דף הבית עסקים מכירות רעיונות באיתור לקוחות
רעיונות באיתור לקוחות
אפי להב 23/07/12 |  צפיות: 3551

  • הקלישאה עובדת- קל לחזור ללקוח קיים מלגייס חדש.
    המוצר התפתח? יש עוד פונקציות יש יותר אפשרויות בחירה יש יותר מגוון פעולות? זה הזמן להזמין לקוחות קיימים להתרשם ולהוסיף אחד מהחידושים אשר יאפשר להם לקבל הרבה יותר ממוצר ממנו הם כבר היום נהנים.
  • הגדרת קהל המטרה-
    ככל שקהל היעד יוגדר בחתכים מדויקים יותר ו"יקוטלג" לקבוצות קטנות יותר כל יהיה לכם קל יותר להבין איפה הקהל הזה נמצא. אם תדעו לא רק מה הגיל, המגדר, המקום הפיזי של הלקוחות אלא מה משותף להם עוד כמו תחביבים, שעות עבודה, אזורי תעסוקה, חוגים... הכול טוב! כל פעם שאתם חושבים על מכנה משותף (אפילו אם הוא משותף לקבוצה של לקוחות ולא לכולם) אתם פותחים בפני העסק שלכם אפשרויות לפרסום מדויק ולא רק-
  • איתור שותפים אפשריים-
    מתוך זיהוי מכנים משותפים נוספים לקבוצת הלקוחות שלכם נוצרת הזדמנות לשיתופי פעולה ביניכם לבין עסקים המשרתים את אותו מכנה משותף של קבוצת הלקוחות. איך עושים את זה?
    • חישבו על מוצר "רזה" וזול לכם אך בעל ערך ללקוח, עשו זאת כך שהעסק אליו אתם פונים יפיץ אתכם בשמחה ובגאווה כי אתם מאפשרים לו לתת איזושהי מתנה בעלת ערך ללקוחותיו ובכך משפרים את שביעות רצונם ממנו ומהעסק שלו ומגדילים את הסיכוי כי לקוחות אלה יחזרו להשתמש בשירותיו.למשל בעל חברת ניקיון בתים יכולה להציע למספרה הקרובה להעניק ניקוי וילונות או חלונות בשעה שבעלת הבית במספרה או מספרת כלבים אשר מציעה טיפוח ציפורניים לכלב בשעה שהבעלים מקבלת טיפול פנים במכון היופי הסמוך.
    • ההצעה שבניתם חייבת להיות לטובת שניכם ועליכם להציג אותה כפי שבניתם אותה- טובה ללקוחותיו, טובה לשמו וללא עלות מצידו או מאמץ. כמו כן עליכם להגדיר איך תבוצע הפצת ההטבה ללקוחות, כדי לוודא כי זה אפשרי וכן כי זה מבוצע תוך פרק זמן מוגדר וסביר  כדי שאפשר יהיה לראות תוצאות ולנתח את כדאיות הפעולה לשני הצדדים.
    • עכשיו נחזור לשורה הראשונה- קל לחזור ללקוח קיים... אז נכון, רק הכרתם, וגם זה במסגרת הטבה קטנה וחינמית (או מאוד זולה) שאותם אנשים קיבלו דרך בית עסק אחר שאותו הם מכירים, ועדיין- עכשיו הם מכירים גם אתכם! לא רק זה- טיפ קטן הוא רשימה מסודרת של אותם מקבלי הטבה ואת רשותם להצטרף לרשימת התפוצה שלכם, עכשיו יש לכם הזדמנות לדוור באופן מסודר על מי אתם ואיך ישתלם להם המשך הקשר איתכם, או להרים טלפון ולבצע סקר שביעות רצון מהמפגש הראשון (ולו גם החפוז) עם העסק שלכם, אם הם נהנו הם יהיו הרבה יותר פתוחים לשמוע מה עוד יש לכם להציע. כולנו כאלה- מעדיפים את אזור הנוחות שלנו, ואם כבר הכרנו עסק נחמד אשר מציע שרות טוב למה שלא נרצה לשמוע איך עוד אותו עסק יכול לעזור לנו?
  • קיבוץ מוצרים-
    מציעים כמה מוצרים? קיבוצם יחד לכדי חבילת פתרונות כוללת עשויה להגיע לקהל חדש (כמו שלחבילות שי יש ערך העולה על ערכו של כל שוקולד בנפרד) לחלופין- אם אתם מציעים מוצר מורכב שיקלו לפרק אותו ליחידות קטנות, אפשרו רכישה של מוצר הבסיס כדי לאפשר ללקוחות קטנים יותר גם ליהנות ממה שיש לכם להציע (כמו חבילת בסיס של ערוצים לעומת חבילה של טלוויזיה, אינטרנט וטלפון).
  • מעקב אחר לקוחות פוטנציאליים-
    לקוח שניהל משא ומתן אבל לא סגר עסקה הוא לא לקוח אבוד- נהפוך הוא, הוא פוטנציאל שלא מומש! נסו להבין מה החסמים- בטלפון או פנים מול פנים, אולי בעבר התנאים לא הבשילו אך כעת המצב שונה ועליכם רק "להזכיר" לו שאתם קיימים, אולי אתם התפתחתם ועכשיו אתם כן מסוגלים לפתור עבורו בעיה שלא היה לכם עבורה פתרון בעבר.
  • הציעו התנסויות חינם, הציעו תקופות התנסות בהנחה, הציעו ללקוח לחוות, להתרשם,  להפוך את המוצר שלכם למוכר בעיניו, הפכו את המוצר שלכם לאפשרות מעשית ונגישה, באופן הזה תוכלו לטפל תוך כדי הקשר עם הלקוח בהתנגדויות שלו לקניה ולהפוך אותו לעוד לקוח מרוצה!

  • דירוג המאמר:

    תגיות של המאמר:

     אפי להב

    אפי להב, סמנכ"ל שיווק senzey.com

    סנזיי הינה תוכנה לניהול עסק, תוכנה לניהול פרויקטים, תוכנה לניהול משימות, תוכנה לניהול עובדים, תוכנה לניהול זמן, תוכנת ניהול משרד ויומן, ניהול כספים, ניהול לקוחות ושיווק.

    לסנזיי מהדורות המותאמות לבתי תוכנה, בתי סטודיו, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, גני ילדים, חוגים וסדנאות, קבוצות ועוד



     


    מאמרים נוספים מאת אפי להב
     
    פתרון בעיות- שלבים במקום שיטות
    בפתרון בעיות אין שיטת קסם, יש עבודה נכונה בדרך להבנת המקור של הבעיה ואיך אפשר לתכנן את הפתרון.

    מולטיטסקינג- האם לבצע כמה משימות במקביל זה רעיון טוב?
    19/02/13 | ניהול
    זה נראה מפתה ונראה לנו כי זה מעיד על כשרון ניהולי יוצא דופן - אבל האם עבודה כזו באמת יעילה כפי שהיא נדמית והאם לפצל את תשומת ליבנו באמת משפר את הביצועים שלנו?

    פתיחת עסק קטן למתן שרות
    • היתרון הגדול בלהיות נותן שרות עצמאי הוא העובדה שאתה הבוס של עצמך • מי יכול לפתוח עסק כזה? כל אחד וכולם. כל אחד יכול להעניק איזשהו שרות, מתוך ידיעותיו, ניסיונו, השכלתו, הכשרתו עבורו אנשים יהיו מוכנים לשלם, או שיהיו מוכנים לשלם כדי ללמוד אותו.

    תוכן שיווקי- טיפים לשיווק באינטרנט ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים
    שיווק באינטרנט עוזר לא רק לאתר את הלקוח הבא אלא כדי לרתום ולחזק את הקשר עם לקוחות קיימים. ישנן הרבה דרכים להשתמש בתוכן כדי לשווק באינטרנט ויש כאן רשימה של טיפים שיעזרו לכם להצליח.

    טיפים לפתיחת סטודיו
    גם לפתוח סטודיו צריך לדעת איך- ישנם כמה שלבים חשובים בדרך אשר יסיעו לנו להצליח בהתמודדות עם פתיחת העסק החדש

    ניהול בעזרת אסטרטגיה מנצחת
    אסטרטגיה היא לא רק מילה תיאורטית היא תכנית הפעולה שלפיה יגזרו היעדים של כל עובד וסביבה תיבדק הצלחת העסק לנצח את מתחריו

    טיפים להצליח בעסקים קטנים ובינוניים
    עסקים קטנים ובינוניים מציבים אתגרים שונים מאלה שמציב עק גדו משופע בעובדים, כל אחד עם התמחות צרה וממוקדת בה הנוא מומחה. אך את הגודל אפשר להפוך ליתרון אשר יעזור לעסק לצמוח

    ניהול מוצלח של עסק משפחתי
    עסק משפחתי מאופיין באתגרים יחודיים שאינו נתקל בהם מי שלא עובד עם בני משפחתו מתוקף כך שהם... הבני משפחתו. זה יכול להיות הצלחה גדולה ולהביא סיפוק גדול- ככה עושים את זה:

    מקורות מוטיבציה גם בעונת הקיץ המתישה
    כן חוץ מלהדליק מזגן ולפתוח את הטלויזיה על הערוץ הסיבירי יש לנו עוד כמה רעיונות שיעזרו לכם לשמר את המוטיבציה שלכם לעבוד, גם בקיץ ארוך בו כל מה שבא לנו לרוב לעשות הוא לנזול אל תוך הפריזר ולחכות ליורה. אנחנו נוטים “לנדוד” אל מה שיהיה ולא להתרכז במה שעל השולחן לפנינו, לברוח אל חלומות על חופשה, על מקלחת קרה, על כל מקום שהוא לא העבודה. הרבה אנשים בקיץ סובלים מהאטה ביצירתיות, ממוטיבציה נמוכה ומתפוקה פחותה.

    טיפים לעבודת צוות
    צוות- קבוצת אנשים בעלי מטרה משותפת ובה כולם עובדים להשגת אותם יעדים. עבודת צוות יכולה לשפר את היחידים שעובדים בו ויכולה לסייע לארגון בהשגת המטרות טוב יותר ומהר יותר מאשר כשעובד אחד מטפל בהן לבדו. טיפים לעבודת צוות
         
     
    שיווק באינטרנט על ידי WSI