דף הבית חוק ומשפט נדל"ן ומקרקעין כללים בטרם רכישת נכס מקרקעין
כללים בטרם רכישת נכס מקרקעין
הרשברג עורכי דין 07/09/12 |  צפיות: 3146


עסקה במקרקעין הינה בדרך כלל העסקה החשובה ביותר בחיי אדם.
בעסקה זו כרוכים סכומי כסף גדולים ועל כן נדרשת בבדיקה מקצועית ולווי משפטי לכל אורך שלבי העסקה. כדאי לפנות לשירותיו של עורך דין מקרקעין מנוסה על מנת להבטיח כי העסקה נעשית בצורה הטובה ביותר.


הפקת ובדיקת נסח טאבו בטרם התקשרות בהסכם- לשכת רישום מקרקעין הינו מוסד רשמי בו נערכים רישומי מקרקעין. חובה על רוכש הדירה להפיק נסח טאבו מלשכת רישום המקרקעין. מסמך זה כולל פרטים מהותיים אודות הנכס ובעליו. יש לבחון כי הנכס הנמכר רשום על שם המוכר וכן לבחון האם הנכס משועבד או שמא מוטל עליו עיקול או הערה אחרת.

רק לאחר בדיקת נסח הטאבו ניתן להיות בטוחים כי המקרקעין נרכשים מבעליהם וכי לא מדובר במעשה מרמה. עורך דין מקרקעין המתמחה בתחום יוכל להקל על התהליך ולסייע לך להמנע מטעויות ועוקצים.


הערת אזהרה - לאחר חתימת הסכם המכר והעברת התשלום הראשון על חשבון הדירה לידי המוכרים, מקובל לרשום הערת אזהרה בלשכת רישום המקרקעין אשר תפקידה להגן על זכויות הרוכשים מפני ביצוע עסקה נוגדת.


בחינת מצבו של הנכס ברשות המקומית ובוועדה לתכנון ובנייה -
על רוכש הנכס לבדוק מצבו התכנוני והבנוי של הנכס ברשות המקומית ובוועדה לתכנון ובנייה טרם ההתקשרות בהסכם המכר. מומלץ לבדוק כי הבית אינו מוגדר כבית מסוכן וכי לא רובץ עליו צו הריסה וכן כי הנכס בנוי בהתאם להיתר הבנייה אשר ניתן לגביו.

הרשברג עורכי דין הינו משרד עורכי דין בחיפה המתמחה בתחום המקרקעין ומעניק ללקוחותיו ייעוץ וליווי בעסקאות מכר וקנייה של נכסי מקרקעין - דירות  יד שנייה ודירות מקבלן, החל משלב עריכת החוזה דרך לווי משפטי שותף וכלה בהעברת הזכויות בגוף בו הן רשומות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 הרשברג עורכי דין


 


מאמרים נוספים מאת הרשברג עורכי דין
 
כללים בטרם רכישת נכס מקרקעין
עסקה במקרקעין הינה בדרך כלל העסקה החשובה ביותר בחיי אדם.
בעסקה זו כרוכים סכומי כסף גדולים ועל כן נדרשת בבדיקה מקצועית ולווי משפטי לכל אורך שלבי העסקה. כדאי לפנות לעורך דין מקרקעין מנוסה על מנת להבטיח כי העסקה נעשית בצורה הטובה ביותר.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI