דף הבית חוק ומשפט חוזים עו"ד דנה תדמור - בחינת חוזה פסול בהתאם לחוק החוזים
עו"ד דנה תדמור - בחינת חוזה פסול בהתאם לחוק החוזים
דנה הראלי 11/09/12 |  צפיות: 13431

עו"ד דנה תדמור - בחינת חוזה פסול בהתאם לחוק החוזים

חוק החוזים חלק כללי,( תשל"ג( 1973- , סעיף 30 קובע כדלקמן:

"חוזה שכריתתו, תוכנו או מטרתו הם בלתי חוקיים, בלתי מוסריים או סותרים את תקנת הציבורבטל".

סעיף זה מתייחס להשלכות של חוזה שנכרת באופן לא תקין, תוך השפעות גורמים הנוגדים את סעיף 12 לחוק החוזים חלק כללי- תום לב במשא ומתן שלפיו חייב אדם לנהוג בדרך מקובלת בעת כריתת חוזה.

ביטול החוזה יתקיים באם יוכיחו הצדדים כי מתקיימים התנאים המצוינים בסעיף 30 לחוק (חוק החוזים חלק כללי):

• תוכנו או מטרתו בלתי חוקיים

• חוזה בלתי מוסרי

• חוזה הסותר את תקנת הציבור.

בבואנו לדון בסוגית תוקף החוזה, נבחן את הדברים משני צידי המתרס –

מצידו של בעל אולם האירועים- אשר יטען לקיום מלא של החוזה, זאת אומרת שבני הזוג ישלמו את מלוא הסכום כי כבר הוציא סכומים רבים על מנת לארגן את האירוע.

ומנגד בני הזוג- דני ודינה אשר יטענו לביטול החוזה עקב הטעיה מכוח סעיף 30 לחוק החוזים חלק כללי, ומכך להחזר הסכום ששולם כמקדמה, בנוסף תשלום עבור הוצאות נלוות שהוציאו בני הזוג עבור הזמנות לאירוע שמלת כלה וכו..

כעת נדון בזכיות הצדדים:

מצידו של בעל האולם אירועים- חברת מנגינות בע"מ:

בעל אולם האירועים- חברת מנגינות בע"מ יטען לקיום מלא של החוזה , שכן הוא עצמו עמד בכל תנאי החוזה –דאג לאירוע בעל אופי צעיר לדרישתם, רכש חומרי גלם, התקשר עם ספקים וכו...

והיה מוכן ומזומן לאירוע ביום למחרת.

כיוון שהחוזה לא התייחס לתאריך מקסימאלי לביטול האירוע, וכיוון שבני הזוג ביקשו לבטל את האירוע יום לפני קיומו המתוכנן אין ביכולתה של חברת מנגינות לבוא בהסכם עם לקוחות אחרים, דבר אשר יגרום להם הפסדים כספיים כבדים ולכן ידרשו לקבל את מלוא הסכום הנקוב בחוזה,( 80.000 שח+מע"מ הנותרים).

בעל אולם האירועים אשר עימו באו בחוזה בני בזוג לאחר שביצעו תחקיר מעמיק בקרב גני אירועים שונים העונים לצרכיהם, ענה על כל שאלותיהם נכונה ואף עזר להם לתכנן ולארגן את חתונתם לפרטי פרטים החל באופי האירוע ( צעיר ורענן), מחיר האירוע ,אופן התשלום וכמן כן, בשרותי ההסעדה שמספק בהכנסת גן האירועים, בעל האולם לא הסתיר מהם דבר ששאלו והתיחסו אליו.

לגבי סוגיית רישיון העסק בני הזוג לא שאלו ולא התייחסו לנושא ולכן גם בעל האולם לא ציין זאת . הוא יטען כי הוא אינו הטעה את בני בזוג שכן אילה לא שאלו לגבי סוגיה זאת, וכי סעיף 15 לחוק החוזים חלק כללי,  אינו רלוונטי לגביו שכן בסעיף זה נאמר- "מי שהתקשר בחוזה עקב טעות שהיא תוצאת הטעיה שהטעהו הצד השני...." וכאמור הם לא שאלו אותו ולכן הוא לא הטעה אותם, בנוסף לכך שהייתה לבני הזוג את האפשרות לבדוק ולבחון את הדברים בעצמם ברשויות המתאימות לכך.

עוד יטען בעל האולם שנושא רישיון העסק של בעלי גני אירועים לוקה בחסר וכי לבעלי גני אירועים רבים מאוד לא קיים רישיון עסק מסיבות טכניות של רישומים ברשויות או שאינם עומדים בתנאים של מכבי אש וכו.., וכי הדבר לא מונע מהם לקיים אירועים באופן תקין.

ולבסוף יטען בעל האולם כי עצם ביטול האירוע נבע מהסכסוך שפרץ בין בני הזוג וללא קשר לחוסר ברישיון העסק של גן האירועים, ומשום כך דרישת בני הזוג לביטול החוזה לחלוטין מהסיבה של רישיון העסק נוגדת את עקרון תום הלב.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דנה הראלי


 


מאמרים נוספים מאת דנה הראלי
 
ערן שלזינגר- הדפסת חולצות לאירועים מיוחדים
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

אורי עצמון- הדפסת חולצות בית ספר
עיצוב חולצה לילדים לבית הספר – זו חולצה שמלווה את הילד לכל אורך היום – בשיעורי החינוך הגופני ובהפסקות, מתחת לבגדים או כמלבוש העיקרי לבית הספר.

דנה תדמור מציגה: מצלמות סמויות - לתעד כל רגע במעקב
עוד חידוש כללי בעולם הבילוש, ובייחוד המצלמות למעקב וגם המצלמות הנסתרות הוא שדרוגן לאיכות צילום בHD. הדבר מבטיח תיעוד של המתרחש בצורה חלקה יותר שניתן מיידית להבין את המתרחש בה.

אקסיום אופנת בגדים לילדות
כשהולכים לאירועים לילדים או למבוגרים ויש צורך להיראות יפה ומגונדר, ישנן שמלות מיוחדות לאירועים כמו גם שמלות ערב. פריטי לבוש אלו עולים לרוב סכומי כסף גבוהים יותר, ומי שאינו מעוניין מטעמיו – שלו להזין את פרטיו באתר יכול ליצור קשר טלפוני עם החנות ולהמשיך את הטיפול בתשלום באופן שנוח לו.

פאונדרס הלבשה - חולצות לחתונה - קלאסיות או מפתיעות ?
09/04/13 | חתונות
אחד מן השלבים המשעשעים והכיפיים ביותר בחתונה, הוא שלב הריקודים עם החברים. בשלב זה של החתונה הזוג סוף משחרר לחץ, נהנה ומבלה. בשנים האחרונות, נכנסה מודה חדשה לעולם החתונות והיא חולצות החתונה.

פאונדרס- הפקות ארועים לכל כיס
הפקת ארועים בשנים האחרונות הפכו להיות אחת מההוצאות הגדולות ביותר עבור כל משפחה. בחירת הצלם, אולם ארועים, מעצב וכדומה הם רק חלק מההוצאות הנכנסות תחת קטגוריה זו של הפקת ארוע.

ערן שלזינגר- גן ארועים מה לבדוק?
הדבר החשוב ביותר בעת תכנון ארוע הוא בחירת המקום בו הוא ייתקיים. כיום אין ספק שארוע במקום פתוח מספק חוויה מדהימה לעומת ארוע במקום סגור. שלל הריחות, הצבעים והאוויר הטבעי

עו"ד דנה תדמור- מכרזים-חוקים והגבלות
מכרז היא שיטה להצעת עבודה תמורת מחיר מסוים על פי בקשה. בשיטת המכרז נלקח הספק אשר מציע את איכות העבודה הטובה ביותר תמורת המחיר הנמוך ביותר. מכרז הוא הליך משפטי

אריאל אורי עצמון- משחקים לתינוקות בני שנתיים
20/03/13 | הורות
אם אתם מצפים לתינוק חדש במשפחה, וודאי אתם מתארגנים כבר מבחינת כל הציוד הדרוש. אך מה לגבי משחקים? משחקים לתינוקות הפכו לדבר יקר במיוחד, ובמציאות בה יוקר המחיה גבוה

אקסיום- התפתחות וצעצועים לתינוקות
20/03/13 | הורות
ההתייחסות לילדים ובמיוחד לתינוקות עברה שינוי מהפכני בעשרות השנים האחרונות ואם בעבר ילדים יצרו שעשוע עבור עצמם, כיום תעשיית המשחקים מציעה שפע של אפשרויות לצעצועים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI