דף הבית חינוך ולימודים לימודי תעודה ומקצוע נושמים פרחי באך
נושמים פרחי באך
יובל אלביכטמן 28/03/12 |  צפיות: 4327

נושמים פרחי באך

פרחי באך,קורס פרחי באך,לימודי פרחי באך

מכל התחומים של רפואה אלטרנטיבית, לימודי פרחי באך הם אולי המסקרנים ביותר, אשר מסביבם יש גם הרגשה מיסטית לעיתים, ויכולת הריפוי והעזרה שלהם נמצאת תמיד בסימן שאלה. מצד אחד פרחי באך ומי שעוסק בתחום זה מקבלים ביקורת חמורה מאוד מטעמה של הרפואה הסטנדרטית, אך מצד שני, אנחנו רואים כי יותר ויותר אנשים מחליטים להשתתף בתחום זה, ואף לוקחים קורס פרחי באך, אם כדי להעשיר את עצמם ואם כדי להפוך את הטיפול בעזרתם למקצוע של ממש.

תהיה המטרה שלהם אשר תהיה, חשוב לסטודנטים לעתיד לדעת כי לימודי רפואה משלימה ניתן ללמד בהרבה מאוד מקומות, ולכן רצוי כי כל אחד יבחר בקפידה את המקום המתאים לו ביותר.

פרחי באך, על שום מה

רבות וטובות נכתב על מקור השם של פרחי הבאך, וכולם מסכימים על כך שהמקור הוא בדוקטור אנגלי ,שענה לשם אדוארד באך ובשנות השלושים יצא למסע שנגמר למעשה עם תחום הרפואה האלטרנטיבית שנקרא פרחי באך. פרחי הבאך הם למעשה תמציות של פרחים, המחולקות לקטגוריות שונות, וכל קטגוריה כזה למעשה מתאימה לקבוצה אחרת של מצבים רגשיים שאותם אנחנו יכולים לחוות.

ההשקפה של דוקטור אדוארד באך

דוקטור אדוארד באך ביסס את העבודה שלו, שהם גם הבסיס של עבודת עם פרחי באך כיום, על האמונה כי המכונה שנקראת 'בני אדם' פועלת על ידי שלושה גורמים שונים שהם גוף, נפש ורוח, ומכונה זו פועלת בצורה הטובה ביותר רק כאשר כל שלושת הגורמים האלה נמצאים במצב של הרמוניה האחד עם השני. על ידי חלוקה של המצבים הרגשיים שלנו לשלושים ושמונה סוגים, הוא הצליח להתאים לכל קבוצה תמציות של פרחי באך, והם אלה שגורמים ועוזרים לנו לצאת ממצבים נפשיים שלא בריאים לנו. דוגמא לרגש שגורם מצבים בריאותיים רגעים הוא שנאה, ועל ידי הרחקתו, שכדי לממש אותה נשתמש בפרחי הבאך, נוכל לשוב ולהרגיש בריאים יותר, ואף להרחיק מאיתנו מחלות עתידיות שנגרמות כתוצאה מחוסר איזון.

האמונה שיכולתם של פרחי באך

אין כל דרך להגיד אם אכן פרחי באך עוזרים לאנשים מבחינה פיזית או לא, כי אין מדד שיוכל לבדוק זאת, מלבד אולי הרשמים של המטופלים עצמם, וזהו למעשה הבסיס למאבק הגדול אותו ניהלה, ועד היום מנהלת, הרפואה הסטנדרטית אל מול הרפואה האלטרנטיבית. גם אם מטופלים טוענים כי הם מרגישים יותר טוב אחרי טיפול בפרחי באך, הרי שאפשר יהיה לומר כי ההרגשה הטובה נובעת יותר מהשיחה שהייתה להם עם המטפל, ובעיקר מההתעניינות שהוא הביע בהם, שהרי ידוע כי רובנו זקוקים בסך הכל לתשומת לב כדי להרגיש טוב יותר. ויחד עם זאת, פרחי באך הם תחום שרק הולך ומתחזק, ויש בו קסם רב, שיכול למשוך אנשים רבים, הן כמטפלים והן כמטופלים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יובל אלביכטמן

מכללת כרכור /ספיריט

מומחים לשיקום באמצעות רפואה אלטרנטיבית ורפואה משלימה.

ע"י יובל אלביכטמן



 


מאמרים נוספים מאת יובל אלביכטמן
 
רכיבה טיפולית – לאנשים שאוהבים לעבוד עם בעלי חיים
רכיבה טיפולית – טיפול מסוג שונה, מתאים לכם ?

רפואה משלימה – לגוף, לנפש ולנשמה
רפואה משלימה – להשתחרר מהכאבים הפיזיים והנפשיים

לימודי רכיבה – איזה סוג של מטפלים אתם רוצים להיות ? הדרך שלכם מתחילה אצלנו במכללה
לימודי רכיבה – מטפלים באנשים באמצעות הסוסים

לימודי רפואה משלימה – משנה כיוון לערוץ נכון יותר
לימודי רפואה משלימה – מהפך בצורת החיים

לימודי רכיבה טיפולית- טיפול עם עוצמה
לימודי רכיבה טיפולית- דוהרים אל הבריאות

רפואה משלימה - אל תשלימו עם המצב
רפואה משלימה - לטפל בדרכים אחרות

ליצנות רפואית- מכישרון טבעי למקצוע מבוקש
ליצנות רפואית- לעשות טוב למישהו אחר

רכיבה טיפולית- קשרים אחרים
רכיבה טיפולית- חוזרים אל הטבע הרפואה המשלימה הפכה לפופולארית ביותר במהלך השנים האחרונות. בעבר, לא האמינו האנשים ביכולתה של הרפואה המשלימה, הם האמינו רק בכוחה של הרפואה המסורתית, אך עם חלוף הזמן, החלו רבים להתנסות בה ומצאו בה פתרון עבור בעיות שונות אשר לא הצליחו לקבל מענה ופיתרון במסגרתה של הרפואה הקונוונציונאלית.

לימודי עיסוי- להרגיע את הגוף
לימודי עיסוי- משהו טוב לימודי עיסוי עשויים להתאים לאנשים אשר אוהבים בני אדם ואוהבים את תחושת המגע עימם. העיסוי עשוי לעזור לאנשים רבים בני גילאים מגוונים ומצבים שונים. בעזרתו יוכלו אלו לחוש טוב יותר.

רפלקסולוגיה- על קצות האצבעות
רפלקסולוגיה- לטפל בעקב אכילס בעבר לא הייתה הרפואה המשלימה מקובלת בקרב הציבור. מרבית האנשים האמינו רק ביכולתה של הרפואה הקונוונציונאלית ומהמסורתית. עם חלוף השנים ותהליכי הגלובליזציה אשר חלו על מרבית המדינות, הפך עולמנו לקטן יותר ומגוון צורות חשיבה חדרו אל העולם המערבי. כתוצאה מכך הפכו שיטות טיפוליות זרות לחלק בלתי נפרד מדרכי הטיפול בחולים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI