דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים לימודים בתחום התזונה הקלינית
לימודים בתחום התזונה הקלינית
אריאל 06/06/12 |  צפיות: 3206

תחום התזונה הינו נושא מחקרי הקשור באוכל אותו אנחנו אוכלים וכיצד הוא משפיע על מבנה גוף בני האדם ותזונתו. למערכת התזונה תוצאה משמעותית וספציפית על רמת החיים שלנו ובמיוחד על הבריאות שלנו. תוצאות ולקחן של מחקרים אקדמים מרובים מעידים על העובדה כי דיאטה פגומה או לא אחידה הינה אחת הגורמים המרכזייםלבעיות בריאות ותקלות בריאותיות מסוגים נבדלים. אנשי מקצוע המתמחים בעולם התזונה מציעים מתן כלים על מנת להגיע דפוס חיים בריא וחניכה בקשר למיני האוכל אותם עדיף לאכול במצב של בעיות בריאותיות מסוגים כאלה ואחרים.
בהווה התפיסה לסגנון חיים תקין הן מהבחינה של מזון והן מהבחינה של כושר פיזי עלתה בשיעור רב. לימודי תזונה הלכו ווהשתכללו בשנים האחרונות הודות לזה שצמחה התפיסה כי כדאי לייחס אותם לתחום המדיקלי בבחינת מקצוע סיוע רפואי.
השגחה על סגנון חיים נורמטיבי ואכילה מתאימה עלול לעכב בעיות בריאות ואולי לסייע לשוב לאיתנו מבעיות בריאותיות ללא קושי.

מהו היקף הלמודים?

לימודי תזונה קלינית נלמדים כ-3 שנים אקדמאיות כשלאורכן צוברים הלומדים מידע עצום במגוון עשיר של תחומים המותאמים למקצוע. בחלק הראשון של תוכנית הלימודים לומדים הלומדים נושאים המהווים בהמשך הלימודים תשתית לנושאי לימוד לימוד מורכבים ומרתקים יותר. הלימודים בתחום התזונה רלוונטיים למסיימי 12 שנות לימודים אשר צברו ניסיון במקצוע הכימיה ומדע העוסק בעולם החי והצומח קודם ורוצים לפתח את השכלתם ולהצטרף למקצוע התזונה על גווניו. אחרי סוף השיעורים ובהנחה שעמדו בכל המבחנים האקדמאיים שנדרשו לעבור בידי מוסד הלימודים בו למדו יהיו בוגרי התוכנית זכאים לקבלת תעודת התואר הנחשבת. לאחר שסיימו את הלימודים יהיו מסוגלים מסיימי התואר להשתבץ במגוון תפקידים בעולם תעשיית המזון, כמו למשל ובפרט במרפאות, קופות ובמרכזים רפואיים.

מהם הקורסים הנלמדים?

לאורך לימודי תזונאי קליני מתלמדים לומדים אוסף של כמה תחומי משנה מרתקים במיוחד, החל ממדעי הטבע, מדעים מדוייקים, מדעי הכימיה, ביוכימיה של המזון, אנטומיה ופיסיולוגיה של גוף האדם וכלה ב לסטטיסטיקה, בחינה של אוכל, פיקוח ושימוש חוזר זבל, ניהול שירותי מזון, מהו הקשר בין אכילה להתעמלות וכן הלאה תחומים מרובים ומגוונים.

כיצד מתקבלים ללימודי התזונה?

בכדי להתקבל לתוכנית של קורסי תזונה נדרש לקבל ציון מינימלי בבחינת בחינת הפסיכומטרי, ציון שמשתנה ממוסד אחד לשני. בסוף תוכנית הלימודים, בכדי לתפקד כדיאטן נדרש לצלוח קורס נוסף של משרד הבריאות ואפשר גם להפוך ליועץ תזונה אישי או תעשייתי, מנהל מערכת בריאות, להשתרש בתעשיית המזון או במוסדות הלימודים הציבוריים הפופולריים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אריאל


 


מאמרים נוספים מאת אריאל
 
תמונות מצחיקות - כל הצחוקים כל הזמן
מרגישים מעט מדוכדכים או משועממים? בא לכם להרים קצת את מצב הרוח, לחייך או אפילו ליפול מצחוק? לא סתם הפך המשפט "תמונה אחת שווה אלף מילים" כה שגור. לא תאמינו מה תמונה אחת מקורית ומצחיקה יכולה לעשות.

משלוחי פרחים - מתנה נהדרת ליולדת
משלוחי פרחים הם מתנה נהדרת ליולדות, לנשים ביום האישה ולחוגגים ימי הולדת. השירות הנפוץ ביותר הוא שמתקשרים לחנויות שעושות משלוחי פרחים, מבררים לגבי עלויות וגדלים של הזרים, ומזמינים טלפונית.

לימודים אקדמאיים- לא לכל אחד
התואר ראשון מוענק לאלו שסיימו את תקופת הלימודים שלהם בהצלחה (בציון הנדרש), התואר מוענק בדרך כלל במסגרת לימודים שנמשכת לאורך שלוש שנים. יחד עם זאת- ישנם לימודים לתואר ראשון שנמשכים גם ארבע שנים ואף חמש שנים כמו במקרה של לימודי עיצוב ואדריכלות.

תואר שני- כל המידע המעודכן על לימודים מתקדמים
לימודים לתואר שני הם לימודי התמחות והעמקה בכל מיני נושאי לימוד, עליכם להכיר כי לימודי התואר הראשון לא חייבים להיות מקבילים לתואר השני ולמעשה מותר ללמוד תחום התמחות שונה לחלוטין מהלימודים בתואר הראשון.

תואר שני- כל המידע המעודכן על לימודים מתקדמים
לימודים לתואר שני הם לימודי התמחות והעמקה בכל מיני נושאי לימוד, עליכם להכיר כי לימודי התואר הראשון לא חייבים להיות מקבילים לתואר השני ולמעשה מותר ללמוד תחום התמחות שונה לחלוטין מהלימודים בתואר הראשון.

כל מה שרצית לדעת על לימודי שוק ההון
במהלך לימודי שוק ההון התלמידים בקורס זה רוכשים ידע עצום במקצוע הכלכלה, מנה"ע, החוק והמשפט והשיווק. ההתמחות בלימודים מגוונים בתחום הזה מתפקדת כנקודת מפתח לאנשים ששואפים להתקדם בעולם הזה והיות שכך הם מומלצים אף לאלו שכבר עובדים בתחום.

ההרשמה לפסיכומטרי דורשת בדיקה מעמיקה ויעילה
המודעות לציוני פסיכומטרי גבוהה מאוד כיום, משום כך, בכל עיר כמעט יהיה באפשרותכם למצוא כמה בתי ספר ללימוד פסיכומטרי, אך כיצד יש לבחור בניהם? ראשית לבחון את סגל המורים והאם יש להם ניסיון בלימודים מסוג זה.

הסמכה בלימודי משפטים לאקדמאיים
בעלי תואר אקדמי במקצועות שונים שמעניין אותם להגדיל את ידיעותיהם באופן שיהיה בו דברים גם מהעולם החוקי מסוגלים להתעניין במסלול אקדמי זה, שנועד לאנשים שכבר מחזיקים תואר אקדמי.

לעשות שיחות מארה"ב לישראל ולא לשלם בהגזמה
השתדרגות מעניינת וזריזה של התשתית ותחרות בין חברות טובה לצרכן בין הרבה ספקיות אמצעי תקשורת, אין יותר סינדיקט של ספקית סלולר יחידה. בימינו אפשר לעשות שיחות לארץ בכל מקום בעולם כולו, בכל שעה בלי פחד ממחירי ביצוע שיחה רמים באופן קיצוני ואינם הגיוניים.

שירות ענן מחשוב - רלוונטי עבור כל עסק
כדי שהלקוח לא יציב בבית העסק שלו שרת מחשב ממשי, בעל העסק קונה מוצרי שרתים ומשאבים של שרתים, כמו שמזמינים שירות מספקית אחרת, היא למעשה הספקית של מחשוב הענן.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI