דף הבית חינוך ולימודים חינוך ולימודים - אחר לימודי משחק : העלאת הבטחון העצמי ושיפור הכישורים החברתיים
לימודי משחק : העלאת הבטחון העצמי ושיפור הכישורים החברתיים
אירה פינסקר 27/08/12 |  צפיות: 2639

ניתן ללמוד דברים רבים במסגרת לימודי משחק: לפתח את הקול, לשפר את היכולות המוטוריות, את הפלסטיקה, את יכולת ההבעה המילולית והבלתי מילולית, וכדומה.  אפשר ללמוד את יסודות השירה והמחול, להכיר את יסודות הבימוי, התאורה, התפאורה והאיפור. אפשר להיחשף לעולם אומנויות הבמה, להציץ אל מאחורי הקלעים ולהבין את המנגנון המורכב של הפקה תאטרלית.

כל הדברים האלה מצויינים להעשרה ולהרחבת אופקים, אך חשוב להזכיר כישורים נוספים, אשר נרכשים במסגרת לימודי המשחק בעקיפין אך עשויים לתרום לכל תלמיד גם בחיי היום יום. מדובר בהעלאת הבטחון העצמי ובשיפור הכישורים החברתיים. דברים אלה, ללא ספק, חיוניים לכל אחד ואחד מאתנו, במיוחד בעולם המערבי המודרני המבוסס על ייצוגיות, דימוי של הצלחה ומקובלות חברתית.

פחד במה הוא אחד הדברים איתו מתמודדים אנשים רבים מחוץ לכותלי התאטרון. כל מי שצריך להעביר מצגת, להדריך, ולהופיע בפני קהל בנושא כלשהו, יודע שלעתים עצם העמידה מול קבוצת אנשים היא קשה. ההתרגשות, החשש מתגובתם של הצופים, מחוסר עניין אצלם, מביקורתיות שלהם – כל אלה גורמים לעתים לתגובות ברמה הפיזית: רגליים קרות ופרפרים בבטן אינם רק מטאפורות. אדם שמצא מסגרת תומכת ומתאימה לו ללימודי משחק משתחרר לאט לאט מפחד במה, צובר נסיון בתפקדים קטנים ועובר לתפקידים משמעותיים יותר, ולא שם לב מתי הפחד נעלם כליל.

כישורים חברתיים מתבססים בדרך כלל על בטחון עצמי גבוה ודימוי עצמי חיובי, ועל היכולת להיות אמפתי כלפי אחרים: להבין אותם, להזדהות איתם, לקבל אותם ולהיות סובלני כלפיהם. כישורים אלה מתפתחים במהלך לימודי משחק אפילו ללא הכוונה מיוחדת. אדם אשר נאלץ לדמיין שהוא גיבור המחזה, יעשה מאמץ להבין את הדמות, להיכנס אל תוך נעליה, להרגיש את מה שהיא מרגישה ולהגיב בהתאם. תרגול כזה יהיה מועיל גם בחיי היום יום, ברמות שונות של אינטראקציה עם הסובבים.

לסיכום, לימודי משחק תורמים לשיפור הדימוי העצמי ולהעלאת הבטחון העצמי. בנוסף לכך, הם מגבירים את היכולת להזדהות עם אחרים ולהבין אותם, מחנכים לסובלנות ולהבנה. כישורים אלה חיוניים בעולם המערבי המודרני, המבוסס על איזון דק בין החירות למגבלות ובין הרצונות לאילוצים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI