוץ זוגי
על מנת לשפר את איכות הזוגיות שלהם ואת איכות חייהם בכלל מרגישים זוגות רבים כיצד עליהם לבצע מהלכים חשובים וצעדים נכונים.

משבר בזוגיות
את המשפט "אף אחד לא מלקק דבש בחיים" כולנו מכירים. נראה כי הדבר נכון גם לגבי זוגיות מאחר ובפעמים רבות למרות כוונות טובות של שני בני הזוג נוצרים חיכוכים לא נעימים שיכולים רק להזיק.

ייעוץ זוגי
בני זוג רבים חושבים שהם עושים את הכול נכון. לכן הם מופתעים לגלות לעתים כיצד אין כל הסכמה בינם לבין השותף לחיים או כיצד הם מגיעים לחיכוך מר בעקבות דבר פעוט.

טיפול זוגי
בלא מעט פעמים אפשר לראות כיצד מערכת יחסית מסוימת נתקעת לה והיא זקוקה לרענון או להתנעה מחדש,

הפעלות לימי הולדת
ברגע שמתקרב יום ההולדת אנו מנסים לעשות פעולות שונות על מנת להבטיח את ההנאה ממנו.

מיטת מעבר
17/10/12 | הורות
ברגעים רבים של חיי התינוק אנו מזהים כיצד יש לבצע מהלכים שונים על מנת לעזור לו. בכל חודש וחודשו אפשר לראות כיצד על התינוק עוברים שיוניים רבים וכיצד הוא מתפתח מול עינינו.

מיטה לגיל שנתיים
17/10/12 | הורות
חודשים מספר לאחר לידתו מתחיל הילד להתפתח ולבצע פעולות שונות.

מיטת מעבר לתינוק
17/10/12 | הורות
חייו של התינוק נראים לנו לעתים כשגרתיים או ככאלו שמתנהלים להם על מי מנוחות.

סדנא לחשיבה חיובית
לא אחת אנו רואים כיצד גישה שלילית אינה מביאה אותנו למקומות טובים והיא בעצם מונעת מאתנו הצלחה או מימוש שאיפות שונות.

סדנאות צחוק ליום הולדת
הגעתו שלו יום ההולדת מסמנת גם חיפושים אחר אטרקציה מיוחדת שתהפוך את המסיבה לכזו שבה כולם ייהנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI