דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה רכיבה טיפולית- קשרים אחרים
רכיבה טיפולית- קשרים אחרים
יובל אלביכטמן 12/05/13 |  צפיות: 4175

לאט, לאט חלחלה הרפואה המשלימה אל תודעתם וכיום משתמשים בה אנשים רבים ומעידים על שיפור במצבם הרגשי והפיזי.

הרפואה המשלימה מציעה מגוון דרכי טיפול שונות.בין השיטות הללו קיימת גם רכיבה טיפולית. תחום הרכיבה הטיפולית הינו תחום יוצא דופן מכיוון שהוא מחבר בין עולמו של האדם ועולמה של החיה. הסוס, אשר מקבל את האדם ללא תנאי יחד עם הרכיבה, תרגילי הרכיבה, הטיפול בסוס, קולות הטבע, הריחות, עוצמתו של הסוס, היכולת לשלוט באותה העוצמה, יחד עם תמיכתו של המטפל, מעניקים למטופל כוחות ועוצמות אשר מאפשרות לו להתמודד עם בעיותיו הפיזיות והנפשיות.

התוכנית מתאימה לאנשים אשר רוצים לעבוד בתחום הטיפולי באמצעות שיטה קצת שונה, שיטה אשר משלבת בין בעלי חיים ואנשים. בעזרת השיטה ניתן לטפל בבעיות רבות. הטיפול באמצעות הרכיבה מתאים לאנשים אשר סובלים מבעיות קשב וריכוז, בעיות התנהגות, בעיות היפראקטיביות, בעיות תקשורת, תסמונות נוירולוגיות שונות, ביטחון עצמי נמוך, שיקום נכים, פיגור שכלי, פגועי הלם קרב, אנשים אשר עברו תאונה ועוד.

רכיבה טיפולית- מה לומדים?

לימודי רכיבה טיפולית הינם לימודים מרתקים ומלאי אתגר. קורס רכיבה טיפולית ישלב בין השכלה אקדמאית , התנסות והתמקצעות פרקטית יחד עם התפתחות אישית של המטפל. תוכנית רכיבה טיפולית הינה תוכנית רחבה למדי והיא כוללת כ- 2000 שעות אקדמיות. במהלך השעות הללו ירכשו הסטודנטים ידע תיאורטי באנטומיה ופיזיולוגיה, קינסיולוגיה, פיזיותרפיה, פסיכולוגיה, וטרינריה, טיפול בסוס, פרזול, ציוד ואביזרים, תיאוריה ותרגול של מיומנויות בתחום מטפל- מטופל, הכשרה מעשית ברכיבה וממשק, הכשרה מעשית בהדרכת רכיבה, הכשרה מעשית מקיפה בטיפול ברכיבה למגוון אוכלוסיות אשר מגיעות מרקעים רגשיים, חברתיים, פיזיים ועוד.

היכן ניתן לעבוד לאחר סיום הלימודים?

במהלך השנים האחרונות הפך תחום הרכיבה הטיפולית לתחום מבוקש ביותר אשר מוכר על ידי קופות החולים. לאחר סיום הלימודים, יוכלו המטפלים להשתלב בעבודה בחוות שונות. שם, הם יעבדו כמדריכים\ ינהלו ויטפלו במגוון אוכלוסיות ועוד. מכיוון שיש ביקוש רב עבור מטפלים, יוכלו רבים למצוא עבודה ולהשתלב בתחום.

במידה ואתם מעוניינים לקבל מידע נוסף אודות רכיבה טיפולית, או במידה ויש לכם שאלות נוספות לגבי המסלולים השונים, תוכלו לקבוע לעצמכם פגישת ייעוץ. יועצי המכללה יספקו לכם מידע נרחב, אמין ומדויק אשר יאפשר לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם. לאחר קבלת ההחלטה והרישום אל הלימודים תוכלו להיכנס אל עולם מרתק, מעניין, מאתגר ומלא בתחושת סיפוק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יובל אלביכטמן

מכללת כרכור /ספיריט

מומחים לשיקום באמצעות רפואה אלטרנטיבית ורפואה משלימה.

ע"י יובל אלביכטמן



 


מאמרים נוספים מאת יובל אלביכטמן
 
רכיבה טיפולית – לאנשים שאוהבים לעבוד עם בעלי חיים
רכיבה טיפולית – טיפול מסוג שונה, מתאים לכם ?

רפואה משלימה – לגוף, לנפש ולנשמה
רפואה משלימה – להשתחרר מהכאבים הפיזיים והנפשיים

לימודי רכיבה – איזה סוג של מטפלים אתם רוצים להיות ? הדרך שלכם מתחילה אצלנו במכללה
לימודי רכיבה – מטפלים באנשים באמצעות הסוסים

לימודי רפואה משלימה – משנה כיוון לערוץ נכון יותר
לימודי רפואה משלימה – מהפך בצורת החיים

לימודי רכיבה טיפולית- טיפול עם עוצמה
לימודי רכיבה טיפולית- דוהרים אל הבריאות

רפואה משלימה - אל תשלימו עם המצב
רפואה משלימה - לטפל בדרכים אחרות

ליצנות רפואית- מכישרון טבעי למקצוע מבוקש
ליצנות רפואית- לעשות טוב למישהו אחר

רכיבה טיפולית- קשרים אחרים
רכיבה טיפולית- חוזרים אל הטבע הרפואה המשלימה הפכה לפופולארית ביותר במהלך השנים האחרונות. בעבר, לא האמינו האנשים ביכולתה של הרפואה המשלימה, הם האמינו רק בכוחה של הרפואה המסורתית, אך עם חלוף הזמן, החלו רבים להתנסות בה ומצאו בה פתרון עבור בעיות שונות אשר לא הצליחו לקבל מענה ופיתרון במסגרתה של הרפואה הקונוונציונאלית.

לימודי עיסוי- להרגיע את הגוף
לימודי עיסוי- משהו טוב לימודי עיסוי עשויים להתאים לאנשים אשר אוהבים בני אדם ואוהבים את תחושת המגע עימם. העיסוי עשוי לעזור לאנשים רבים בני גילאים מגוונים ומצבים שונים. בעזרתו יוכלו אלו לחוש טוב יותר.

רפלקסולוגיה- על קצות האצבעות
רפלקסולוגיה- לטפל בעקב אכילס בעבר לא הייתה הרפואה המשלימה מקובלת בקרב הציבור. מרבית האנשים האמינו רק ביכולתה של הרפואה הקונוונציונאלית ומהמסורתית. עם חלוף השנים ותהליכי הגלובליזציה אשר חלו על מרבית המדינות, הפך עולמנו לקטן יותר ומגוון צורות חשיבה חדרו אל העולם המערבי. כתוצאה מכך הפכו שיטות טיפוליות זרות לחלק בלתי נפרד מדרכי הטיפול בחולים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI